Siis ei oo totta toi mun naapuri!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän sua ap täysin. Tässä meidän talossa oli just viikko sitten ilmeisesti yläkerrassa jotkut bailut. Ei ois jaksanu kuunnella. Ymmärrän sen, jos aloitellaan esim. kello 18.00 ja noin 22.00 siirrytään vaikka läheiseen bilepaikkaan, ihan ok, mutta silloin jytinää kuunneltiin varmaan yhteen yöhön. Mä en siedä yhtään :D. Olen nipo. No, onneksi tässä asumista enää 6 kk.

[QUOTE="niinpä";25898311]Semmoinen bassojytä on muuten melko häiritsevää. Jopa häiritsevämpää kuin itse se musiikki. Joskus olen asuntut parin amiksen naapurissa niin tuli sitäkin kuunneltua. Toki varmasti oli naapurillakin minussa kestämistä, kun tuli itsekin noita bailuja järkättuä harvasen viikonloppu.[/QUOTE]

No tuo just! Pelkkä musiikki ei haittais koska siihen oon tottunut, mutta just toi trance-jumputus jostain megabassokajareista tärisyttää ikkunoitakin! Just semmonen "uuuummmtzzzz" joka tuntuu perskannikoissakin kun sohvalla istuu...

[QUOTE="mmm";25898347]Ymmärrän sua ap täysin. Tässä meidän talossa oli just viikko sitten ilmeisesti yläkerrassa jotkut bailut. Ei ois jaksanu kuunnella. Ymmärrän sen, jos aloitellaan esim. kello 18.00 ja noin 22.00 siirrytään vaikka läheiseen bilepaikkaan, ihan ok, mutta silloin jytinää kuunneltiin varmaan yhteen yöhön. Mä en siedä yhtään :D. Olen nipo. No, onneksi tässä asumista enää 6 kk.[/QUOTE]

Jep, meillä toi jytinä alkaa aikaisintaan sillon klo 22 ja päättyy noin klo 02... Ehkä ne on ymmärtänyt sen "hiljaisuus klo 22" niin että siihen SAAKKA pitää olla hiljaa =)

Meidän naapuri huumepariskunta piti bileitä vuorokauden tai viikonpäivän ajasta piittaamatta. Jääkaappi mm. lensi ikkunasta ulos ja hakkasi eukkoansa. Molemmat vietiin putkaan kerran viikossa ja sit ne oli takasin taas 12 tunnin päästä. Tätä helvettiä kesti 7 kuukautta ennenkuin ne lopulta saatiin oikeuden päätöksellä ulos. koko kämppä meni kalliiseen remonttiin ja niiltä ei penniäkään (senttiä) saa takasin. Kaveri kehtasi vielä syyttää minua väkivaltaisuudesta oikeudessa kun kerran vedin sitä turpaan kotiin tullessa kun kävi sekasin ollessaan pihalla kiinni.

Et aika pientä vielä teillä...

Et aika pientä vielä teillä...

Joo aika pientä, mut ei se tässä tilanteessa hirveesti lohduta kyllä.

Soitin nyt poliisille, sanoivat että "on vähän viivettä, katotaan jos ehtii partio paikalle". Vähän hävetti soittaa poliisit kun tiedän että niillä on varmaan muutakin, ja nyt ainakin naapurit tietää kuka soitti... Saas nähdä syntyykö joku hirvee naapurisota... toivottavasti ei :/

No niin, poliisiauto ajoi pihaan ja pian sen jälkeen taloon tuli hiljaisuus :heart: Nyt sitten nukkumaan, toivottavasti vauvakin malttaa nukahtaa ja päästää minutkin untenmaille, kovasti tuntuu potkiskelevan. Ehkei sekään tykkää trancesta :D (Toivotaan! ;))

[QUOTE="aapee";25898466]No niin, poliisiauto ajoi pihaan ja pian sen jälkeen taloon tuli hiljaisuus :heart: Nyt sitten nukkumaan, toivottavasti vauvakin malttaa nukahtaa ja päästää minutkin untenmaille, kovasti tuntuu potkiskelevan. Ehkei sekään tykkää trancesta :D (Toivotaan! ;))[/QUOTE]

Soita sille vauvalle poliisit. Ne voi tulla laulamaan tuutulauluja sun sängyn viereen.

[QUOTE="aapee";25898352]Jep, meillä toi jytinä alkaa aikaisintaan sillon klo 22 ja päättyy noin klo 02... Ehkä ne on ymmärtänyt sen "hiljaisuus klo 22" niin että siihen SAAKKA pitää olla hiljaa =)[/QUOTE]

:D :D :D
Koko päivän olen ollut pahalla päällä, mutta tuo esittämäsi naapurien ohjeidenlukutaito sai hymyn ja naurun huulille. Kiitos ja hyvät yöt. :)

Joo korvatulpat. Mä koitin kerran sellaisia ja korvissa kuului kohina joka häiritsi nukkumista.

Onko jotkut tähän ketjuun vastanneet jotakin vajakkeja vai kenties itse niitä bilettäjä kun eivät tuon vertaa tajua, että sääntöjä pitää noudattaa ja pitää mölyt pois tiettyinä aikoina.

Kuinka kukaan voi puolustaa möykkääviä naapureita? Ehkä heillä ei sitten ole mitään kokemusta siitä, millaista helvettiä juoppohullujen tai muiden sekopäiden naapurissa on asua. Asumisesta ei voi edes puhua. Ei se ole asumista. Se on jännittämistä, saako tänä yönä nukkua yönsä rauhassa. Jännittämistä, alkaako mölyäminen juuri, kun on kahvittamassa vieraita tai laittamassa lasta yöpuulle. Unettomien öiden uuvuttamana stressaamista, mitä ne hullut tekevät autolle tai uskaltaako lapsia päästää ulos ryyppäjäisten aikaan jne. Lopenväsyneenä töissä käymistä, työteho laskee ja motivaatio miinuksella, vaikka kuinka töistään tykkäisi. Ei se ole oikeaa elämää. Tiedän tuttavapariskunnan (lapseton), jonka avovaimo on sairastunut masennukseen sen jatkuvan stressin takia, mitä alkkisnaapurit aiheuttavat. Onko se oikein? Pitääkö siihen sopeutua? No, ei takuulla!

Meillä asunossa asui ennen yksinäinen vanhus, varmaan käveli huopatossut jalassa. No naapurit ovat tällaisia edelleen ja kaikki äänet on heille pahasta. Ei meillä mitään bileitä ole ollut, pesukone lopettaa viimeistään 22 ja lapsetkaan eivät kilju, no ehkä joskus. Mutta kun meiltä silti kuuluu jotain, ja ovat tehneet selväksi että emme ole toivottuja. Ovat yksinäisiä ihmisiä, heiltä ei kuulu muuta ääntä kuin mitä yläkerran nainen saa aikaan, kun yrittää tömpsöttää jalkojaan kävellessä. Tosin tekee tätä silloinkin kun emme ole asunnossa, joten epäselvää onko kosto vai kuuleko ääniä myös päästään.

[QUOTE="Kipa";25898592]Joo korvatulpat. Mä koitin kerran sellaisia ja korvissa kuului kohina joka häiritsi nukkumista.

Onko jotkut tähän ketjuun vastanneet jotakin vajakkeja vai kenties itse niitä bilettäjä kun eivät tuon vertaa tajua, että sääntöjä pitää noudattaa ja pitää mölyt pois tiettyinä aikoina.[/QUOTE]

Noh toivottavasti naapuri maksaa potut pottuina ja jos ap:n kersa valvottaa muita vauvana tai taaperona hakkaa pattereita tai juoksee, potkaisevat moisen häirikön pihalle.

Eksyin tähän vanhaan ketjuun vahingossa. Olen silmät pyöreinä lukenut näitä ja uskon ihmisten nyt trollaavan.

Tämän ketjun mukaan on siis ok soittaa yöllä musiikkia antaen naapureidenkin kuulla ja jos joku tulee rutisemaan niin sille voi aukoa päätään. Minäminäminä -nuorisoa on siis ollut jo 2012. Eli muiden on mukauduttava MINUN rytmiini, siedettävä MINUN parasta musiikkimakuani ja kun MINÄ biletän niin kukaan ei nuku, koska en MINÄKÄÄN nuku. MINULLA on hauskaa niin tottakai kaikilla muillakin on. MINULLA ei ole töitä niin tuskin muutkaan töissä käy. MINÄ olen nuori niin voin elää just niinku MINÄ haluan.

Tällä logiikalla voisi meistä jokainen öisin huudattaa telkkaria, siirrellä huonekaluja, huutaa, pomputtaa koripalloa, imuroida, pyykätä, ja lapsiperheet voivat antaa lasten leikkiä äänekkäästi pitkin yötä. Koska ei ole sääntöjä. 30v, 40v, 50v jne on myös ELÄMÄ TÄSSÄ JA NYT ja voidaan elää muista välittämättä, koska kerrostalossa kuuluu elää ilman sääntöjä.

Herätys ihmiset. Yhtälailla omakotitalossa on asumissääntöjä ja teet elämästäsi helvettiä tappelemalla/riitaantumalla naapureiden kanssa. Sama se on kerrostalossa ja rivitalossa.

Elämä ei toimi niin, että MINÄ vietän muita häiritsevää elämää ja jossei muut sopeudu niin muuttakoot pois. Sama kun koulukiusattu joutuu vaihtamaan koulua kiusaamisen vuoksi.

Logiikallanne voin tehdä omakotitalossa alasti pihatöitä, näyttää naapurille keskisormea, soittaa Petri Nygordia täysillä ulkona, hankkia takapihalle lehmän haisemaan, sijoittaa kompostin naapuriin päin ja käryytän useita autoja tyhjäkäynnillä pihalla. Niistä äänekkäistä bileistä puhumattakaan. Sanoisin naapurille, että muuta pois koska MINÄ elän näin.

Vai päteekö tämä vain kerrostaloihin? Niissäkö voi viettää sellaista elämää kuin haluaa, mutta muualla ei?

Ja huom, olen lapseton 25 -vuotias kerrostaloissa ikäni asunut, elämästä nauttinut naapureita kunnioittavasti. Mikä siinä on niin vaikeaa? En pysty ymmärtämään. Miksi on vaikeaa olla hiljaa yleisen säännön eli hiljaisuuden jälkeen?
KAIKKI tuttuni (myös ne 18+ vuotiaat) bileitä pitäessään tekevät ennakkoilmoituksen bileistään rappukäytävään/hissiin ja ilmoittavat lähtevänsä klo 23 viimeistään baariin ja näin on aina tapahtunut. Mikä siinä on niin vaikeaa? Ja koskaan emme jaksa viikko tolkulla nysvätä jonkun saman kaverin luona bilettämässä. Sitä olenkin aina ihmetellyt näissä joka viikonloppubilettäjissä, että haluavatko ihmiset olla yhden tietyn asunnossa JOTTA EIVÄT ITSE SAA HÄÄTÖÄ.

Ja lopuksi viimeinen kysymys heille, joille yöllinen bilettäminen, kirkuminen, tömistely, lasien hajottaminen "vittu!" -huudahduksen säestämänä ja tietenkin tappelu - ovat ok käytöstä yöllä kerrostalossa, että
ONKO TEILLÄ LAPSUUDESSA OLLUT MITÄÄN SÄÄNTÖJÄ vai oletteko eläneet aina miten ikinä tahdotte. Luulisi, että JOKAISEN vanhemmat ovat tulleet sanomaan, että ole hiljempaa...

Yhteistyössä