Siis mitä erikoista moccamasterissa on, kun siitä saa yli satasen pulittaa?? Ei ole edes irroitettavaa vesisäiliötä ja keittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
kun suodatinpussijuttu on erillinen, nyt meillä painetaan vain nappia, niin suodatinpussiteline aukeaa, moccamasterissa joutuu nostamaan sen aina pois ja ujuttamaan takaisin. Tai kun ottaa kahvia, joutuu sen aina laskemaan johonkin.

ei tajua :o Mikä siinä oikein maksaa?? Ihan samanlaista kahvia keittää kuin muutkin

En jaksa kahlata koko ketjua läpi, mutta sä kirjoitat jostain mallista, jossa on kaikki osat irroitettavia. On myös malleja, joissa ei tarvitse irroittaa kun kannet.

Itsekään en pidä tuosta meidän Moccamonsterista, kun tosiaan ne kannet täytyy aina irrottaa, eikä ne vaan nouse kuten vanhassa keittimessä. Lisäksi tuo penteleen pannu on ihan arsesta, kun siitä kaataa kahvia, jää siihen aina tippa nokalle joka putoaa keittimen levylle sihisemään. Lisäksi jos heti kahvin valuttamisen jälkeen alkaa ottamaan kahvia, se pudottaakin sieltä kahvia levylle, vaikka olisi jo ollut vähän aikaa ihan hiljaa...

Toivon että toi hajoaisi pian...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä haluaisin myös vastauksen tuohon kysymykseen :)
Mun mielestä moccamasterilla tulee ihan liian kuumaa kahvia.

riippuu mallista tuo ns hankaluus, mutta parhaan makuinen kahvi sillä tulee :)
meillä esim oli malli jossa oli automaattinen tippalukko, osassa on käsikäyttöinen.. onhan nuo kalliita mutta on ne sitten myös kestäviäkin :)
ja se vesisäiliö on loistava, siinä kun ei voi se vesimäärän mittari hajota :D
kahvinkin se keittää nopeasti, ja siin on se nappi et pitää sen lämpöisenä...

Niin tuo multa vielä puuttuikin että ei vesimäärän mittari ei voi hajota. Yhdessä edeltävässä keittimessä se oli aina jumissa. Kyllä sitä ilman pärjäsi, mutta oli aika tihrustaminen aamun sumeilla silmillä.

Me saatiin tämä lahjaksi ja en kyllä pois vaihtaisi. Sitä paitsi kuinka moneen keittimeen saa 5 vuoden takuun???
http://www.moccamaster.fi/tuote?kategoria=40100.6000&id=1162764

PS mun kaveri sano että kun ostaa moccamasterin ja pannu hajoaa kannattaa aina ostaa uus koska se pannu on takuula halvempi kuin uus keitin, halpis keittimii ei joko saa uutta tai sitten se pannu maksaa saman kuin koko keitin

Meillä on ferrarin punainen moccamaster ollut nyt vuoden enkä vaihtais pois!!!! Monet keittimet on kokeiltu ja jopa 50e keittimissä on pannun alus alkanut kulumaan jo ennen kuin sitä on vuotta käyttänyt !!
Aivan ihanat kahvit keittää ja kuumat!! Mikä on minusta parasta!! JA takuu aivan huippu!!
Mutta makuasioistahan ei voi kiistellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
PS mun kaveri sano että kun ostaa moccamasterin ja pannu hajoaa kannattaa aina ostaa uus koska se pannu on takuula halvempi kuin uus keitin, halpis keittimii ei joko saa uutta tai sitten se pannu maksaa saman kuin koko keitin
22?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
22?

Niinpä, Moccamasterissa on tunnetusti halpa varaosakannu, moneen muuhun merkkiin on paljon kalliimpi. Tosin meillä on tuo kannukin kestänyt sen 10 vuotta kuin keitinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sinzu:
Alkuperäinen kirjoittaja me:
no ainakin moccamaster on kestävä. Mun mummulla on 45 vuotta vanha masteri =0)

Eikös Moccamasteri vietä 35 juhlavuottaan ainakin tekstin perusteella.....
http://www.moccamaster.fi/

35 vuotta Suomessa,saahan niitä ostettua muualtakin.
kato juu. 1969 tullut tuotantoon. No mummu sai sen varmaan sitten 60 vuotis lahjaksi, eikä 50 vuotis lahjaksi, kuten muistin. eli varmaan sit 35 vuotias se mummun masteri =0)

Moccamasterissa on ihan surkea se kannun nokka. Siitä pitää kaataa tosi hitaasti ettei se ruiki koko pöytää märäksi. automaattisesta tippalukosta pitää maksaa ekstraa. Ja tippalukkomallissa sen suodatinosan kanssa pitää olla tosi tarkkana -töissä on lirutellut monet kerrat kahvin lattialle, kun joku osa on ollut pikkuisen vinoon asennettu.

Tottakai pitää vakuutella sen olevan paras kun on tuhlannut siihen ihan liikaa :D Itse ostin halvemmalla keittimen, joka keittää yhtä nopeasti yhtä kuumaksi, tippalukko TOIMII, ajastinkin löytyy ja on kestänyt jo ties kuinka monta vuotta. Ja paremman näköinenkin on kuin se masteri.

Moccamasterissa on ihan surkea se kannun nokka. Siitä pitää kaataa tosi hitaasti ettei se ruiki koko pöytää märäksi. automaattisesta tippalukosta pitää maksaa ekstraa. Ja tippalukkomallissa sen suodatinosan kanssa pitää olla tosi tarkkana -töissä on lirutellut monet kerrat kahvin lattialle, kun joku osa on ollut pikkuisen vinoon asennettu.

Tottakai pitää vakuutella sen olevan paras kun on tuhlannut siihen ihan liikaa :D Itse ostin halvemmalla keittimen, joka keittää yhtä nopeasti yhtä kuumaksi, tippalukko TOIMII, ajastinkin löytyy ja on kestänyt jo ties kuinka monta vuotta. Ja paremman näköinenkin on kuin se masteri.

Ei tarvitse vakuutella siksi että rahaa siihen olisi laittanut.
Mulla kaksi Moccamasteria ja latiakaan en omaa rahaa ole niihin laittanut.
Toinen oli lahja ja toinen messuilta voitettu.

Meillä on tuo ihan peruskeitin. Olen tyytyväinen. Jos olisin itse ostanut, oisin varmaan ottanut sen suodatintelineellä ja tippalukolla varustetun mallin mutta kyllä tuokin on ihan ok.

Kun kahvi on valmista (tosi nopeasti siis), nostan sen suodatinpussin vieressä ihan sitä varten olevalle lautaselle. Sitte sujautan tuon kannen paikalleen pannuun ja avot, kahvi on valmista nautittavaksi. Ja kun laitan puruja, toisinaan otan sen suppilon pöydälle, toisinaan siirrän vaan sitä vesiputkea syrjään..

miks mä en ole ikinä saanu roiskittua kahvia kun olen kaatanut =0/
Onko teillä se kannun kansi päällä ku kaadatte?

Mikä on pitkä käyttöikä?

Mun vanha 20e:n keitin olisi periaatteessa edelleen käyttökelpoinen ja ikää keitin raasulla on 10 vuotta mutta mä halusin uudemman jossa on irrotettava vesisäiliö. Ei musta paha hinta keittimelle kun muettii käyttöikää =)

Meillä toi kannu on toiminut oikein hyvin, ei uita tai tiputa mihinkään suuntaan. Se on totta, että se malli missä on sellanen vähän kulmikas se suppilon pohja, siinä pitää asettaa se tarkasti paikalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja me:
miks mä en ole ikinä saanu roiskittua kahvia kun olen kaatanut =0/
Onko teillä se kannun kansi päällä ku kaadatte?

Ihan samoin roiskii oli kansi tai ei.

Ja logotar: halvemmalla olisit saanut keittimen jossa ei tarvi mitään lautaskommervenkkejä... siis en ymmärrä miksi maksetaan ihan liikaa keittimestä jonka ominaisuudet ei vastaa hintaa!?

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
se malli missä on sellanen vähän kulmikas se suppilon pohja, siinä pitää asettaa se tarkasti paikalleen.

Nii-in... ja siitä riemusta että suunnittelu on jäänyt puolitiehen, pitää maksaa pitkälti toista sataa :laugh:

Kun saavat valmistettua TOIMIVAN moccamasterin, se maksaa varmaan kolmesataa?

se malli missä on sellanen vähän kulmikas se suppilon pohja, siinä pitää asettaa se tarkasti paikalleen.

Nii-in... ja siitä riemusta että suunnittelu on jäänyt puolitiehen, pitää maksaa pitkälti toista sataa :laugh:

No vaikka maksaisikin ei tuo kukkarolle kävisi.
Jos keittimen vaihtaa n.20 vuoden välein on se ihan hintansa väärti.
Ei se sen kalliimmaksi sitten tulisi kuin halpakeittimet.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

No vaikka maksaisikin ei tuo kukkarolle kävisi.
Jos keittimen vaihtaa n.20 vuoden välein on se ihan hintansa väärti.
Ei se sen kalliimmaksi sitten tulisi kuin halpakeittimet.

Kuten ylempänä totesin, mun halpis keittimeni maksoi 20e ja on kestänyt sen 10v ja edelleen olisi käyttökelpoinen.