Sf-mitan ottaminen vinoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 32+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

32+0

Vieras
Mulla tänään tasan 32+0 ja th mittasi sf-mitan vinoon. Tämä jo kolmas raskaus eikä koskaan ole mitattu vinoon vaan aina suoraan.

Th sanoi, että vauva on täällä toisella puolella mahaa joten hän ottaakin tämän vinoon nyt.

Olin ihan että häh. Aiemminkin ne on noin olleet, raivotarjonnassa nämä minun vauvat viihtyneet ja usein juuri niin että köllivät toisella puolella mahaa.

Tämä th on lastenneuvolan puolelta oikeesti ja tuuraa tuota normi th:ta joka nyt jollain virkavapaalla muutaman kuukauden.

Onko tuo oikeasti oikea tapa mitata? Mitta ainakin pompahti ylemmäs, koska tulihan siitä nyt isompi tulos mitä aiemmista.

Ihan oikein. SF-mitta on mitta symfyysistä (häpyluun yläreuna) kohdunpohjan korkeimpaan kohtaan. Jos vauva vinossa, silloin korkein kohtakin voi tulla hieman jompaan kumpaan sivuun.

Alkuperäinen kirjoittaja th-ammattilainen:
Ihan oikein. SF-mitta on mitta symfyysistä (häpyluun yläreuna) kohdunpohjan korkeimpaan kohtaan. Jos vauva vinossa, silloin korkein kohtakin voi tulla hieman jompaan kumpaan sivuun.

Juuri näin. Mitta otetaan aina _korkeimmasta_ kohdasta, oli se kohta missä kohtaa mahaa tahansa.

Yhteistyössä