Siinä meni sit ne haaveet... :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä meillä mies osaa konetta käyttää, ja pyykit pesee paremmin kuin mä.... ihme touhua teillä!!!!!! Säälittää.... vit.tu mitä ukkoja olette hyysänneet!!!!!!
siis oikeesti, miten joku kehtaa itkeä täällä avuttomasta ukosta jos sen olet ihan itse valinnut ja naimisiin mennyt.... voi hel.va.ta sentään!!!!!!!

Minä en valittanut, totesin vaan että haaveeni polikliinisestä synnytyksestä meni sivusuun, ja sit perustelin miksi halusin synnyttää niin. En valittanut, että mieheni ei pyykkää / osaa pyykätä... vaan harmittelin, että kun en osaa rentoutua sairaalassa, kun haluaisin olla kotona ja tehdä asiat omalla tavallani.

Ja siitä, ettei miehen tekemä työ kelpaa... Kelpaa toki, hän saa tehdä asiat omalla tavallaan, mutta jos se tekemisen tapa tuhoaa mun vaatteeni, niin saan kai siksi hoitaa pyykkini itse?! Eli miehen nykyinen tapa jättää pyykit mulle passaa vallan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja päivän parhaimmat naurut:
Eletään 2000-lukua ja jotkut ukot ei osaa pestä pyykkiä tai siis niiden ei anneta :)
Koska nainen tietää miten homma hoidetaan...

Saa tuo mies pyykätä, jos sitä huvittaa... mytta ennenkun oppii, ettei kaikki pyykki vaadi (tai mikään pyykki ei edes tarvitse!) 90 asteen lämpötilaa ja litraa pesunestettä, niin saa jättää mun vaatteet pesemättä ihan mielellään, kiitos.
Mie tiedän kyllä, miten se meillä toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Saa tuo mies pyykätä, jos sitä huvittaa... .

Minä kyllä jo kielsin pyykkäämästä. :ashamed: Mies osti uudet työvaatteet ja jos ne pesee 90 asteen kirjopyykissä...... auts, en uskalla kuvitellakaan. Liian kallista harjoittelua meidän perheelle.

Ihan yleisesti, en tajua, mikä siinä pyykkäämisessä on niin vaikeaa. Pesuainelootassakin on ohjeet ja vaatteissa kanssa ja ei pyykkikone sen kummallisenpi vekotin ole kuin digiboksikaan. Jotenkin tuntuu, että se taitaisi olla halusta kiinni? Enkä nyt tarkoita kenenkään tietyn henkilön miestä, vaan miehiä ihan yleensä :)

tiedän tunteen. itse kun vuosi sitten palasin vauvan kanssa kotiin, aloitin imuroinnilla ja pyykin pesulla. meillä oli kodinhoitaja hoitamassa lapsia kun miehen oli pakko olla töissä, mutta hoitajahan oli hoitanut VAIN lapset, ei edes päivän tiskejä oltu koneeseen laitettu ja lelut levällään.

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Jotenkin tuntuu, että se taitaisi olla halusta kiinni?

siitä se onkin kiinni. Poikalapset eivät edes huomaa eroa vaikka pesen valkoiset vaatteet erikseen. Miksi ihmeessä pesen, kyllähän tennsisukat mahtuvat farkkujen kanssa samaan koneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Voi Aurinkokunta, kyllä kunnan sosiaalitoimi saa, silloin kun tarve on.

Niin... mutta ei meillä kyllä oo tarvistakaan. Silloin kun mie meen synnyttämään, niin mies on kesälomalla ja hoitaa kyllä lapset ja kodin, omalla tavallaan... mutta hoitaa siis kuitenkin.
Kivahan se on lapsillekin kai välillä päästä äidin päähänpinttymistä, että kun mie sanon vaikka että imuroidaan, niin haluan, että imuroidaan myös muutakin kun keskilattia, jolla kuljetaan :D

About kymmenen kakaraa pukataan rööriin ja synnytetään, mutta pesukonetta ei mitenkään saada toimimaan. Järki hoi ja ukolle vasektomia - olis pitänyt saada jo ekan kersan jälkeen. Lopettakaa tollanen hölmöily, ei toi ole lastenkaan etu. Karseita kaniineita, yäk.

Niin... mutta ei meillä kyllä oo tarvistakaan. Silloin kun mie meen synnyttämään, niin mies on kesälomalla ja hoitaa kyllä lapset ja kodin, omalla tavallaan... mutta hoitaa siis kuitenkin.
Kivahan se on lapsillekin kai välillä päästä äidin päähänpinttymistä, että kun mie sanon vaikka että imuroidaan, niin haluan, että imuroidaan myös muutakin kun keskilattia, jolla kuljetaan :D

Ei synnyttämään mentäessä, mutta muistatko mistä oli päivällä puhe :D Siitä, että jonkun se kodin on pyöritettävä, jos sinä joudut pitemmäksi aikaa sivuun huushollarin hommista.

Alkuperäinen kirjoittaja päivän parhaimmat naurut:
Eletään 2000-lukua ja jotkut ukot ei osaa pestä pyykkiä tai siis niiden ei anneta :)
Koska nainen tietää miten homma hoidetaan...

juuri näin, mä haluan pestä omat ja lasten vaatteet itse, pesköön omiaan jos haluaa, mutta samalla mä pesen hänenkin kalsarinsa.
kokemusta on niistä nukenvaatteista :laugh:

Ei synnyttämään mentäessä, mutta muistatko mistä oli päivällä puhe :D Siitä, että jonkun se kodin on pyöritettävä, jos sinä joudut pitemmäksi aikaa sivuun huushollarin hommista.

Niin juu, mutta ne on asioita erikseen... ja toivottavasti sellaisia jutuja ei tulisikaan.
Ja kyllähän mie tiiän, että tuo mies hommat hoitaa jos on pakko. Ei hänkään sentään likaisissa vaatteissa ketään kouluun laita :)
Mutta alunperinhän avauksenkin tarkoitus oli vaan mutista sitä, että mie en muutenkaan... vaikka mies pesis meillä kaikki pyykit aina ja siivoais hullunlailla, niin mie en vaan viihdy sairaalassa.
Siis ihan siksi, että se vaan sopii mulle ja kun en vaan osaa olla ja levätä, niin siksi ensisijaisesti mie oisin toivonut poliklinikkasynnytystä, en minkään pyykinpesun vuoksi :D

Niin juu, mutta ne on asioita erikseen... ja toivottavasti sellaisia jutuja ei tulisikaan.
Ja kyllähän mie tiiän, että tuo mies hommat hoitaa jos on pakko. Ei hänkään sentään likaisissa vaatteissa ketään kouluun laita :)
Mutta alunperinhän avauksenkin tarkoitus oli vaan mutista sitä, että mie en muutenkaan... vaikka mies pesis meillä kaikki pyykit aina ja siivoais hullunlailla, niin mie en vaan viihdy sairaalassa.
Siis ihan siksi, että se vaan sopii mulle ja kun en vaan osaa olla ja levätä, niin siksi ensisijaisesti mie oisin toivonut poliklinikkasynnytystä, en minkään pyykinpesun vuoksi :D

tiedän tunteen.
jos on poissa kotoa menettää "otteen" hommista

Ai, minä kun nimenomaan aloitukseen viittasin sillä, että olisi varmaan aika jo miehenkin opetella pyykinpesut oikeaoppisesti. Pedit voi pedata niin kuin kukanenkin tykkää, tai olla petaamatta, mutta hyvä olisi saada valkoiset vaatteet valkoisina takaisin päälle :) Nimenomaan aloituksessahan sinä siitä mainitsit, että et osaa rentotua sairaalassa, kun kotihommat stressaa ja pyykkivuori odottaa äitiä. Näin sinä kirjoitit, et puhunut mitään siitä, että sinä et muutenkaan sairaalassa halua olla paria päivää.

Ja juu, ei tietenkään kukaan kenellekään toivo sellaista, että joutuu vaikka vuodelepoon pidemmäksi aikaa, tai jotain muuta vakavaa. Se ei ollut se pointti. Pointti oli siinä, että pitää ne hommat hoitaa jos jotain yllättävääkin sattuu.

Ai, minä kun nimenomaan aloitukseen viittasin sillä, että olisi varmaan aika jo miehenkin opetella pyykinpesut oikeaoppisesti. Pedit voi pedata niin kuin kukanenkin tykkää, tai olla petaamatta, mutta hyvä olisi saada valkoiset vaatteet valkoisina takaisin päälle :) Nimenomaan aloituksessahan sinä siitä mainitsit, että et osaa rentotua sairaalassa, kun kotihommat stressaa ja pyykkivuori odottaa äitiä. Näin sinä kirjoitit, et puhunut mitään siitä, että sinä et muutenkaan sairaalassa halua olla paria päivää.

Ja juu, ei tietenkään kukaan kenellekään toivo sellaista, että joutuu vaikka vuodelepoon pidemmäksi aikaa, tai jotain muuta vakavaa. Se ei ollut se pointti. Pointti oli siinä, että pitää ne hommat hoitaa jos jotain yllättävääkin sattuu.

Juu, mie huomasin etten ollutkaan laittanut sitä "normaalia" liirumlaarumia siitä, etten tosiaan viihdy sairaalassa *ahdistaa*
Mie kun oon täällä jo niin kauan palstalle valittanut, etten tykkää maata sairaalassa jne, niin oletin kai, että se on jo niinkun itsestäänselvyys :ashamed:

Kai nää täällä kirjoitetut vuodet tekee tehtävänsä, olettaa toisten jo muistavan kaikkia juttuja, vaikka tosiaan täällähän porukka vaihtuu ja uusia tulee... ja ei kaikkia voi edes muistaa, ainakaan ilman Tiimarivihkoa :laugh:

Vaan milläpä hoitopaikankaan saisi, kun niistä on kai nytkin pulaa. Mutta toivottavasti en joudu moisen pulman eteen ollenkaan.

Tässä kunnassa ei paljon hoitopaikkoja ole, entisetkin ratkeilee liitoksistaan. Ja ottaen huomioon Aurinkokunnan katraan koon perhetyöntekijä olisi paras vaihtoehto, mutta, mutta.. yllätys, yllätys tässä kunnassa ei ole perhetyöntekijää. Eli tämän tuppukylän sossu olisi todellisessa pulassa, jos A. joutuisi esim. sairaalaan lepäämään. Niin totta kuin se onkin, sosiaalipuolella on todella työvoimapula.

Yhteistyössä