Sh-opinnot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piske
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
AMK tasoisessa koulutuksessa ei käsittääkseni ole erikseen nuoriso- ja aikuiskoulutusta. Itselläni opiskelusta jo muutama vuosi aikaa. Paljon oli kirjallisia tehtäviä, usein varsin laajoja. Suurimmassa osassa kursseista sai olla pois ainoastaan yhden kaksoistunnin. Poissaoloja täytyi korvata istumalla tunnit uudelleen tai kirjallisella tehtävällä, kurssista riippuen. En tiedä, onko näissä koulukohtaisia eroja.

[QUOTE="Minni";22379377]AMK tasoisessa koulutuksessa ei käsittääkseni ole erikseen nuoriso- ja aikuiskoulutusta. Itselläni opiskelusta jo muutama vuosi aikaa. Paljon oli kirjallisia tehtäviä, usein varsin laajoja. Suurimmassa osassa kursseista sai olla pois ainoastaan yhden kaksoistunnin. Poissaoloja täytyi korvata istumalla tunnit uudelleen tai kirjallisella tehtävällä, kurssista riippuen. En tiedä, onko näissä koulukohtaisia eroja.[/QUOTE]

Juuri katsoin paikallisen amk:n sivuilta ja siellä oli sekä nuoriso- että aikuiskoulutus. =)

Eli sairaana ei ilmeisesti tarvi olla itse tai lastenkaan : /

Juu, kiitos, olenkin useasti väärässä! :D

Sairastumisillehan ei voi mitään, jos on pakko olla pois, sitten on pakko. On vain vähän työläämpää suorittaa kursseja/harjoitteluita. Jotkut kurssit voi suorittaa tenttimällä, eikä läsnäolopakkoa ole. Tosin sairastuminen ei valitettavasti katso lukujärjestystä.

Sinnillä pärjää! Jos ala kiinnostaaa, hakemaan vaan rohkeasti. Mikäli jotain tarpeeksi kovasti haluaa, tekee sille elämässään tilaa! Uskon, että lopulta opiskelun ja perheen yhteensovittaminen on järjestelykysymys!

Minulla terkkariopinnoissa päivät yleensä 6-8 tuntia, mutta vapaapäiviäkin sitten on, tai "itsenäisen opiskelun" päiviä, ja voi olla vapareita keskellä päivää. Syyslomaa ei varsinaisesti ollut mutta sillä viikolla oli tuota itsenäistä opiskelua, samoin marras-joulukuun vaihteessa on lähes 2 viikkoa tuolla tavoin vapaata. Opintotuki on se korkeakouluopiskelijan opintotuki, Kelan sivuilta löytyy tarkat lukemat. Paljon on minunkin opiskelukavereissa perheellisiä, joten varmasti onnistuu sinultakin :)

Ja nuorten koulutus on sitä kokopäiväistä opiskelua, aikuiskoulutukseen kai voi päästä jos on alalta jo tutkinto (lähihoitaja) tai työkokemusta alalta?? Tuosta en ole ihan varma, korjatkaa jos olen ihan väärässä!

Omassa koulussani on melkein kaikki luennot läsnäolopakollisia. Opettajat voi itse päättää onko poissaolo hyväksyttävä, vaikka syy olisi sairaus.
Harjoittelussa tehdään tunteja, jotka täytyy korvata oli itse tai lapsi sairaana.
Meillä alkaa aamuisin 8:30 ensimmäiset luennot. Iltaluentojakin voi olla seitsemään saakka.
Harjoitteluissa sitten on kaikkia kolmea vuoroa, aamua, iltaa ja yötä.

Opiskeleva on lapsen ensisijainen hoitaja sairastapauksissa, joten meillä mies on hoitanut joskus lasta kotona ilman palkkaa, kun itsellä on ollut sellaisia mistä ei voi olla poissa.
Mutta onneksi on pysynyt lapsi terveenä, ja olen sitten itse tehnyt korvaavia tehtäviä tai suorittanut toisen ryhmän mukana juttuja.

Hyvin saa kyllä töitä, jos haluaa tehdä koulun ohella. Ennen äitiyttä tein, mutta nyt en, kun sitä aikaa pitäisi lapselle jäädä. Vapaapäiviä koulusta on, vaihtelevasti ollaan kotona lapsen kanssa tai sitten teen tehtäviä tms. kun iltaisin en niitä tee, että olen lapsen kanssa.

Aikuiskoulutukseen pitää olla pohjakoulutus ja vähintään 2vuotta työkokemusta.

Yhteistyössä