Siis miksi tätä ei voi kysyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehen veljen avovaimo yritti kolmatta kertaa nyt kirjoittaa ruotsia. On käynyt lukion jälkikäteen, mutta ruotsi jäänyt aina vaan roikkumaan ja nyt kirjoitti sen kolmannen (eli viimeisen) kerran. Luki paljon ja kävi jollain preppauskurssilla. Miehen veli sanoi koko ajan, että turhaa hommaa koska ei tule pääsemään läpi.

No nyt on nimet sitten lehdissä julkaistu ketä pääsi läpi, mutta tämän paikkakunnan kohdalla lukee aikuispuolen kirjoittajissa, että lisäksi yksi joka ei tahdo nimeään julkisuuteen.

Eli kukaan ei tiedä ketä se yksi on eikä kukaan tiedä, että pääsikö tämän miehen veljen avokki läpi kirjoituksista.

No asialla nyt sinänsä ei ole meille suurta merkitystä mutta ihmettelen sitä, että miehen vanhemmat ja mies (ja muutamat muut) miettivät, että no läpäisiköhän se. Mutta kukaan ei kysy. Ei tältä naiselta itseltään eikä edesmiehen veljeltä.

Mies puhui skypessä tässä illalla veljensä kanssa ja huikkasin sivusta, että kysy nyt niin mies tiukan näköisesti ravisti minulle päätään.

Siis mitä?!?! Miehen vanhemmat ja veli on kyllä aina sitä linjaa, että mistään ei puhuta. Esim. miehen veljelle ei ole kerrottu minun raskauksistani. Siis miehen vanhemmat eivät ole puhuneet mitään. Eivät puhu siis mistään mitään. Kaikki on kauhean salaista.

No minä ainakin aion kysyä miehen veljeltä jahka jutulle seuraavan kerran satun. En käsitä miksi sitä ei saisi kysyä.

no eipä muakaan kiinnostais kertoo kellee miten meni jos oma ukkokin on ollu asenteella että et pääse läpi kuitenkaa.
ja miks sun pitäs kysyy? kertoo ite neiti jos haluu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kai sitä kysyä.

On vain jotenkin hassua, että mies ei veljeltään suostunut kysymään. Ja anoppi tänään otsa kurtussa selitti, että ei ole puhuttu mitään ja hän ei edes tiedä, että kirjoittiko se lopultakaan eikä hän ole mitään kysynyt. Oikein painotti sitä, että mitään ei sitten kysellä.

Voi haloja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no eipä muakaan kiinnostais kertoo kellee miten meni jos oma ukkokin on ollu asenteella että et pääse läpi kuitenkaa.
ja miks sun pitäs kysyy? kertoo ite neiti jos haluu.

No on vain hiukan outoa käytöstä. Tosin eipä ole juu ainut asia. En tiedä onko tämä miehen veli ilmaissut mielipiteensä tälle avokilleenkin vai onko huudellut sitä vain muille ihmisille.

No aika outoa jos ei saisi kysyä. Toisaalta varmaan siksi varovat kun saattaa olla kova paikka jos ei vieläkään ole päässyt läpi. Eli ehkä varjelevat tätä avovaimoa ylimääräiseltä mielipahalta, mutta aika hassua kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Sinä et ole tainnut oikein sisäistää sukusi tapakulttuuria =) !

No ilmeisesti. Välillä vaan vituttaa, kun ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun olen törmännyt suht läheisiin anopin ja appiukon tuttuihin ja nämä silmät lautasina katsovat meidän vauvaa. Kolme lasta jo eikä anoppi ja appiukko ole puhuneet heidän odotuksistaan ja syntymistään kellekään mitään. Jotenkin hullua sitten ihmisille sanoa, että joo no tällänen tuli kun nämä päivittelevät juuri puhuneensa puhelimessa anoppini kanssa eikä tämä ole maininnut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:
Inhottava asenne miehesi veljellä, eikä noin tarvitsisi muillekaan puhua. Ja kysy mielummin tältä naiselta suoraan, kuin tuolta veljeltä.

No sitä naista en näe ikinä missään. Meillä on kohta 2kk ikäinen vauva eikä ole mitään sanonut vauvastakaan, ei ole tullut katsomaankaan tms. Ristiäisiin tuli mutta ei puhunut sielläkään sanaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:
Inhottava asenne miehesi veljellä, eikä noin tarvitsisi muillekaan puhua. Ja kysy mielummin tältä naiselta suoraan, kuin tuolta veljeltä.

Ai niin ja mitä tulee tuohon miehen veljen asenteeseen niin se nyt on tollanen tökerö. Oli sanonut miehelleni, että menee niin hukkaan kun lukee vaan ja käy jollain preppauskurssilla ja parempi ois mennä töihin ja tienata rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ilmeisesti. Välillä vaan vituttaa, kun ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun olen törmännyt suht läheisiin anopin ja appiukon tuttuihin ja nämä silmät lautasina katsovat meidän vauvaa. Kolme lasta jo eikä anoppi ja appiukko ole puhuneet heidän odotuksistaan ja syntymistään kellekään mitään. Jotenkin hullua sitten ihmisille sanoa, että joo no tällänen tuli kun nämä päivittelevät juuri puhuneensa puhelimessa anoppini kanssa eikä tämä ole maininnut mitään.

Älä nyt loukkaannu uuden sukusi puolesta, mutta kuulostavatpa aika ihmeellisiltä nuo appivanhempasi! Ihmisethän joutuvat tuollaisen puhumattomuuden vuoksi tietämättään todella noloihin tilanteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Älä nyt loukkaannu uuden sukusi puolesta, mutta kuulostavatpa aika ihmeellisiltä nuo appivanhempasi! Ihmisethän joutuvat tuollaisen puhumattomuuden vuoksi tietämättään todella noloihin tilanteisiin.

No en loukkaannu eikä tuo sukukaan niin uusi ole... 13 vuotta tässä olen jo ihmetellyt tota meininkiä.

Esikoinen, kun syntyi niin sattui tosi nolo juttu kun mentiin pojan ollessa viikon vanha anopin ja appiukon eräällä tuttavaperheellä käymään niin tämä nainen alkoi itkeä kun kävelin vauvan kanssa keittiöön. Mies oli sopinut, että menemme poikkeemaan, mutta eipä käynyt kummallakaan mielen vieressäkään että siellä ei tiedettäisi vauvastamme. Mutta sielläpä ei tiedetty edes raskaudesta mitään.

Moni ihminen kyllä saattaa loukkaantua pahastikin, kun perhetapahtumista ei kerrota. Aivan kuin he eivät olisi iloisen uutisen arvoisia.
Jos olet noinkin pitkään touhua seurannut, niin mikä on tuon käytöksen syy? Jonkinlainen omituinen vaatimattomuusko? Vaiko ylpeys? Minulla varmaan pettäisi pokka aivan täysin. Nauraisin täysin sopimattomassa paikassa. Siis appivanhempien mielestä.

Moni ihminen kyllä saattaa loukkaantua pahastikin, kun perhetapahtumista ei kerrota. Aivan kuin he eivät olisi iloisen uutisen arvoisia.
Jos olet noinkin pitkään touhua seurannut, niin mikä on tuon käytöksen syy? Jonkinlainen omituinen vaatimattomuusko? Vaiko ylpeys? Minulla varmaan pettäisi pokka aivan täysin. Nauraisin täysin sopimattomassa paikassa. Siis appivanhempien mielestä.

Siis en tiedä mikä on syynä. Jotain omituista touhua siitä, että ei saa puhua mitään, kaikesta ollaan hipihiljaa aina. Anopin veli vaimoineen aina hämmästelee tätä ääneen meille, kun ovat toki saaneet osansa tästä hiiskumattomuudesta.

Ja kyllähän se loukkaa, että ei voi sanoa kellekään, että sinne on tulossa lapsi tai syntyi tms. Oma äitini ja isäni ovat ainakin kertoneet työkavereitaan myöten ilouutista. Ovat kertoneet raskauksista itseasiassa turhankin sähäkästi mielestäni. ;)

Kakkosta odottaessanikin kerran totesin puhelimessa jotain vatsani koosta ohimennen miehen veljelle ja tämä oli ihan pihalla, ettämistä hemmetistä puhun. Oli jopa juuri nähnyt minut, mutta tyypillisenä miehenä ei käsittänyt että vatsani tilalla on rantapallo, joten ei ollut itse edes tajunnut asiaa. Mutta vaikka asui vielä kotonaan niin eipä olleet anoppi ja appiukko huomanneet mainita edes, että olen raskaana.

Yhteistyössä