Siis missä opetetaan puhumaan näin?????????????????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmmrrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mmmrrrrr

Vieras
"onko KETÄÄN nähnyt?" Mitä hittoa tuo sitten tarkoittaa... no joo, tiedän mitä sillä tarkoitetaan, mutta puhuuko oikeasti joku noin? Kyllä täälläpäin opetettiin koulussakin, että se on "onko KUKAAN nähnyt"... Ärsyttää, kun ei osata enää puhuakaan saatika kirjoittaa..... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mmmrrrrr:
"onko KETÄÄN nähnyt?" Mitä hittoa tuo sitten tarkoittaa... no joo, tiedän mitä sillä tarkoitetaan, mutta puhuuko oikeasti joku noin? Kyllä täälläpäin opetettiin koulussakin, että se on "onko KUKAAN nähnyt"... Ärsyttää, kun ei osata enää puhuakaan saatika kirjoittaa..... ;)

Hello,sullekin!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
mun miestä ärsyttää kun se puhuu puhelimessa ja mä kysyn et: "KETÄ siellä on?" Se sanoo et ei KETÄ vaan KUKA!!!! :D

Tää on toinen, mikä ärsyttää vielä enemmän kuin tuo aiemmin mainitsemani... kuulosta ihan siltä kuin ois tosi hoono soomi...

No joo.. se on tosiaan se murre-ero. Serkkua ärsyttää huomattavasti, kun mä kysyn et kui?
Ja mun kaveri meinas repiä pelihousunsa kun tuli meillä käymään ja mentiin yhdessä syömään, niin sano että ottaa oikein korviin toi porin murre! :)

Se on stadia.

Ja toi Kempeleelle/Kempeleeseen juttu on kuulemma niin, että sanantotavan määrittelevät paikkakunnan asukkaat. Eli siitä tunnet turistin :)

Mua ärsyttää suunnattomasti kun yks tuttu sanoo aina Turkuuseen ja Korsooseen? Haloo?! Hirveää! Turusta en tiedä mutta kukaan ei taatusti muu mene Korsooseen (Korso)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Se on stadia.

Ja toi Kempeleelle/Kempeleeseen juttu on kuulemma niin, että sanantotavan määrittelevät paikkakunnan asukkaat. Eli siitä tunnet turistin :)

Mua ärsyttää suunnattomasti kun yks tuttu sanoo aina Turkuuseen ja Korsooseen? Haloo?! Hirveää! Turusta en tiedä mutta kukaan ei taatusti muu mene Korsooseen (Korso)

Täälläpäin tuo tarkoittaisi, että menee kuorsaukseen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Se on murretta B) Ketä tuli...

monikossahan noin kysytään, mutta että yhdestä ihmisestä niin......

Voi sitä yksikössäkin käyttää :) No ketä sieltä tuli esim.

Eikä voi ;)

Ei vai, no meidän paikkakunnalla ainakin voi :D

no mites ne sanoo jos tulee useampi?

Alkuperäinen kirjoittaja mmmrrrrr:

meillä oli peruskoulussa likka joka oli Turusta (sanoi olevansa Kaarinasta, kuulemma helpompi sanoo niin. tais vaan nolottaa turkulaisuus ;)) joka sano joskus ketä se sano yms. ja käytti juuri kuka tai kuin sanojen tilalla AINA tota ketä

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:

Eikä voi ;)

hmm.. no tuota sanaa käytetään meillä päin yksikössä ja monikossa.. esim. ketä sä oot? ketä siel tuli? keiren lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:

Eikä voi ;)

sit ne sanoo: no keitäs sieltä tuli

Yhteistyössä