Seurustelen mutta silti haaveilen toisesta miehestä. Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anki

Vieras
Olen tuota miestä katsellut kauan ja todella paljon ennen kuin aloin seurustella tämän nykyisen miehen kanssa. Haaveilemani mies tietää kyllä mut mutta tuskin hänellä on mitään kiinnostusta mua kohtaan. Mä kuitenkin haaveilen hänestä todella paljon. Haluaisin seurustella hänen kanssaan ja harrastaa kiihkeää seksiä. Tyydytin juuri itseäni ajatellen häntä.

Olen seurustellut reilu 5 kuukautta. Pidän seurustelukumppanistani ja seksi on hyvää. Mutta miksi sitten haaveilen toisesta? Onko tämä sitä että en ole saanut mahdollisuutta hänen kanssaan ja mieltäni vaivaa se että miten olisi voinut käydä?

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Miksi seurustelet nykyisen kumppanisi kanssa jos haaveilet seurustelusta jonkun muun kanssa?

En mä erotakkaan haluaisi kun jos tästä seuraakin jotakin pidempiaikaista. Kun mietin et onko se toinen mies vain sellanen haavekuva, hänhän voi todellisuudessa olla erilainen kuin ajattelen eikä siitä tulisi ikinä mitään.

Lopeta nykyinen suhteesi, jos täytyy toisesta haaveilla.
Itse en ole kertaakaan ajatellut kenestäkään toisesta ajatellut vastaavaa.
Yhteiseloa takana 2 vuotta ja päivä päivältä tuntuu vain paremmalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi seurustelet nykyisen kumppanisi kanssa jos haaveilet seurustelusta jonkun muun kanssa?

En mä erotakkaan haluaisi kun jos tästä seuraakin jotakin pidempiaikaista. Kun mietin et onko se toinen mies vain sellanen haavekuva, hänhän voi todellisuudessa olla erilainen kuin ajattelen eikä siitä tulisi ikinä mitään.

Eli siis et oikeastaan tiedä miksi aloit seurustella nykyisen kanssa.

Älä ainakaan ajattele nykyistä suhdettasi yhtään pidemmälle, jos
et voi ensin lopettaa ajattelemasta sitä vierasta miestä!

Ehkä kannattaisi kysyä suoraan haaveiltavalta mieheltä mitä mieltä on susta. Olet ilmeisesti seurustellut vain vähän aikaa, eikä ole lapsia sen miehen kanssa, joten olet sillain "avoin" tekemään mitä haluat. Tunnetko sen miehen, josta haaveilet?

Alkuperäinen kirjoittaja Anki:
Olen tuota miestä katsellut kauan ja todella paljon ennen kuin aloin seurustella tämän nykyisen miehen kanssa. Haaveilemani mies tietää kyllä mut mutta tuskin hänellä on mitään kiinnostusta mua kohtaan. Mä kuitenkin haaveilen hänestä todella paljon. Haluaisin seurustella hänen kanssaan ja harrastaa kiihkeää seksiä. Tyydytin juuri itseäni ajatellen häntä.

Olen seurustellut reilu 5 kuukautta. Pidän seurustelukumppanistani ja seksi on hyvää. Mutta miksi sitten haaveilen toisesta? Onko tämä sitä että en ole saanut mahdollisuutta hänen kanssaan ja mieltäni vaivaa se että miten olisi voinut käydä?

Samalta tuntuu minullakin. Erona vain, että olen seurustellut miehen kanssa muutaman vuoden ja tänä vuonna ihastunut toiseen... Seksiä meillä ei nykyisen seurustelukumppanin kanssa ole ollut pitkään aikaan, mutta en henno lähteä tästä suhteesta. Aivan kuten itsekin kirjoitit - jos toinen edustaakin vain jotain kuviteltua haavekuvaa ja todellisuus sekä se mitä minulla tällä hetkellä on onkin paljon parempi vaihtoehto lopuksi... Lapsia meillä ei ole, mutta en vain pysty tekemään näin suurta ratkaisua. Lisäksi tämä ihastukseni luultavasti ole yksipuolista... sekin vaikeuttaa asioita. Mitä tehdä?

Aloin seurustella hänen kanssaan koska pidän hänestä. Pidän siis niin kuin nainen pitää miehestä eikä vain kaveritasolla. Se haaveilun kohde unohtui hetkeksi mutta on palannut jälleen kummittelemaan mun mieleen. Näin kävi edellisessäkin seurustelusuhteessa.

Niin:
-Miksei teillä ole ollut seksiä?
-Rakastatko omaa miestäsi?
-Tunnetko ihastuksen vai onko vain semmoinen pikkututtava?
-Onko muita ongelmia nykyisessä suhteessasi?
-Haluatko jatkaa nykyisessä suhteessasi?

Aloin seurustella hänen kanssaan koska pidän hänestä. Pidän siis niin kuin nainen pitää miehestä eikä vain kaveritasolla. Se haaveilun kohde unohtui hetkeksi mutta on palannut jälleen kummittelemaan mun mieleen. Näin kävi edellisessäkin seurustelusuhteessa.

Joko eroat tai lopetat haaveilun.
Jos tuo haaveilusi kaataa suhteesi,et niihin ihan tosissaan kuitenkaan taida ryhtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä:
Ehkä kannattaisi kysyä suoraan haaveiltavalta mieheltä mitä mieltä on susta. Olet ilmeisesti seurustellut vain vähän aikaa, eikä ole lapsia sen miehen kanssa, joten olet sillain "avoin" tekemään mitä haluat. Tunnetko sen miehen, josta haaveilet?

En mä uskalla kysyä. Lapsia ei ole nykyisen miehen kanssa. Mä jollakin tavalla tunnen tämän miehen josta haaveilen, mutta en sillä tavalla että voisin mennä häneltä kysymään mitä mieltä on musta.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:

Oliko haaveilun kohde silloinkin sama vai eri? Jos oli sama, mikset yrittänyt tässä seurustelujen välissä tehdä asialle jotain?

Haaveilun kohde on sama. Mä en yksinkertaisesti uskalla tehdä mitään koska en tiedä yhtään mitä mieltä mies musta on. Mä en halua mokata itseäni.

Niin:

Keneltä sä näitä kysyt?

Joko eroat tai lopetat haaveilun.
Jos tuo haaveilusi kaataa suhteesi,et niihin ihan tosissaan kuitenkaan taida ryhtyä.

:O En mä olet alkanut yhteenkään seurustelusuhteeseen mitenkään kevyesti. Oli aika tökerösti kirjoitettu tuon kun et sä edes tunne mua!

Ota ero, äläkä ala enää seurustella kenenkään kanssa,
paitsi tämän haaveilun kohteesi, jos hänellä on tunteita sinua kohtaan.
Kannattaisi varmaan tehdä asian eteen jotain,
eikä särkeä ihmisten sydämiä.
Oletko sitä ajatellut, että montako sydäntä ehdit tällä menolla vielä särkemään?

Niin:

Keneltä sä näitä kysyt?

Kysyin tuolta Niin-nimimerkiltä, mutta voithan sääkin vastata tuohon. Joskin seksiähän teillä olikin ihan ok.

Nykyinen on tuon haavekuvan korvike. Ei tuolla aloituksella kannata ajatella, että suhde voisi syventyä. Tai joo, kohta olet raskaana, menette naimisiin ja sitten tulet tänne sanomaan että olen kyllä onnellinen hyvästä miehestäni, mutta edelleen haaveilen ja nyt jo suorastaan rakasta sitä toista. Mitä teen, neuvokaa kun riudun täällä. Ongelmahakuiselta kuulostaa. Ota se mistä haikailet!

En mä uskalla kysyä. Lapsia ei ole nykyisen miehen kanssa. Mä jollakin tavalla tunnen tämän miehen josta haaveilen, mutta en sillä tavalla että voisin mennä häneltä kysymään mitä mieltä on musta.

Mikset voi? (Paitsi siis että seurustelet), mutta miten se tunteminen siihen liittyy? Jos on vähemmän tuttu, niin onhan ne pakitkin tavallaan helpompi käsitellä, kun ei tarvitse koko ajan nähdä?

Kun mä en uskalla! Tämä on aika pieni paikkakunta enkä todellakaan halua jutun leviävän kaikkien korviin eikä täällä voi välttyä näkemästä toista kovin helposti.

Kun mä en uskalla! Tämä on aika pieni paikkakunta enkä todellakaan halua jutun leviävän kaikkien korviin eikä täällä voi välttyä näkemästä toista kovin helposti.

Jos et ole valmis tekemään mitään, niin sulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin unohtaminen. Piste.

Haaveilun kohde on sama. Mä en yksinkertaisesti uskalla tehdä mitään koska en tiedä yhtään mitä mieltä mies musta on. Mä en halua mokata itseäni.

Älä sitten syytä mua, omat päätöksesi teet, mutta 5 kk seurustelu on aika lyhyt, siinä vaiheessa useimmat on vielä ihan umpirakastuneita, joten tuskin kyseessä on elämäsi rakkaus. Sitten otat itseäsi niskasta kiinni ja selvität asian sen toisen miehen kanssa ja sen jälkeen joko onnistut tai unohdat, mutta et jossittele vuositolkulla.

Syytä sua?`:0 Helppo se on sanoa että tee jotakin jos itsellä rohkeus riittää sellaseen. Kaikilla ei riitä rohkeus.

Älä sitten syytä mua, omat päätöksesi teet, mutta 5 kk seurustelu on aika lyhyt, siinä vaiheessa useimmat on vielä ihan umpirakastuneita, joten tuskin kyseessä on elämäsi rakkaus. Sitten otat itseäsi niskasta kiinni ja selvität asian sen toisen miehen kanssa ja sen jälkeen joko onnistut tai unohdat, mutta et jossittele vuositolkulla.

Juuri näin. 5kk on LYHYT aika. Ei kannata jäädä, jos on pienikin kutina, että toi naapuri saattais olla kivempi. Älä ainakaan siksi, että ajattelet, että se olisi áinoa mies maan päällä,jonká kanssa voi tulla pitempiaikaisempaa.. Et olisi välttämättä onnellinen vaikka tulisikin pitempiaikaisempaa...