Alkuperäinen kirjoittaja tyylilyyli:
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Mulle tuli tästä aloituksesta jotenkin huono mieli...
Ymmärsin kyllä pointin, ja olen ehdottomasti hyvien käytöstapojen kannalla ja sitä mieltä, että ne tulisi kotona lapselle opettaa, mutta... Kuitenkin. Niiden arvosteltujen lasten puolesta tuli paha mieli, vaikkei ne varsinaisesti heihin kohdistuneetkaan ne arvostelut, vaan vanhempiinsa, mutta silti...
mulle tuli myös semmonen olo, etten haluaisi omien lasten vierailevan tommosessa paikassa.

ei ne lapset aina kaikkea muista ja pieniähän tommoset 7-vuotiaat vielä on. vaan mistäs mä tiedän vaikka omien lasten kavereiden vanhemmat ajattelis mun lapsista noin...
Niinpä...
Ja mä olen itsekin melko "nipo" omieni kanssa. Vierailevia lapsia meillä ei kauheasti käy, kun nämä omat ovat vielä niin pieniä. Mutta silti. En mä osaa oikein selittää, mitä tarkoitan, mutta jotenkin aika kovaa arvostelua noin pieniä kohtaan. He ovat tulleet leikkimään ja ovat varmasti innoissaan, ei silloin ehdi aina käsiään kuurata viimisen päälle..
Kuka on puhunut käsien "kuuraamisesta viimeisen päälle"?!??!! ap kyllä puhui ihan vaan ennen ruokapöytään tulemista ja vessassa käynnin yhteydessä. Jos se on sinun mielestä kuuraamista, niin huh..
Huh vaan, tossa puhuttiin siis siitä, että kun lapset tulevat kylään, niin he pesevät kätensä pikaisesti, eivätkä kunnolla, ja mä laittaisin sen sen piikkiin, että on niin kiva päästä kaverin luo leikkimään, että hommat tehdään vähän hätäseen - mikä taasen on mielestäni varsin ymmärrettävää vielä 7-vuotiaalta.
Irvistely ja muu mullittelu kaverin vanhemmille on toki huonoa käytöstä, samoin sääntöjen noudattamatta jättäminen. Tarkoitukseni ei (kuten jo sanoin) ollut puolustella mitään vapaata kasvatusta tai huonoa käytöstä, mutta tuo edellä antamani esimerkki ei mielestäni ole huonoa käytöstä, vaan innostuksen piikkiin menevää huolimattomuutta, jota varmaan ilmenee eritoten pojilla tossa iässä aika yleisesti.