Siis mitä erikoista moccamasterissa on, kun siitä saa yli satasen pulittaa?? Ei ole edes irroitettavaa vesisäiliötä ja keittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on Moccamaster enkä muuta huoli koska se:

a ) keittää kahvin todella nopeasti, menee taviskeittimien kanssa hermot odotella kupin kanssa siinä vieressä kun kone vaan tiputtaa ja tiputtaa...

b ) keittää tarpeeksi kuumaa kahvia, ärsyttää "vain" lämmintä kahvia keittävät keittimet

c ) keittää kahvia, joka on hyvää sittenkin kun on ollut pannussa jo pitkään. Ei tarvitse keittää uutta heti jos ei kerinnytkään juomaan heti kun aikoi.

Ja juu, mä olen todella tarkka kahvistani... :D

Minä en moccamasteria huoli vaikka se huolis mut

Ystäväni sai lahjaksi kyseisen keittimen ja haukkui sen täysin,ja kieltämättä onhan se hankala ihmiselle joka pyörätuolista käsin joutu kaiken tekemään,mokomakin palapeli koko vekotin:(

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Minusta se moccamaster on ruma :p en näe mitään hienoa siinä.
Mies haluais sellasen, mutta sanon aina että se on kallis ja ruma, niin vastaa "mutta se on moccasmaster". Kun sen nimi on vaa se moccamaster niin sen takia haluaa sen.. huoh :D

Kyllä siinä on paljon muutakin kuin se nimi. Kylässä kun ollaan ja kahvit juodaan niin kyllä noilla halpis-keittimillä keitetty sumppi on paljon haaleempaa ja jos kahvi kauemmin siellä pannussa seisoo on se ihan juomakelvotonta. Materissa kun voi parikin tuntia seisottaa kahvia on vielä ihan hyvää.

Ja onhan toi nyt hienokin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:

Ystäväni sai lahjaksi kyseisen keittimen ja haukkui sen täysin,ja kieltämättä onhan se hankala ihmiselle joka pyörätuolista käsin joutu kaiken tekemään,mokomakin palapeli koko vekotin:(

Aika epäollennaista että pyörätuolissa olevalle on huono. Onhan moni muukin asia hankala pyörätuolissa olevalle, toisin kuin "terveelle"

Alkuperäinen kirjoittaja desert:

Aika epäollennaista että pyörätuolissa olevalle on huono. Onhan moni muukin asia hankala pyörätuolissa olevalle, toisin kuin "terveelle"

Kaikki keittimet on pyörätuolissa istuvalle huonoja jos ovat normaalilla pöytäkorkeudella.
Sen erikoisempaa ole tuon veden kaataminen siihen kuin muihinkaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä on Moccamaster koska:
1. kyllästyttiin ostamaan uusi keitin vähintään kahden vuoden välein. Ja kokeiltua tuli ihan halpoj (Severin) a ja kalliita keittimiä lukuisia kuten esim Bosch. Moccamasterissa on 5 vuoden takuu joten ainakin viisi vuotta mennään tällä.
2. Kahvi keittyy nopeasti, ja on hyvän makuista ja kuumaa.
3. Jos haluaa keittää heti uuden pannullisen niin EI roiski vesiä levylle.
4. Kahden tunnin automaattinen virrankatkaisu helpottaa myös oloa.

Toi 3. kohta on NIIN totta.. Siis voi huoletta laittaa uuden pannun tulemaan juhlissakin.. :)

Ja muutenkin on se vaan kestävä ja luotettava.
Kahvin maussa on muuten eroja. Siis riippuen keittimestä mutta myös kahvimerkistä.. =)
Ja moccamasterilla tulee hyvää!! :)

Ja sopii meidän sisustukseen... Ainoa mitä on jouduttu uusimaan on pannu kun kerran pärähti tiskialtaaseen turhalla voimalla... :laugh:

Vanhassa keittimessämme joutui odotteleman jäähtymistä, ennen kuin uskalsi uuden annoksen laittaa tippumaan. Moccamasteriin voi heti laittaa uudet vedet, kätevää jos enemmän vieraita :)

Meillä on aina ollut kunnollinen ja kallis keitin, noin 50e luokkaa esim. Philipsin ja hyvä on ollut ja hyvää kahvia on tullut. Nyt tyttö voitti arvalla Moccamasterin ja hermo menee noihin irto-osiin, ei ole paikkaa missä niitä säilyttää. Jos vielä voisin vaihtaa mielipidettä, niin antaisin tuon moccamasterin miehelle töihin, se ei enää vaihda eli kunnon kahvinkeitin on nyt siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on aina ollut kunnollinen ja kallis keitin, noin 50e luokkaa esim. Philipsin ja hyvä on ollut ja hyvää kahvia on tullut. Nyt tyttö voitti arvalla Moccamasterin ja hermo menee noihin irto-osiin, ei ole paikkaa missä niitä säilyttää. Jos vielä voisin vaihtaa mielipidettä, niin antaisin tuon moccamasterin miehelle töihin, se ei enää vaihda eli kunnon kahvinkeitin on nyt siellä.

Mihin irto-osiin menee hermot?Onhan niillä paikat siinä keittimessä eli
laittaa ne takaisin siihen paikoilleen odottamaan seuraavaa keittokertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
hermo menee noihin irto-osiin, ei ole paikkaa missä niitä säilyttää.
Mitäs jos säilyttäisit niitä niille kuuluville paikoille ihan vaan siinä keittimessä?

Niin ei ole tullut mieleenkään että ne pitäisi johonkin sijoitella? Ja kun pesen ne koneessa niin kasaan ne kaikki taas takaisin. Ei kauhean vaikeaa... Tässä hiljattain oli Moccamasterin esittely marketissa ja siellä oli yksi masteri auki. Siinä oikeastaan näki miksi se kestää niin kauan käytössä. Siinä on todella simppelit sisuskalut, ei vilkuta mikroprosessori...

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Kaikki keittimet on pyörätuolissa istuvalle huonoja jos ovat normaalilla pöytäkorkeudella.

Mitenkä niin on epäolennaista? Koitappa ihan itse kasata vapisevin käsin tuon mokomakin hökötys,vaikkapa se pöytätaso olisikin laskettu.
Monessako normaali keittimessä joudut tarkalleen jopa pilkulleen asettelemaan koko suodatin härpäkkeen siihen päälle,kyllä ne yleensä on suht kiinteitä eli ei tarvi kuin suodatinpaperia laittaa ja vähän kahvinpuruja,vettä säiliöön ja se on siinä kun pannun laitat alle

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
http://www.moccamaster.fi/tuote?kategoria=40100&id=2158432

Maailman paras keitin :heart:

Meillä kanssa tämä ja ihan huippukeitin! Lisäksi vielä mun makuun sopivaa designia :D en vaihtais mihinkään.

Ja on kokeiltu opiskeluaikoina esim. Tefal (aivan kaamea, haaleaa ja pahaa kahvia) sekä Philipsin peruskeitin, en muista nimeä mutta muistaakseni maksoi 16,90. Ihan ok, mutta muutaman vuoden käytön jälkeen jouti ensin raksalle ja sittemmin autotalliin keittimeksi.

Mitenkä niin on epäolennaista? Koitappa ihan itse kasata vapisevin käsin tuon mokomakin hökötys,vaikkapa se pöytätaso olisikin laskettu.
Monessako normaali keittimessä joudut tarkalleen jopa pilkulleen asettelemaan koko suodatin härpäkkeen siihen päälle,kyllä ne yleensä on suht kiinteitä eli ei tarvi kuin suodatinpaperia laittaa ja vähän kahvinpuruja,vettä säiliöön ja se on siinä kun pannun laitat alle

Joo just.
Jos ei keittimestä tykkää niin ei tykkää,mutta sen vaikeampaa ole tuota käyttää kuin muitakaan.

Meillä oli aiemmin jotain parinkympin keittimiä ja piti varmaan vuoden välein uusia. Kahvikaan ei ollut kovin kuumaa. Lisäksi viiden vuoden takuu kaikissa moccamastereissa et ainakin viis vuotta mennään nykyisellä keittimellä.

Meillä on termospullollinen moccis. Ja tyytyväinen olen. Kahvin maussa en huomaa kyllä mitään eroa, musta se johtuu enemmänkin siitä mitä merkkiä käyttää ja missä suhteessa laittaa vettä ja kahvia. Kahvi on tosi kuumaa ja tippuu nopeasti.

Eli haukutaan koko masteri yhden mallin perusteella? Ei tossa tarvi kun vesi kaataa siliöön kuten kaikissa. Sitäkään suppiloa ei tarvi siirtää kuten mulle tänään valkeni. En mä näe palapeliä.

Joo just.
Jos ei keittimestä tykkää niin ei tykkää,mutta sen vaikeampaa ole tuota käyttää kuin muitakaan.

Helppohan se sinun onkin sanoa jos et pyörätuolissa ole:(
Ja en minä 'terve' ihminenkään sitä ottasi,kieltämättä on aikamoinen palapeli..miksi sun on niin vaikea käsittää että kaikki ei hallua moista tilarohmua pöydälleen ja joku muu tykkääkin toisenlaisesta keittimestä,kaikki kun ei pidä siitä mistä sinä.

Meillä oli aikasemmin philpsin kahvinkeitin ja se kesti sen 12vuotta nyt ostettiin uusi philps
Minulla ainut ehto joka keittimessä on oltava on tuo 'dementia kytkin' kuin minä nimitän:D (sammuu itsekseen 2tunnin päästä )
on muutaman kerran käynyt niin että kahvinkeitin on jäänyt päälle kun ollaankin jo laivassa,joten eipä tarvitse pelätä kun kotiin menen takaisin että kahvinkeitin olisi rikki tai pannu hajonnut tai...

En hauku moccamasteria yhden mallin takia vaan kaikkien:D
Niillä ei ole kuin ysi suht kaunis linjakas ja siro keitin jos nyt niin voi sanoa mutta siinäkin se huono puoli että eivät saa tuota 'dementia kytkintä' siihen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun kahvia kaataa pannusta, joutuu sen kuuman pussitelineen nostamaan pois pusseineen päivineen, nykyisessä keittimessä teline pysyy paikoillaan ja pelkän pannun saa nostettua pois. Moccamasterissa ei myöskään ole minkäänlaista TIPPALUKKOA?!?!?!?!? Siis yli satasen keitin, eikä tippalukkoa? :o

Sä olet katsonut sitten jotain huonoa mallia. Kyllä minun moccamasterissa on teline, että sitä kuumaa ja märkää suodatinpussia ei tarvitse nostaa käsin pois. Ja lisäksi on tippalukko jne. Kestänyt jo 6 v kohta ja aivan ehjä, eikä mitään vikaa ole.

Joo just.

Helppohan se sinun onkin sanoa jos et pyörätuolissa ole:(
Ja en minä 'terve' ihminenkään sitä ottasi,kieltämättä on aikamoinen palapeli..miksi sun on niin vaikea käsittää että kaikki ei hallua moista tilarohmua pöydälleen ja joku muu tykkääkin toisenlaisesta keittimestä,kaikki kun ei pidä siitä mistä sinä.

Meillä oli aikasemmin philpsin kahvinkeitin ja se kesti sen 12vuotta nyt ostettiin uusi philps
Minulla ainut ehto joka keittimessä on oltava on tuo 'dementia kytkin' kuin minä nimitän:D (sammuu itsekseen 2tunnin päästä )
on muutaman kerran käynyt niin että kahvinkeitin on jäänyt päälle kun ollaankin jo laivassa,joten eipä tarvitse pelätä kun kotiin menen takaisin että kahvinkeitin olisi rikki tai pannu hajonnut tai...

Juu en itse pyörätuolissa istu,mutta tunnen kyllä henkilön ja hällä on Masteri eikä mitenkään ongelmallista ole.
Ja sanoinkin että jos ei tykkää niin ei tykkää,muttei sen käyttö ole yhtään hankalampaa kuin muiden keittimien.

no kyllä se nyt aika paljon menee aiheen sivusta. eli jos jollain pyörätuolipotilaalla kädet tärisee niin kenenkään mielestä ei voi olla hyvä keitin?? salli mun nauraa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
hermo menee noihin irto-osiin, ei ole paikkaa missä niitä säilyttää.
Mitäs jos säilyttäisit niitä niille kuuluvilla paikoilla ihan vaan siinä keittimessä?

Kyllä ne täytyy pois ottaa, jos laittaa sen kannen siihen, ei se suppilo siihen sitten mahdu eli paikka niille on oltava.

En hauku moccamasteria yhden mallin takia vaan kaikkien:D
Kyllä minä olen tämän nähnyt siten että liikuntarajoitteinen ystäväsi ei siitä pidä ja sinä vain peesailet.
Rajoittunut toimintakyky asettaa käyttötavaroille monia muitakin vaatimuksia joten arvoteluperusteesi on huono.