Seuraavan muksun syötän korvikkeella, ei tarvii syöttää niin usein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettäny äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä kyllä ymmärrän mutta silti liputan rintamaidon puolesta. se on parasta mitä vauvalle voi tarjoa. edes eka puol vuotta. onhan tää rankkaa jos on semmonen tissitakiainen mutta suht lyhyt aika. :)

niin ja jos ei imetä halua niin voi aina yrittää pumpata. ;)

Kuopus oli ensimmäiset 2 kuukautta rintamaidolla, yöt nukkui todella hyvin, heräsi vain kerran yössä syömään. Mutta päivät roikkui todella tississä, ihan liikaakin. Aamulla imetin 4 tuntia, nukkui 20 min ja söi taas tunteja. Joskus oli jopa 8 tuntia kerralla tississä. Jos taaperoa ei olisi niin mikäs siinä imettäessä noinkin mutta kun sekin tarvitsi äitiä niin alettiin antamaan korviketta.

Heti jätti sen viimeisenkin yösyönnin pois ( 2kk;n iässä ) ja muutenkin normalisoitui ruokarytmi. Nukkuu 8-10 tunnin yöunia ja sitten syö ja jatkaa uniaan ulkona vielä useita tunteja. Illat syö sitten enemmän koska tankkaa.

Esikoisen kanssa imetys ei onnistunut, oppi laitoksella jo pullolle eikä osannut imeä rintaa. Lähtökohdat oli meille molemmille todella hankalat imetykseen joten oli tosiaan pullolla koko ajan. Heräsi alussa 2 kertaa yössä syömään ja 2 kuukauden ikäisenä vain kerran. Ja sitten 3 kuukauden ikäisenä ei enää syönyt yöllä kertaakaan.

Nää on kyllä ollut supernukkujia!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hohhoijaa taas:
Tuleppa AP kertomaan sitte ku saat sellasen lapsen joka nukkuu yönsä ja syö 4 tunnin välein.

Ap täällä hei! En mä sellaista vauvaa haluakaan, joka söis neljän tunnin välein VAAN nukkuis koko yön. Siks noita korvikekokemuksia kyselen TAI niitä imetettyjä, jotka olis nukkunu koko yön.

Vauvan ei kuulu nukkua koko yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Tuleppa AP kertomaan sitte ku saat sellasen lapsen joka nukkuu yönsä ja syö 4 tunnin välein.

Ap täällä hei! En mä sellaista vauvaa haluakaan, joka söis neljän tunnin välein VAAN nukkuis koko yön. Siks noita korvikekokemuksia kyselen TAI niitä imetettyjä, jotka olis nukkunu koko yön.

Mutta kun jotkut vaan kuitenkin nukkuu!

Alkuperäinen kirjoittaja no hei:

Mutta kun jotkut vaan kuitenkin nukkuu!

Nojoo, korjaus: Jotkut vauvat saattavat nukkua koko yön, mutta melko harvianaista on. On ihan normaalia että vauva heräilee öisin. Kelpaako?

Ap täällä tarkentaa, että tiedän hyvin, että vauvat heräilevät yöllä, mut sellainen versio olis kiva, ketä ei tarttis syöttää yöllä. Ku semmossia tuntuu olevan :)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
kyllä kai lähes aina imetystä on suositeltu, vainmuu siihen liittyvä vaihtelee tämän tästä..
joo tollasta itsekin olen paljon kuullu, että kun korvikkeeseen menty -> hyvät unet, mutta eihän sitä voi tietää. reilu kk:n nyt imettäneeenä kovasti välissä psyykkaan itseäni ja ajattelen että se jotenkin palkitsis:)

ja kiitos noista kääntöpuolenki tarinoista:)

JOo, samoin, ap kiittää näistä kokemuksista, ei se korvike taidakaan olla ratkaisu kaikkeen ;)

Eiköhän se kuitenkin ole tavallisempaa, että korvikelapset syö harvemmin. Oman rupesi nukkumaan kokonaisia öitä heräämättä 2 kk ikäisestä.

Ap täällä tarkentaa, että tiedän hyvin, että vauvat heräilevät yöllä, mut sellainen versio olis kiva, ketä ei tarttis syöttää yöllä. Ku semmossia tuntuu olevan :)

Ja "nukkuu yön" on suhteellinen käsite. Tarkoittaa opusten mukaan 5-6h katkeamatonta unta. :)

Vauva kannattaa herättää syömään silloin kun itse menee nukkumaan (mahd samaan aikaan joka ilta), niin pikkuhiljaa se pisin unipätkä tulee siihen missä äitikin nukkuu. :)

Yhteistyössä