Siinä meni sit ne haaveet... :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Mie tiedän juu, ja tottakai se onkin niin, että syntyvä lapsi on tärkein.
Mutta tän raskausdiabeteksen takia se polikliininen synnytys ei sit onnistu :/
Lasta pitää tarkkailla 2vrk, ja vaikka ne ekat 9h syntymästä on ne kriittisimmät noissa vauvan sokereissa, ja vaikka niissä ei ois mitään pielessä niin se 2vrk on kuulemma oltava sairaalassa.
*huokaus*

Jotain positiivasta on kai sit se, että nyt on kuulemma sit ihan lupa imettää synnytyssalissa... joskin mie oon aina tehny, enkä oo keltään mitään lupaa kysellyt.

Ja sit, kun mie tiedän että joku varmaan kommentoi, että ota levon kannalta ja nauti olosta rauhassa siellä sairaalassa... Niin se vaan on niin vaikeaa... pset kotona pärjää miehen kanssa, mie tiedän kyllä, mutta kun miehellä on oma tyylinsä hoitaa lapset ja koti, niin mie stressaan siellä sairaalassa kotona kasvavasta pyykkivuoresta ja kaikesta tuollaisesta.
Siis tiedän, että lapset saavat ruuan ja pysyvät puhtaina ja perusasiat hoituu isän toimesta, mutta pyykit ym. jokapäiväiset askareet on ja odottaa sit mua.
Eli kun mie tuun kotiin, niin sen lisäksi, että lapset on täynnä kiukku-ikävää, ja tietty jännittyneitä vauvasta jne, mulla ei ainakaan askareet lopu kotiinpäästyä heti alkuun. *nim. en vaan tykkää pyykkivuoresta tka petaamattomasta, tai edes mielestäni "väärinpedatusta" pedistä* :ashamed:

No pyydä kotiapua joka hoitaa sen pyykkivuoren pois sieltä. Tai sitten mies opettelee pesemään. Tai jos jommankumman vanhemmat ovat elossa ja haluaisivat auttaa, tai muut sukulaiset.

Miten teidän kaikki lapset ehtivät saamaan sun huomion? Ihan oikeasti kyselen, kauhistuneenakin, sen myönnän kun teille on taas tulossa vauva. Meillä on paha mustasukkaisuus päällä kun vauva tuli (ennestään siis uhmakas parivuotias) ja musta tuntuu etten mä riitä millään molemmille niinkun haluisin!

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
paljonko sulla on nyt viikkoja? :) joko kohta synnytys lähenee...oliko sulla niin että menet nopeiden synnytysten takia jo sairaalaan valmiiksi,käynnistykseen?

Ei oo vasta kun 30. viikko menossa, mutta tänään oli kontrolli ton diabetesjutun aja siellä sain infopaketin synnytykseen ja sen jälkeen tapahtuviin juttuihin liittyen.
Vielä käydään lääkärin kanssa läpi tuota käynnistystä... siis se ei oo satavarmaa, mutta hyvin todennäköinen vaihtoehto... Ellei tää sit ota ennakkoa ja synny taas ennen kun saadaan päätöstä aikaan, kuten siskonsa teki.

Nyt kumautan sinua nettinuijalla päähän. ;)

Taloudenhoito pitää ottaa vähän rennommin, väärinpedatut sängyt ja pyykkivuoret ovat katoava asioita, joita ei näe enää viikon päästä. Sinulla on ihan sama oikeus "äitiyslomaan" kuin meillä muillakin. Nautit täysihoidosta jne.

Lapsillesi olet korvaamaton, kotihommille et.

Muakin kiinnostais tuo että miten jaat huomiota lapsillesi? Kyllähän jokainen lapsi tarvitsee omaa äiti-aikaa, siis että saa olla vaan äidin kanssa ilman sisarusten läsnäoloa ja häirintää.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Miten teidän kaikki lapset ehtivät saamaan sun huomion? Ihan oikeasti kyselen, kauhistuneenakin, sen myönnän kun teille on taas tulossa vauva. Meillä on paha mustasukkaisuus päällä kun vauva tuli (ennestään siis uhmakas parivuotias) ja musta tuntuu etten mä riitä millään molemmille niinkun haluisin!

Kyllä mulla on jokaiselle aikaa... nytkin ois aikaa kelle vaan kukaan ei oo kiinnostunut mamman jutuista, vaan touhuavat kaikki omiaan. Eikä meillä oo, luojan kiitos, koskaan ollut kukaan hirveän mustasukkainenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
paljonko sulla on nyt viikkoja? :) joko kohta synnytys lähenee...oliko sulla niin että menet nopeiden synnytysten takia jo sairaalaan valmiiksi,käynnistykseen?

Ei oo vasta kun 30. viikko menossa, mutta tänään oli kontrolli ton diabetesjutun aja siellä sain infopaketin synnytykseen ja sen jälkeen tapahtuviin juttuihin liittyen.
Vielä käydään lääkärin kanssa läpi tuota käynnistystä... siis se ei oo satavarmaa, mutta hyvin todennäköinen vaihtoehto... Ellei tää sit ota ennakkoa ja synny taas ennen kun saadaan päätöstä aikaan, kuten siskonsa teki.

mä muistelen kans että viimeksi sulla oli tosi nopea synnytys. että varmaan olis parempi olla siellä sairaalassa jo valmiiksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Eikö mies voi pestä pyykkiä jos puhut sille tosta ressistä, ja pyydät nätisti?

Siis voi, ja pesisikin, mutta ihan oikeesti... se sulloo koneen ääriäänmyöten täyteen, ei lajittele jne.
Kerran tulin laitokselta ja mulla oli koko korillinen vaaleanpunaisia alkkareita ym... kun synnyttämään mennessä jätin pyykkikoriin kasan valkoisia vaatteita :xmas:

Miksi et opeta miestäsi käyttämään konetta ja lajittelemaan pyykit? Entä jos sinä joudut yht´äkkisesti vuodelepoon sairaalaan? Tai jotain muuta, jolloin et ole kykeneväinen huushollaamaan kotona tai edes olemaan kotona?

Aikainen lintu se madon nappaa, joten ei muuta kuin mies kotisorvin ääreen.

Ymmärrän hyvin tuon sun asenteesi, sama asia ärsyttää myös mua. Mies ei osaa tehdä kotihommia, eikä varsinkaan niinkuin minä teen eli oikein. Ahdistaa aina kun lähden jonnekin, että koti on kuin pommin jäljiltä kun tulen takaisin ja kauhea siivoaminen mulla edessä. Eikä siihen auta 'anna olla, rentoudu, mitä sillä petaamattomalla pedillä on väliä'-mantrat, ei todellakaan.

Siis voi, ja pesisikin, mutta ihan oikeesti... se sulloo koneen ääriäänmyöten täyteen, ei lajittele jne.
Kerran tulin laitokselta ja mulla oli koko korillinen vaaleanpunaisia alkkareita ym... kun synnyttämään mennessä jätin pyykkikoriin kasan valkoisia vaatteita :xmas:

Hmm.. Tunnen kyllä ilmiön. :saint: Mutta etkös sä kerkeisi vielä sitä hiukka opastamaan? Kai senkin nyt tarvi osata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muakin kiinnostais tuo että miten jaat huomiota lapsillesi? Kyllähän jokainen lapsi tarvitsee omaa äiti-aikaa, siis että saa olla vaan äidin kanssa ilman sisarusten läsnäoloa ja häirintää.

Maanantaina esikoisen kanssa kirjastoon, ja illalla kakkosen kanssa saunaan.
Kolmannen kanssa tiistaina kävelylle, nelosen kanssa käydään kaupassa.
Viitosen kanssa tehdään yhdessä iltapala keskiviikkona ja käydään kitkemässä rikkaruohot, kuutosen kanssa supatetaan illalla, kun muut on jo omissa sängyissä.

Siis ei sen omanajan / laatuajan tarvii mun mielestä olla jotain suurta: Hei, meillä on nyt LAATUaikaa ja tehdään jotain HIENOA, kunhan on aikaa, aikaa nimenomaan kuunnella mitä juuri tällä lapsella on mielessä, mitä huolia, mitä iloja. Mitä juuri tälle lapselle kuuluu.

laita miehelle ihan kirjallinen lappu et miten pestään ne pyykit, et mitkä värit saa laittaa minkäkin värien kanssa. pesuaineen annostelut ja asteet

voisin uskoa et kuinka inhottavaa on tulla laitokselta kotiin kun eteisessä pyykit kävelee vastaan. Teitä kun on pikkasen enemmän kuin kolme ja pyykkimäärä sen mukainen...

Miksi et opeta miestäsi käyttämään konetta ja lajittelemaan pyykit? Entä jos sinä joudut yht´äkkisesti vuodelepoon sairaalaan? Tai jotain muuta, jolloin et ole kykeneväinen huushollaamaan kotona tai edes olemaan kotona?

Aikainen lintu se madon nappaa, joten ei muuta kuin mies kotisorvin ääreen

Hmm.. Tunnen kyllä ilmiön. :saint: Mutta etkös sä kerkeisi vielä sitä hiukka opastamaan? Kai senkin nyt tarvi osata.

Minäkin tunnistan ilmiön oikein hyvin ja tiedättekö, se opastaminen ei joka ukon kohdalla käykään ihan tosta noin. Itse olen neuvonut miehelle pesukonneen käyttöä varmasti yli 10 kertaa... Aina se kysyy, mihin lokeroon se pesuaine tuli, mikä astemäärä, ym. Sitten se oli kuitenkin viime kerralla sairaalassa ollessani laittanut sen pesuaineen huuhteluainelokeroon :headwall: :laugh: :heart: Oli vähän
kuplivaa pyykkiä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Maanantaina esikoisen kanssa kirjastoon, ja illalla kakkosen kanssa saunaan.
Kolmannen kanssa tiistaina kävelylle, nelosen kanssa käydään kaupassa.
Viitosen kanssa tehdään yhdessä iltapala keskiviikkona ja käydään kitkemässä rikkaruohot, kuutosen kanssa supatetaan illalla, kun muut on jo omissa sängyissä.

Siis ei sen omanajan / laatuajan tarvii mun mielestä olla jotain suurta: Hei, meillä on nyt LAATUaikaa ja tehdään jotain HIENOA, kunhan on aikaa, aikaa nimenomaan kuunnella mitä juuri tällä lapsella on mielessä, mitä huolia, mitä iloja. Mitä juuri tälle lapselle kuuluu.

Ei liity enää aiheeseen, mutta mulle tuli hyvä mieli tästä tekstistä. Oon ihan varma että sä olet mahtava äiti. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Minäkin tunnistan ilmiön oikein hyvin ja tiedättekö, se opastaminen ei joka ukon kohdalla käykään ihan tosta noin. Itse olen neuvonut miehelle pesukonneen käyttöä varmasti yli 10 kertaa... Aina se kysyy, mihin lokeroon se pesuaine tuli, mikä astemäärä, ym. Sitten se oli kuitenkin viime kerralla sairaalassa ollessani laittanut sen pesuaineen huuhteluainelokeroon :headwall: :laugh: :heart: Oli vähän
kuplivaa pyykkiä :laugh:

Mie oon neuvonut yli 10 vuotta... :o :whistle: :ashamed: , mutta ku pyykit hoituu kätevästi päiväsaikaan mun toimesta miehen ollessa töissä, niin ei kai ne ohjeet ja puhumiset päähän jää... Vaikka mie aina välillä illalla hihkun, että laita kone päälle tai jotain... niin kohta mie löydän taseni laittamasta, kun mies miljoonannen kerran kysyy, että miten se nyt oli...

Siis sullahan on jo isot poika ja tyttö. Miksi et sovi niiden kanssa, että sairaalassaoloajan he huolehtivat pyykeistä. Opetat vaan ennakkoon miten se tapahtuu.
Sitäpaitsi myös sinun sokereita seurataan synnytyksessä ja synnytyksen jälkeen ts. kyse on myös sinun terveydestäsi, ei pelkästään vauvan.

Yhteistyössä