Seurustelu miehen kanssa jolla on jo lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tara.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tara.

Jäsen
20.04.2013
245
0
16
Pystyisitkö seurustelemaan lapsettomana 14v vanhemman miehen kanssa jolla on lapsi ?

Mua ainakin häiritsee ku tutustuin tosi mukavaan mieheen jolla on jo lapsi. Siis entä jos hän ei halua sitten mun kanssa lasta joskus jos siihen vaiheeseen päästään ? Juttu on niin alussa vasta etten edes viitsi kysyä haluaako hän toista lasta. :/

Miksei sitä lapsiasiaa voi kysyä jo ekoilla treffeillä? Miksi pitäisi päästää itsensä vaikka ihastumaan ja vieläpä mahdollisesti intiimisti olemaan miehen kanssa, kunnes sitten uskaltaa kysyä tärkeät kysymykset, eikä parisuhteella ole mitään toivoakaan jatkosta?

Itse en todellakaan lapsettomana olisi voinut aloittaa suhdetta mieheen jolla ois lapsi. Joutuu heti sellaisen perhekuvion keskelle et ei kiitos. Mielestäni pienin ongelma tuossa on se haluaako mies joskus vielä lapsia, haittana tuossa on kaikki se mitä miehen lapsi tuo parisuhteeseen.

Mun miehellä oli jo pieni lapsi kun tavattiin, nyt takana 10 vuotta yhteistä elämää ja 2 yhteistä lasta myös pyörii jaloissa. Eiköhän nämäkin mene tapauskohtaisesti nämä asiat - kannattaa varmaan jutella sen miehen kanssa ihan kasvokkain?

[QUOTE="serafia";28507744]Itse en todellakaan lapsettomana olisi voinut aloittaa suhdetta mieheen jolla ois lapsi. Joutuu heti sellaisen perhekuvion keskelle et ei kiitos. Mielestäni pienin ongelma tuossa on se haluaako mies joskus vielä lapsia, haittana tuossa on kaikki se mitä miehen lapsi tuo parisuhteeseen.[/QUOTE]

Eipä meillä ole ollut tässä mitään ongelmia "perhekuvion" kanssa, ja en osaa myöskään ajatella miehen lasta minään haittana. Tiesin mihin lähdin, en ole katunut.

[QUOTE="serafia";28507744]Itse en todellakaan lapsettomana olisi voinut aloittaa suhdetta mieheen jolla ois lapsi. Joutuu heti sellaisen perhekuvion keskelle et ei kiitos. Mielestäni pienin ongelma tuossa on se haluaako mies joskus vielä lapsia, haittana tuossa on kaikki se mitä miehen lapsi tuo parisuhteeseen.[/QUOTE]
Sama juttu. Sitten, jos itselläkin on jo lapsi/a, niin ei voi edellyttää toisenkaan olevan lapseton.

[QUOTE="Jenis";28507767]Eipä meillä ole ollut tässä mitään ongelmia "perhekuvion" kanssa, ja en osaa myöskään ajatella miehen lasta minään haittana. Tiesin mihin lähdin, en ole katunut.[/QUOTE]

Kaikki siihen eivät todellakaan kykene ja sehän on hienoa jos sen etukäteen jo tiedostaa eikä lähde suhteeseen miettimättä - ja rupea vaikkapa ilkeäksi 'äitipuoleksi'.

Kaikki siihen eivät todellakaan kykene ja sehän on hienoa jos sen etukäteen jo tiedostaa eikä lähde suhteeseen miettimättä - ja rupea vaikkapa ilkeäksi 'äitipuoleksi'.

Totta kai - jos asia arveluttaa jo alusta asti, ei kannata lähteä kokeilemaan ollenkaan. Ja 14 vuotta on jo ikäeronakin aika iso, minä & mies ollaan about samanikäisiä ja samassa elämänvaiheessa oltiin tuolloin, lukuunottamatta sitä että miehellä oli jo lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28507771:
Sama juttu. Sitten, jos itselläkin on jo lapsi/a, niin ei voi edellyttää toisenkaan olevan lapseton.

Miksei voisi edellyttää lapsettomuutta toiselta? Kyllä minulla ainakin on montakin edellytystä uudelle kumppanille, miksei lapsettomuus voisi olla yksi niistä? Itselläni ainakin ovat tietyt asiat ehdottomia, ja jos ne eivät täyty olen mieluummin ilman kumppania. Kuten olen viimeiset viisi vuotta ollutkin. :)

[QUOTE="Jenis";28507817]Totta kai - jos asia arveluttaa jo alusta asti, ei kannata lähteä kokeilemaan ollenkaan. Ja 14 vuotta on jo ikäeronakin aika iso, minä & mies ollaan about samanikäisiä ja samassa elämänvaiheessa oltiin tuolloin, lukuunottamatta sitä että miehellä oli jo lapsi.[/QUOTE]

Mun miehellä kans oli lapsi jo ennestään. Mutta niin paljon on näitä suhteita joissa uusi puoliso alkaa hylkiä edellisestä suhteesta olevia lapsia tai jopa kiusaa näitä/saa puolisonsa hylkäämään heidät yms.yms. että olisi todellakin hienoa jos ne ihmiset tajuaisivat jo etukäteen etteivät he ole tarpeeksi kypsiä tai muuten kykeneviä hyväksymään lapsia jotka eivät ole heidän omiaan. Eivätkä ryhtyisi sellaiseen suhteeseen ollenkaan.

[QUOTE="vieras";28507834]Miksei voisi edellyttää lapsettomuutta toiselta? Kyllä minulla ainakin on montakin edellytystä uudelle kumppanille, miksei lapsettomuus voisi olla yksi niistä? Itselläni ainakin ovat tietyt asiat ehdottomia, ja jos ne eivät täyty olen mieluummin ilman kumppania. Kuten olen viimeiset viisi vuotta ollutkin. :)[/QUOTE]
No mä ajattelen asian niin, etten voi vaatia kumppaniltani sellaista, mitä en itsekään voi hänelle antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28507771:

Mun mielestä kumppanilta voi edellyttää ihan mitä vaan, eikä tarvitse saati kannata tyytyä sellaiseen mikä ei tunnu hyvältä. Eri asia tietysti on, että jääkö kovilla kriteereillä sitten yksin. Aika harvassa parisuhteessa osapuolet on jokaisella alueella "samanveroisia", eikä lapsiasia mun mielestä ole poikkeus. Joku varmasti jopa olisi iloinen, jos saisi kumppanin mukan lapsenkin.

Itse en olisi halunnut enkä nyt äitinäkään haluaisi uusperhekuvioihin mukaan. Jos lapsen äiti ei olisi kuvioissa, voisin harkita. Pidän todell paljon lapsista, mutta aikuisten kanssa tulen huomattavasti huonommin toimeen, en varmaan selviäisi kuviosta jossa miehen ex olisi tiiviisti mukana. Mun mielestä lasten hankkimisesta ym. isoista jutuista kannattaa jutella jo ennen kuin antaa suhteen syventyä, ettei tuhlaa aikaansa sellaiseen ihmiseen, jonka kanssa on ihan erilaiset tulevaisuudentoiveet.

[QUOTE="vieras";28508182]Mun mielestä kumppanilta voi edellyttää ihan mitä vaan, eikä tarvitse saati kannata tyytyä sellaiseen mikä ei tunnu hyvältä. Eri asia tietysti on, että jääkö kovilla kriteereillä sitten yksin. Aika harvassa parisuhteessa osapuolet on jokaisella alueella "samanveroisia", eikä lapsiasia mun mielestä ole poikkeus. Joku varmasti jopa olisi iloinen, jos saisi kumppanin mukan lapsenkin.

Itse en olisi halunnut enkä nyt äitinäkään haluaisi uusperhekuvioihin mukaan. Jos lapsen äiti ei olisi kuvioissa, voisin harkita. Pidän todell paljon lapsista, mutta aikuisten kanssa tulen huomattavasti huonommin toimeen, en varmaan selviäisi kuviosta jossa miehen ex olisi tiiviisti mukana. Mun mielestä lasten hankkimisesta ym. isoista jutuista kannattaa jutella jo ennen kuin antaa suhteen syventyä, ettei tuhlaa aikaansa sellaiseen ihmiseen, jonka kanssa on ihan erilaiset tulevaisuudentoiveet.[/QUOTE]
Olet toki ihan oikeassakin. Voihan sitä vaatia vaikka mitä. Mä kuitenkin koen parisuhteen sellaisena asiana, että jos mä haluan tai vaadin jotain, toisella osapuolella on myös oikeus haluta ja vaatia samaa.

Mun mies on 9 vuotta vanhempi ja hänellä on lapsi ennestään. Itse lapsi ei ole minulle ongelma ja ottaisin hänet heti "omakseni" jos äitinsä ei olisi kuvioissa. Ongelma on nimenomaan tämä ex-akka - täys kusipää, joka tekee elämästämme vaikeeta. Alettiin miehen kanssa seurustelemaan vasta about 2 vuotta heidän eron jälkeen, joten käytös ei johdu siitä. Tunsin nuo molemmat jo heidän seurustellessaan eli tiesin, kuinka v-mäinen akka on luonteeltaan. Otin siis jollain tapaa "tietoisen riskin". En siltikään osannut kuvitella, että tämä olisi näin helvetin rankkaa. Ja nyt on liian myöhäistä perääntyä. Eikä auta haaveilla, että akka vaan katoaa ja voisimme elää omanlaistamme perhe-elämää. Kannattaa siis miettiä hiiskutin tarkoin, mitä on valmis kestämään.

Ja suosittelen selvittään "elämän isot asiat" ja tulevaisuudenhaaveet heti alkuun. Meillä onneksi mies teki heti selväksi, että haluaa lisää lapsia. Nyt ollaan liki vuosi yhteistä yritetty.

Viimeksi muokattu:
olisko ollu jo tokilla treffeillä kun kysyin mieheltä suoraan että haluaako hän viellä lapsia.
eli minä +20v lapseton ja mies minua 11vuotta vanhempi ja hänellä lapsia. itse tiesin että haluan perheen ja tiesin miehen lapsi tilanteestäkin(oli treffi ilmoituksessä mainittu) eli olin valmis omaksumaan ison perhekuvion jos tämän miehen kanssa nappaa.
hyvinhän se nappasi :) meillä nyt pieni esikoisvauva naimisissa ja viellä olsi mulla toiveessa 1-2lasta lisää.
mun mielestä mieheltä voi kysyä suoraan mahollisimman ajoissa tiiätpä tuhlaatko turhaa aikaa suhteeseen.
minä ihan suoraan sanoin että tulevaisuuden suunnitelmiini kuuluu perhe elämä ja omia lapsia...

Yhteistyössä