siis aaarrgghh toi lapsi on ollu kohta kaks tuntia kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Ihan ekana :hug: sulle. Varmasti on raskasta, en yhtään epäile. Tuon ikäiset on välillä rasittavia tapauksia. Tässä tahtoisin vain antaa sulle vinkkiä, että tilanteet teillä helpottuisivat. Sun täytyisi nyt käsitellä eteen tulevia tilanteita ihan uudella tavalla, joka yllättäisi lapsen eikä hän sitten muistaisi kiukutellakaan. Ja muista, että sä olet lapsen äiti, ja päätät, että vaippa vaihdetaan, tai mennään ulos tms. Eli kun lapsen kanssa täytyy jotain tehdä, niin kokeile kuiskaamista huutamisen sijaan, tai laulamista. Ole itse hyvällä tuulella, hymyile ja lauleskele, niin se tarttuu lapseenkin. Ja myös oma olosi helpottuu. Kun saat omat tunteesi kuriin, niin sitten se helpottaa lapsenkin kanssa. Tuon ikäinen ei vielä osaa hallita tunteitaan, niin sun pitäisi aikuisenasiihen kyetä ja näyttää hänelle mallia.

Peesi! Mä käytän just tota laulamista, kaikkien olo helpottaa, vaikka se alottaminen välillä vaatiikin aika paljon. Jaksamista!

:hug: Jaksuja sulle,varmasti välillä tuntuu et maailma kaatuu ja ei yksinkertaisesti vaan enää jaksa,eikä aina tarvii jaksaakkaan ja olla vahva.Noitten vinkkien suhteen pitää peesailla Tallua,kokeiles jos niistä ois apua.Meillä toimii tuollainen lähestyminen raivareissa ja typykkä nyt 1.v6kk :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja zuzu:
Lapsia tehdään ja erotaan ja ei mietitä mikä shokki se lapselle on että perhe repeytyy. Sit ihmetellään kun lapsi käyttäytyy kuin riiviö,kun on just pompoteltu vanhemmalta toiselle. miettikäähän ennen kuin lisäännytte. Tai jonkinlaista tukea edes vaikeessa tilanteessa vois lapsiraukallekin yrittää tarjota netissä purnaamisen ohessa ehkä?

Elama ei aina mene sen kasikirjoituksen mukaan, ei ainakan sen meidan oman sunnittelmamme.
Joskus aiti-ihmisetkin voisivat tarjota toisilleen kannustavaa vertaistukea, ja jos siihen ei pysty, niin olla ainakin esittamatta ylikarkkaita kommentteja. Musta tuntuu, etta ap kaipaili ihan kannustusta, ja toivoa huomisesta, ei karkasta kritiikkia ja tuomioita lasten tekemisesta harkitsemattomasti.

Kylla taman netin ohessa saa tehtya paljon muutakin kuin vahdattua ruutua.

niimpä. ja kuka sanoi ettei kuha tukisi tai ymmärtäisi lapsen pahaa oloa.. silti se on vaan välillä äärettömän rasittavaa vaikkei lapsi sitä tahallaan teekään ja vaikka itse sen miten hyvin ymmärtäisi.

mä ymmärrän hyvin että väsyttää ja pohtii vaan mihin pääsis hetkeksi piiloon lapsiaan. kaikille normaaleille vanhemmille tulee joskus hetkiä jolloin ei vaan jaksa.

mulla on varsin näsäviisas ;) 8v poika, 7-vuotias taitelija lapsi (poika)joka haaveissan pukee vaatteetkin väärinpäin päälleen, 3v uhmis (poika) ja kohta 2v tyttö jonka temperamentti ja tahdonvoima on yllättänyt koko perheen :D kaiken kruunaa mies joka ei KOSKAAN ole kotona ..

että tosiaankin tiedän miten voi ihmistä joskus väsyttää

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Ihan ekana :hug: sulle. Varmasti on raskasta, en yhtään epäile. Tuon ikäiset on välillä rasittavia tapauksia. Tässä tahtoisin vain antaa sulle vinkkiä, että tilanteet teillä helpottuisivat. Sun täytyisi nyt käsitellä eteen tulevia tilanteita ihan uudella tavalla, joka yllättäisi lapsen eikä hän sitten muistaisi kiukutellakaan. Ja muista, että sä olet lapsen äiti, ja päätät, että vaippa vaihdetaan, tai mennään ulos tms. Eli kun lapsen kanssa täytyy jotain tehdä, niin kokeile kuiskaamista huutamisen sijaan, tai laulamista. Ole itse hyvällä tuulella, hymyile ja lauleskele, niin se tarttuu lapseenkin. Ja myös oma olosi helpottuu. Kun saat omat tunteesi kuriin, niin sitten se helpottaa lapsenkin kanssa. Tuon ikäinen ei vielä osaa hallita tunteitaan, niin sun pitäisi aikuisenasiihen kyetä ja näyttää hänelle mallia.

Mä oon ite huomannu kans ton että jos mä oon pahalla päällä niin ihan varmasti kiukuttelee lapsiki tai lapset, ikään katsomatta.

Jossain määrin toi temperamentti periytyy. Mun kolmekuinen poika on jo nyt tosi temperamenttinen tapaus. Ruokakin (syö pullosta korviketta) olisi parempi olla valmiina jo mieluummin tunti sitten :)
Mun äiti sanoi kerran, että olin pienenä ihan samanlainen...ja vissiin vähän vieläkin.

Yhteistyössä