H
hyihyi
Vieras
Enkä mä nyt tarkoita että tarvis olla viimeisintä muotia olevat merkkikuteet vaan sitä et voitas pukea ne lapset puhtaisiin ja ehjiin vaatteisiin sekä asianmukaisella tavalla. Itse kun oon käyny kerhoissa ym nii siellä on lapsia joilla on paidan rintamuksessa viikon ruokalista. Enkä tarkoita yksittäistä tahraa, joka saattais tulla vaikka kerhossa eväitä syötäessä, vaan siis rinnukset on ihan täynnä ruuanjämiä.Tietyillä lapsilla on usein rikkinäisiä vaatteita, esim gollegehousujen polvet auki, enkä taaskaan tarkoita tilannetta,jossa se olis juuri äskettäin tullu, vaan niillä lapsilla on viikosta toiseen ne samat rikkinäiset päällä. Tänään kun vein poikaa eskariin niin päiväkodin pihassa kolme päiväkotitätiä päivitteli ääneen kun yhdellä sisarusparilla on aina resuiset ja rikkinäiset vaatteet. Toisella niistä lapsista oli todella resuinen talvihaalari joka oli haaravälistä rikki KOKO matkalta, pepusta lahkeensuuhun asti. Sisälmykset vaan rehotti sieltä kankaan alta. Lisäksi kuulin kun tädit päivitteli että näillä samaisilla lapsilla ei oo ikinä villavaatetta mitä lisätä haalarin alle ja lisäksi yksi niistä sanoi että hän on harkinnu käyvänsä ostamassa niille lapsille uudet haalarit joululahjaksi :O
Niin, että miks se on niin vaikeeta huolehtia että lapsella on vaatteet puhtaina ja ehjinä? Siihen ei tarvita hirveesti rahaa ees kun kirpparilla on siistejä vaatteita halvalla. Mua yököttää tuon tyyppiset lapset kun ne tunkee sit syliin, mahdollisesti vielä räkä poskea pitkin valuen. Ei pahalla, lapsen vikahan se ei oo, mutta silti yököttää. Ja myös säälittää. Itse kuolisin häpeästä jos mun lapset olis tuollaisissa vetimissä ihmisten ilmoilla (tai ees kotona).
Niin, että miks se on niin vaikeeta huolehtia että lapsella on vaatteet puhtaina ja ehjinä? Siihen ei tarvita hirveesti rahaa ees kun kirpparilla on siistejä vaatteita halvalla. Mua yököttää tuon tyyppiset lapset kun ne tunkee sit syliin, mahdollisesti vielä räkä poskea pitkin valuen. Ei pahalla, lapsen vikahan se ei oo, mutta silti yököttää. Ja myös säälittää. Itse kuolisin häpeästä jos mun lapset olis tuollaisissa vetimissä ihmisten ilmoilla (tai ees kotona).