Siis mikä h*tin ihotyyppi mulla on??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a-pu-a"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a-pu-a"

Vieras
Kun muuten on ihan hyvä iho mutta poskilla on sekä karmeita finnejä että miliumeja!!
Pesen kasvot normaalisti aamuin illoin ja rasvaan myös, mut en vaan tajua et mikä aiheuttaa rasvaiset finnit ja kuivat miliumit samaan kohtaan??!

Kuorin silloin tällöin (n. 2krt/kk) herkän ihon kuorinnalla ja naamiota käytän sitten päälle, mustapäät on kyllä vähentyneet mut finnit vaan lisii! Oikeesti ahistaa, hitto kolmekymppisellä naisella!

Rasvasesta ja liian vähän kuituja sisältävästä ruokavaliosta? Ihan sama se kuinka paljon ihoos hoidat, jos suusta lappaa herraties mitä mättöö. Monipuolisesti kasviksia ja karkki ym herkkulakko voi auttaa. Jos ei parissa viikossa näy tuloksia, niin sitten ehkä ottaisin yhteyttä ihotautilääkäriin.

Jospas sulla on kuiva iho?

Ja joku ehdotti ruusufinniä, joka kai on vähän samaa sarjaa suunympärys ihottuman kanssa.

Kokeile A-vitamiinivoidetta. Ehdotan sitä kaikille, koska sain sillä pois itseltäni nenän alta semmosen ihottuman, jossa tuli tavallaan finnejä, sit se kutisi ja punoitti ja oli semmonen kauhee hilseilevä. Ja muutaman kerran siihen tuli myös miliumeja. Parissa viikossa alkoi se voide auttaa, kun laitoin aina illalla sitä. Sitä saa ihan apteekista.

[QUOTE="vieras";22222382]Rasvasesta ja liian vähän kuituja sisältävästä ruokavaliosta? Ihan sama se kuinka paljon ihoos hoidat, jos suusta lappaa herraties mitä mättöö. Monipuolisesti kasviksia ja karkki ym herkkulakko voi auttaa. Jos ei parissa viikossa näy tuloksia, niin sitten ehkä ottaisin yhteyttä ihotautilääkäriin.[/QUOTE]

mulle kyllä sanoi ihotautilääkäri, että ihohäiriöt ei liity mitenkään siihen mitä syös, ellei sitten samalla levitä niitä kasvoilleen. Ainoastaan jokin erittäin tiukka ja yksipuolinen dieetti voi vaikuttaa, mutta muuten on aivan sama mitä syöt ja juot. Samoin Ylellä on moneen kertaan esitetty dokumentti jossa sama väite on todistettu.

Kuorintaa minäkin suosittelen. Vaikuttaa siltä että ihosi on pintakuiva ja kuollut ihosolukko tukkii huokosia.

Tosiaan mun siskolla kokemusta tosi vaikeasta ruusufinnistä, juoksi sen takia ihotautilääkäreillä monta vuotta. Mistään lääkkeestä ei ollut apua, ne pahensi ongelmaa entisestään ja lisäksi ne on monet kamalia myrkkyjä. Lopulta apu löytyi kosmetologilta. Mä olen kuullut semmoisen väittämän, että kosmetiikkafirmat käyttää enemmän rahaa ihosairausten tutkimiseen kuin lääkefirmat, jotka puolestaan käyttävät resurssejaan enemmän vakavien sairausten tutkimukseen. Eli ihosairausten ollessa kyseessä, ei se kosmetologi ole lainkaan hullumpi vaihtoehto.

Tosiaan mun siskolla kokemusta tosi vaikeasta ruusufinnistä, juoksi sen takia ihotautilääkäreillä monta vuotta. Mistään lääkkeestä ei ollut apua, ne pahensi ongelmaa entisestään ja lisäksi ne on monet kamalia myrkkyjä. Lopulta apu löytyi kosmetologilta. Mä olen kuullut semmoisen väittämän, että kosmetiikkafirmat käyttää enemmän rahaa ihosairausten tutkimiseen kuin lääkefirmat, jotka puolestaan käyttävät resurssejaan enemmän vakavien sairausten tutkimukseen. Eli ihosairausten ollessa kyseessä, ei se kosmetologi ole lainkaan hullumpi vaihtoehto.

Jännä, mut on lähetetty useampaan kertaan ja useammalta eri kosmetologilta ihotautilääkärille, kun he eivät kuulemma voi tehdä mitään. Mutta tuohon jälkimmäiseen kyllä uskon ja toisaalta ihan hyvä niin.

[QUOTE="vieras";22222587]Jännä, mut on lähetetty useampaan kertaan ja useammalta eri kosmetologilta ihotautilääkärille, kun he eivät kuulemma voi tehdä mitään. Mutta tuohon jälkimmäiseen kyllä uskon ja toisaalta ihan hyvä niin.[/QUOTE]

Ootko sä saanut jo jonkun diagnoosin? Siskolla oli tosiaan se ruusufinni-diagnoosi tiedossa siinä vaiheessa, kun meni kosmetologille.

[QUOTE="vieras";22222632]Stressiakne :D Sinällään hupaisaa, kun tuon pitäisi olla itsekseenkin ohimenevää, mutta ei kuitenkaan mene koskaan edes lääkkeillä ja kun minulla on erittäin pintakuiva iho. Parhaiten saan pidettyä hallinnassa ihan omalla hoidolla.[/QUOTE]

Kuulostaa aika samalta kuin mun siskolla, siis tuo että on aknea mutta kuitenkin pintakuiva iho. Eli sinänsä ehkä toi exuviance voisi toimia sullakin?

Nyt vasta pääsin koneelle takaisin.. mun tilanne ei oo ollenkaan noin vakava mitä tuossa linkissä, mulla on yksittäisiä finnejä mutta paljon. Ja minulla on kyllä pintakuiva iho ja sitä kiristelee pesun jälkeen, rasvaaminen auttaa mut ihmetyttää vaan näpyt. Täytynee kuitenkin googletella lisätietoa ruusufinnistä. Ja pitää kokeilla sitä A-vitamiinivoidetta. Kiitos!

Etsi kosmetologi joka myy Ella Bache-sarjaa. Sarjassa on voide joka auttaa finneihin tosi hyvin.
Creme Intex 2. Laita säännöllisesti joka ilta puhdistetulle iholle finnialueelle. Se on sellaista tönkköä voidetta ja tuoksuu voimakkaalle. Minulla auttoi. Käytä myös jotakin kosteuttavaa naamiota viikottain.

Yhteistyössä