Seuraavan muksun syötän korvikkeella, ei tarvii syöttää niin usein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettäny äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imettäny äiti

Vieras
Joo, on aika voimakas aloitus, mutta kyl oon sitä mieltä, että seuraavan vauvan syötän korvikkeella, en imetä. Ekan imetin vuoden ikään enkä korviketta antanu. Ja tuntu, et oli kyllä koko ajan rinnalla, siis kahden tunnin välein 24 h. Alko nukkumaan kokonaisia öitä vasta imetyksen lopettamisen jälkeen.

Nyt ku on seurannu kavereita, joilla imetys ei oo onnistunu, nii vauvat on tyytyväisiä ja nukkuvat alle puoden vuoden iässä kokonaisia öitä.

Ne kaikki ruokailusuositukset on muuttunu niin moneen kertaan vuosien aikana, että tää imetyssuositus on nyt vaan tän ajan juttu.

Niih. Herääkö keskustelua, mitä mieltä ootte? Tai onko sellaisia, joiden imetetyt vauvat on syöny harvemmin tai nukkunu kokonaisia öitä? Ja ollut tyytyväisiä?

Meillä ei imetys onnistunu ja poika ollut korvikkeilla. Ja syö kyllä just tuon parin tunnin välein. :D Ei siis yhtään helpommalla pääse, päinvastoin. Siis maitojen lämmittelyn lisäksi sitten pullojen pesut ja keitot. :whistle: Öisin herää nykyään 3-4 kertaa syömään ja ikää on nyt 4½kk. Mä ajattelisin niin, että on enemmän vauvasta kiinni, kuinka usein syö. :)

kyllä kai lähes aina imetystä on suositeltu, vainmuu siihen liittyvä vaihtelee tämän tästä..
joo tollasta itsekin olen paljon kuullu, että kun korvikkeeseen menty -> hyvät unet, mutta eihän sitä voi tietää. reilu kk:n nyt imettäneeenä kovasti välissä psyykkaan itseäni ja ajattelen että se jotenkin palkitsis:)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
kyllä kai lähes aina imetystä on suositeltu, vainmuu siihen liittyvä vaihtelee tämän tästä..
joo tollasta itsekin olen paljon kuullu, että kun korvikkeeseen menty -> hyvät unet, mutta eihän sitä voi tietää. reilu kk:n nyt imettäneeenä kovasti välissä psyykkaan itseäni ja ajattelen että se jotenkin palkitsis:)

ja kiitos noista kääntöpuolenki tarinoista:)

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
No mulla oli molemmat korvikkeella ja kyllä ne kuule söi 2 tunnin välein siihen asti että kiinteitä alettiin antaan. Kälyh muksu täysimetyksellä ja söi oppikirjamaisesti 4 tunnin välein

Auts, ei siis ollukaan nii helppo toi mun ratkaisuyritys...

öö 2tunnin väleinhän on ihan luksusta! kuopus sattoi monta kuukautta herätä ekan tunnin aikana(yöllä) 3kertaa, ja loppuyö tunnin välein, välillä 30min välein.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Meillä ei imetys onnistunu ja poika ollut korvikkeilla. Ja syö kyllä just tuon parin tunnin välein. :D Ei siis yhtään helpommalla pääse, päinvastoin. Siis maitojen lämmittelyn lisäksi sitten pullojen pesut ja keitot. :whistle: Öisin herää nykyään 3-4 kertaa syömään ja ikää on nyt 4½kk. Mä ajattelisin niin, että on enemmän vauvasta kiinni, kuinka usein syö. :)

Joo, tota pullojen pesua oon pitänyt miinuksena, mut ajattelin, et söis harvemmin. mut...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
öö 2tunnin väleinhän on ihan luksusta! kuopus sattoi monta kuukautta herätä ekan tunnin aikana(yöllä) 3kertaa, ja loppuyö tunnin välein, välillä 30min välein.

Ööö ei se kyllä ihan luksukselta tuntunu ;)

ja kiitos noista kääntöpuolenki tarinoista:)

JOo, samoin, ap kiittää näistä kokemuksista, ei se korvike taidakaan olla ratkaisu kaikkeen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Hohhoijaa taas:
Tuleppa AP kertomaan sitte ku saat sellasen lapsen joka nukkuu yönsä ja syö 4 tunnin välein.

Ap täällä hei! En mä sellaista vauvaa haluakaan, joka söis neljän tunnin välein VAAN nukkuis koko yön. Siks noita korvikekokemuksia kyselen TAI niitä imetettyjä, jotka olis nukkunu koko yön.

kyllä meilläkin korvikevauvat on nukkuneet aina tosi hyvin, vastasyntyneenä heräsivät max 2 kertaa yössä ja muutaman kuukauden ikäisenä nukkuivat täydet yöt.
Päivisinkään eivät syöneet kokoajan, ehkä saivat sitten korvikkeella mahansa täyteen? imetys sattu niin *piip*, että ehkä en sitten malttanut antaa imeä tuntikausia kerralla, joten ehkä se maha ei sitten täyttynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hohhoijaa taas:
Tuleppa AP kertomaan sitte ku saat sellasen lapsen joka nukkuu yönsä ja syö 4 tunnin välein.

Ap täällä hei! En mä sellaista vauvaa haluakaan, joka söis neljän tunnin välein VAAN nukkuis koko yön. Siks noita korvikekokemuksia kyselen TAI niitä imetettyjä, jotka olis nukkunu koko yön.

tuo meidän reilu kuukauden ikäinen herää yleensä pari kertaa yön aikana, mutta ei uskalla siihen vielä tuudittautua kun niin alussa vielä ollaan:) tyytyväinen olen kyllä tuohon yötilanteeseen.

Meille korvikkeeseen ja pulloon siirtyminen oli taivas. Imetys kesti öisinkin yli puoli tuntia. Pullon hörppäseen alle 10 minuutissa ja taas nukutaan ;).

Ja miksi ihmeessä maito pitäisi lämmittää?!? :o
Opeta lapsi huoneenlämpöiseen maitoon, ei tarvitse lämmitellä ;).

Täysin vauvasta riippuvainen juttu tämäkin. Meillä esikoinen oli varsinainen tissitakiainen, vähintään parin tunnin välein söi ja viihtyi rinnalla vähintään 30-45 min kerrallaan. Aina välillä imetys ahdisti, mutta silti imetin lasta vuoden ikäiseksi. Lapsi ei koskaan suostunut edes syömään tuttipullosta, joten aikas kiinni siinä lapsessa olin koko vuoden.

Kuopuksen kohdalla olin varautunut pulloruokintaan, siksi että en voisi esikoisen takia olla joka välissä tuntia imettämässä vauvaa. Noh, kuopus olikin ihan eri maata. Nukkui heti syntymästään lähtien läpi yön, joskus heräsin syömään kerran. Muuten söi 3-4h välein ja huitaisi maidot aina 5-10 minuutissa. Tehokas kaveri! Huvikseen ei viihdy tissillä ollenkaan, hermostuu jos tyrkytän rintaa silloin kun ei ole nälkäinen.

Ei meijän neiti ainakaan nukkunut korvikkeella sen paremmin päivällä söi 2-3h välein yöllä 3-4krt puolen vuoden jälkeen tais syödä enää kerran yössä,10kk lopetettiin yösyömisetja nyt 1v3kk ei nuku vieläkään öitänsä vaan herää millon mihinkin! pienet vauvat on erilaisia ja pienet vauvat heräilee aina öisin riippumatta siitä mitä ja miten on syönyt. Karu tosiasia! Ja tosiaan tuo pullojen pesu+lämmitys on oma hommansa ja varsinkin jos yölläkin 4krt nouset lämmittämään rääkyvän vauvan kanssa maitoa keittiöön,kun lapsen on jo kova nälkä mutta maito täytyy silti saada lämpimäks,ei ollu mukavaa... Silloin jos koska olisin toivonut voivani imettää ja ottaa vauvan vaan viereen öisin ja laittaa tissin suuhun, nousematta mihinkään ja vauvan ei olisi tarvinnu huutaa niin että naapuritkin herää :)

Meidän korvikevauva syö päivällä 3 tunnin välien ja illat tankkaa tunnin välein. Yöllä joudun nousemaan lämmitäämään maitoa jne, joten en ole varma onko tämä sitten kuitenkaan helpompaa.

Eikä meillä ole yksikään muksu nukkunut vielä 6kk iässä öitä läpeensä, vaikka korvikkeella ovatkin kaikki kasvaneet.

Meillä täysimetetty tyttö, joka on pitänyt alusta asti lääkärin ohjeistuksella herättää kuuden tunnin välein syömään. Olis nukkunut 6-viikkoisesta yöt läpi, mutta sokerien takia ei saa. Nyt lähes 5kk vanha ja öisin nukkuu 6 tuntia, herätän syömään ja sen jälkeen vielä nukkuu 4 tuntia. Joten täysimetettykin voi nukkua todella hyvin. Ja päivisinkin on noita 6 tunnin taukoja. Tehoimupäivät on sit erikseen, mutta niitä on harvoin.

Meillä imetyksellä ainoastaan. 3kk iässä söi kerran yössä ja 5kk iässä lopetti yötissittelyt itse. Ainoastaan nyt 7kk flunssassa jouduin yöllä tarjoamaan rintaa, mutta nukkui muutenkin vieressä, että saatiin molemmat edes vähän nukkua.
Nyt kun flunssa on helpottamassa, niin palasi heti normaaliin täysiin öihin omassa sängyssä.

Tyttö on kyllä 3kk iästä lähtien ollu hyvä nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille korvikkeeseen ja pulloon siirtyminen oli taivas. Imetys kesti öisinkin yli puoli tuntia. Pullon hörppäseen alle 10 minuutissa ja taas nukutaan ;).

Ja miksi ihmeessä maito pitäisi lämmittää?!? :o
Opeta lapsi huoneenlämpöiseen maitoon, ei tarvitse lämmitellä ;).

Miten tuon käytännöss tekee? Purkki on avattuna laitettava jääkaappiin. Pulloihin, jos laittaa, niin eihän nekään säily? Kyllä meilläkin osataan juoda huoneenlämpöistä, mutta en ymmärrä miten tuon voi tehdä niin, että säilyis juomakelpoisena? Vai olenko hysteerinen pöpökammoinen? :D

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Miten tuon käytännöss tekee? Purkki on avattuna laitettava jääkaappiin. Pulloihin, jos laittaa, niin eihän nekään säily? Kyllä meilläkin osataan juoda huoneenlämpöistä, mutta en ymmärrä miten tuon voi tehdä niin, että säilyis juomakelpoisena? Vai olenko hysteerinen pöpökammoinen? :D

Minä tyhjennän tetran pulloon hiukan ennen nukkumaanmenoa, pullo yöpöydälle. Korvike ei mene miksikään siinä muutamassa tunnissa.

Käytä avattuja purkkeja päivällä. Mieluummin sitä kai päivällä työntää pullon hetkeksi kuumalla vedellä täytettyyn lasiin lämpenemään, kuin yöllä tekee sen saman, eikö? :)

Esikoista täysimetin 5 kk ja viikon iässä heräs kerran yössä, kuukauden iässä ei välttämättä kertaakaan :) Toinen olikin vähän erilainen, alusta asti herätykset 2-3 h välein ainakin ekan kuukauden ajan, sit vähän harvemmin. Lapsissakin siis on eroja.

Yhteistyössä