Siis mä en enää jaksa!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Mä en enään jaksa. Tekis mieli vaan lähteä ja painaa ovi kiinni. Tämä viikko ollut niin raskas. Meillä siis kaksi pientä lasta. Kumpikin ollut hirveässä flunssassa. Nuoremman kanssa saatu öitäkin valvoa. Molemmat kitisee koko ajan. Vanhempi uhmaa koko ajan. Oon niin lopussa. Pakko saada omaa aikaa. Mies kyllä löytyy ja auttaa kyllä joissakin asioissa, päävastuu on kumminkin minulla. Tekisi vaan mieli huutaa, et HILJAA kaikki. Nytkin taas nuorempi heräsi yskäänsä.:(

:hug: jaksamista. et ole ainut etkä viimeinen. ja nuokin tunteet on täysin oikeutettuja. mutta rakastat lapsiasi ja miestäsi. yritä ammentaa voimaa siitä tunteesta. ja mene nukkumaan hyvissä ajoin eli aivan pian. mites mummolat.saisitko vaikka puolipäivää omaa aikaa?

esim Mll:lastenhoitoapua tai kodinhoitajaa kaupungilta/kunnalta. Apua saa kyllä ihan sillä perusteella että äiti on uupunut. Muutamakin tunti omaa aikaa tekee ihmitä. Tsemppiä!

Täällä kans, sillä erolla vaan et meillä 1 lapsi joka nyt jo reippaasti toisella viikolla jo kuumeessa. Ensin tulin minä kipeeks, valvoin yöt kun yksin (oon vielä raskaana vko 30) sit tuli mies ja sit lapsi. Oon nyt aikalailla 2,5vkoa valvonu. Kukaan ei auta, vaikka äitiä/anoppia ja kavereita pyydetty. Oon vaan antanu kaiken olla ja nukkunu sillonku lapsikin. Kämppäkin on sen näköinen.

Miehen äiti lupasi tulla huomenna katsomaan lapsia, että saan levätä. Kuuli vissiin puhelimessa, kuinka väsynyt olen. Onneksi ei tarvi vielä kaiken lisäksi käydä töissä. Nostan kyllä hattua heille joiden täytyy valvottujen öiden jälkeen töihin lähteä..

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiäsinnekki;23067289:
Täällä kans, sillä erolla vaan et meillä 1 lapsi joka nyt jo reippaasti toisella viikolla jo kuumeessa. Ensin tulin minä kipeeks, valvoin yöt kun yksin (oon vielä raskaana vko 30) sit tuli mies ja sit lapsi. Oon nyt aikalailla 2,5vkoa valvonu. Kukaan ei auta, vaikka äitiä/anoppia ja kavereita pyydetty. Oon vaan antanu kaiken olla ja nukkunu sillonku lapsikin. Kämppäkin on sen näköinen.

Miksi ihmeessä kukaan ei auta?!?

Yksi tai kaksi lasta perheessä eivätkä nykyämmät jaksa vaikka olisivat yhteiskunnan kustantamalla äitiys- tai hoitovapaalla. Mihin helvettiin tämä maailma on menossa? Nykyämmä kun herää muutaman kerran kesken unien niin on heti internetfoorumilla itkemässä ja hakemassa tukea toisilta samanlaisilta velliperseiltä kun ei jaksaisi tehdä "kaikkea" vaikka olisi päivät kotona. Pitäisi olla lastenhoitaja hoitamassa lapset aina silloin kun ei huvita tai kun tekee mieli nukkua, mies tekemässä kotityöt JA tienaamassa pääosan elannosta ja taloudenhoitaja hoitamassa kodin. Ja kaikki pitäisi tietenkin yhteiskunnan kustantaa. Menkää kusemaan muuntajaan, hyödyttömät nykyämmät.

[QUOTE="a p";23067309]Miehen äiti lupasi tulla huomenna katsomaan lapsia, että saan levätä. Kuuli vissiin puhelimessa, kuinka väsynyt olen. Onneksi ei tarvi vielä kaiken lisäksi käydä töissä. Nostan kyllä hattua heille joiden täytyy valvottujen öiden jälkeen töihin lähteä..[/QUOTE]

Lähdette miehen kanssa johonki syömään tms, rentoudutte :) Siitä saa lisää voimaa ja jaksaa taas.Tsemppiä!

Ehkä huono neuvo, mut kokkeile laulamista. Kitiseväki napero hiljenee. Meillä toimii nytki flunssasen tyttösen kans, ja tutut joille olen neuvonu tuon oli flunssaa tai ei, on sanonu että toimii, jos alkaa pinna kiristyä niin laulaen vaan, kyllä siinä piristyy ite ja lapsetki kuuntellee. Ja vielä joku oikein hölmö rallatus johon lapsen on helppo mennä matkaan, niin typerä että se pistää sinut ittes nauraan.
Kyllä siitä luulis ees vähänkään apua olevan :D Paranemisia :kiss:

[QUOTE="vieras";23067328]Yksi tai kaksi lasta perheessä eivätkä nykyämmät jaksa vaikka olisivat yhteiskunnan kustantamalla äitiys- tai hoitovapaalla. Mihin helvettiin tämä maailma on menossa? Nykyämmä kun herää muutaman kerran kesken unien niin on heti internetfoorumilla itkemässä ja hakemassa tukea toisilta samanlaisilta velliperseiltä kun ei jaksaisi tehdä "kaikkea" vaikka olisi päivät kotona. Pitäisi olla lastenhoitaja hoitamassa lapset aina silloin kun ei huvita tai kun tekee mieli nukkua, mies tekemässä kotityöt JA tienaamassa pääosan elannosta ja taloudenhoitaja hoitamassa kodin. Ja kaikki pitäisi tietenkin yhteiskunnan kustantaa. Menkää kusemaan muuntajaan, hyödyttömät nykyämmät.[/QUOTE]

????????????????????????
Valvo itse viikko ja kuuntele päivät kun kipeät lapset kitisevät. Siinä sivussa teet kotityöt ja ruuat. Itselle riittäisi että saisi edes 4 tuntia nukkua yhteen soittoon..
Kiitoksia teille muille myötätunnosta, sekin jo auttoi jaksamaan.

[QUOTE="väsynyt äiti";23067165]Mä en enään jaksa. Tekis mieli vaan lähteä ja painaa ovi kiinni. Tämä viikko ollut niin raskas. Meillä siis kaksi pientä lasta. Kumpikin ollut hirveässä flunssassa. Nuoremman kanssa saatu öitäkin valvoa. Molemmat kitisee koko ajan. Vanhempi uhmaa koko ajan. Oon niin lopussa. Pakko saada omaa aikaa. Mies kyllä löytyy ja auttaa kyllä joissakin asioissa, päävastuu on kumminkin minulla. Tekisi vaan mieli huutaa, et HILJAA kaikki. Nytkin taas nuorempi heräsi yskäänsä.:([/QUOTE]

Onko sinulla mahdollisuus harrastaa jotain, että saisit omaa aikaa säännöllisesti?

[QUOTE="a p";23067309]Miehen äiti lupasi tulla huomenna katsomaan lapsia, että saan levätä. Kuuli vissiin puhelimessa, kuinka väsynyt olen. Onneksi ei tarvi vielä kaiken lisäksi käydä töissä. Nostan kyllä hattua heille joiden täytyy valvottujen öiden jälkeen töihin lähteä..[/QUOTE]

Voisiko miehen äiti autella useamminkin?

:hug: Kyllä se siitä paremmaksi muuttuu.

Meilläkin oli juuri kolme lasta kipeinä vuorotellen 4 viikon ajan. Loppujen lopuksi oli itse niin väsynyt ettei saanut unta enää sen liiallisen unenpuutteen takia edes silloin kun olisi saanut nukkua.

Yhteistyössä