Siis mitä ihmettä. Tapasin netissä miehen, joka valehteli asuinpaikkakunnastaan ja haluaisi nyt minun muuttavan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en todellakaan muuttaisi työttömän, kummallisesti käyttäytyvän miehen perässä yhtään minnekään noin lyhyen tuttavuuden perusteella. Varsinkaan, kun kuvioissa on mukana lapsia. Pidä ap pääsi...

Minusta tuo välimatka on niin pieni, ettei muuttoa kannata kummankaan harkita vielä aikoihin! Mulla on työmatka päivittäin 60km yhteen suuntaan ja kesäaikaan kun käydään molemmat töissä kesämökiltä käsin, tulee työmatkaa 100 km per suunta. Tottumiskysymys.. Jos joku muuttaa niin tietysti yksinäinen mies, mielestäni.

[QUOTE="utelias";27877488]Mistä päin kyseinen miekkonen mahtaa olla? Tulee ihan eräs tuttu mieleen tuosta kuvauksesta, mutta se varmaan olisi jo liian erikoinen yhteensattuma.[/QUOTE]

Pohjois-Pohjanmaan puolelta on, paikkakuntaa en halua sanoa... Tärppääkö??? :O

[QUOTE="vieras";27876828]Kumman sinä laittaisit ensimmäiseksi; lastesi edun vai ns. oman elämäsi? Normivanhemmalle lienee selvää, kumpi näistä kulkee kärjessä...[/QUOTE]

No näin minäkin kyllä ajattelen. :)

Minä seurustelin mieheni kanssa etäsuhteessä 2 vuotta ennen kuin teimme päätöksen yhteenmuuttamisesta. Välimatkaa oli 185 km.

Älä missään nimessä edes harkitse muuttoa tuollaisen tyypin luokse. Jos jo tuossa vaiheessa yrittää kontrolloida sinua, niin aika pahaksi menee, kun olet hänen armoillaan kokonaan.

[QUOTE="eee";27877081]No en todellakaan muuttaisi työttömän, kummallisesti käyttäytyvän miehen perässä yhtään minnekään noin lyhyen tuttavuuden perusteella. Varsinkaan, kun kuvioissa on mukana lapsia. Pidä ap pääsi...[/QUOTE]

Työttömyys ei ole minusta tässä se suurin ongelma, enhän itsekään ole tällä hetkellä työelämässä... Mutta muuten... :)

Alkuperäinen kirjoittaja välimatkasta;27877246:
Minusta tuo välimatka on niin pieni, ettei muuttoa kannata kummankaan harkita vielä aikoihin! Mulla on työmatka päivittäin 60km yhteen suuntaan ja kesäaikaan kun käydään molemmat töissä kesämökiltä käsin, tulee työmatkaa 100 km per suunta. Tottumiskysymys.. Jos joku muuttaa niin tietysti yksinäinen mies, mielestäni.

Onhan se tietysti noinkin. Tokikaan en loputtomiin jaksaisi itsekään noin "pitkää" välimatkaa, kun tietenkin sen oikean arjenkin pitäisi joskus koittaa... tosin ei vielä hetkeen :)

Minä seurustelin mieheni kanssa etäsuhteessä 2 vuotta ennen kuin teimme päätöksen yhteenmuuttamisesta. Välimatkaa oli 185 km.

Älä missään nimessä edes harkitse muuttoa tuollaisen tyypin luokse. Jos jo tuossa vaiheessa yrittää kontrolloida sinua, niin aika pahaksi menee, kun olet hänen armoillaan kokonaan.

Mukava kuulla, että etäsuhde voi onnistua ja myös sen jälkeinen elämä. Mitenkäs muuten teillä meni, vietittekö välillä pidempiä aikoja yhdessä vai oliko vain ne tietyt päivät milloin näitte/oleilitte yhdessä? :)

Pohjois-Pohjanmaan puolelta on, paikkakuntaa en halua sanoa... Tärppääkö??? :O

No ei sentään, huh. :) Mutta suhtautuisin kyllä varauksella tyyppiin joka valehtelee asuinpaikkansa. Se muuttoehdotus nyt voi olla vain perustörppöyttä, mutta en usko että kukaan unohtaisi laittaa profiiliin kotipaikkakuntaansa. Katsele löydätkö treffisivulta samantyylisen henkilön ilmoituksen, missä paikkakunta on se missä hän asuu (tai joku muu siitä 120km säteeltä...) Joillakin on useampia profiileja, joissa on hiukan eri tiedot ja esim. erilaiset hakukriteerit.

Etene varovasti, ja kysele mieheltä paljon. Kaikkiin omituisuuksiin on joku selitys, oli se sitten jotain ihan yhdentekevää tai jotain järkyttävää. Parempi kuitenkin saada tietää.

Mies siis vetosi siihen, että sun olisi helppo muuttaa kun olet kotiäitinä? Jos kerran hän on työttömänä, niin eikös hänen olisi sillä perusteella ihan yhtä helppo muuttaa...

Mua ahdistaisi kovasti, jos joku tekisi mun puolesta tuollaisia suunnitelmia. Että olettaa mun muuttavan miehen luo, kysymättä edes sen kummemmin että mitä mieltä mä asiasta olen. Tuntematta miestä mä sanoisin jo ekan viestin perusteella, että tuo tyyppi ei vaikuta hyvältä tyypiltä.

[QUOTE="utelias";27877616]No ei sentään, huh. :) Mutta suhtautuisin kyllä varauksella tyyppiin joka valehtelee asuinpaikkansa. Se muuttoehdotus nyt voi olla vain perustörppöyttä, mutta en usko että kukaan unohtaisi laittaa profiiliin kotipaikkakuntaansa. Katsele löydätkö treffisivulta samantyylisen henkilön ilmoituksen, missä paikkakunta on se missä hän asuu (tai joku muu siitä 120km säteeltä...) Joillakin on useampia profiileja, joissa on hiukan eri tiedot ja esim. erilaiset hakukriteerit.

Etene varovasti, ja kysele mieheltä paljon. Kaikkiin omituisuuksiin on joku selitys, oli se sitten jotain ihan yhdentekevää tai jotain järkyttävää. Parempi kuitenkin saada tietää.[/QUOTE]

Kuten joku aiemmin mainitsikin, pikkupaikkakunnilla voi olla liian tunnettu paikkakunta+harrastus-yhdistelmällä tai sitten vaan tulee sivuutetuksi kun on väärä paikkakunta. Siksi itsekin olen käyttänyt isompaa kaupunkia paikkakuntana.

mun neuvo on se että älä jatka tuota suhdetta enään,jos se vain on mahdollista! hän on osoittanut että menee sieltä mistä aita on matalin! Mun mies jäi aikoinaan jostain vastaavanlaisesta pikku valheesta kiinni,löytyi hyvä selitys jonka uskoin. mutta epäluottamus jäi... ja yllätys yllätys nämä pikku valheet eivät jääneetkään tuohon.. niitä tuli vielä monta.

tottakai, se oli miehen tapa selvitä hankalista tilanteista,pakeneminen, ja jos valheella pääsi itse helpommalla sitten hän valehteli. Mutta millä hinnalla,menettääkseen luottamuksen.

ei kannata, mä ainakin jatkossa sanon yhden valheen jälkeen miehelle ku miehelle näkemiin!

Mukava kuulla, että etäsuhde voi onnistua ja myös sen jälkeinen elämä. Mitenkäs muuten teillä meni, vietittekö välillä pidempiä aikoja yhdessä vai oliko vain ne tietyt päivät milloin näitte/oleilitte yhdessä? :)

Siis oikeastiko tuollaista pidetaan jo etasuhteena? Vajaa 200 km, eli pari tuntia autolla? Ainoa ongelma, jonka keksin on polttoaineen hinta...

Eksä vaati aikoinaan minua muuttamaan lapseni kanssa kaupunkiin jossa itse asui. Kun en suostunut, laittoi suhteen poikki. Itse ei suostunut edes miettimään tänne muuttamista, olisi pitänyt tehdä kuten herra käskee. No, onneksi en tehnyt.

Antaisin kenkää. Enimmäkseen valehtelun takia. Ja idioottimaisen asenteen.
Enkä edes piiloutuisi lasten tai tukiverkkojen taakse. Itselläni ei ole lapsia mutta ei mitään aikomustakaan muuttaa miesystäväni luo 70 km päähän. Mun elämä on täällä.
Kun nyt on kävelymatka töihin, ei kiinnosta vaihtaa sitä kahden tunnin autossa istumiseen päivittäin.

Mies siis vetosi siihen, että sun olisi helppo muuttaa kun olet kotiäitinä? Jos kerran hän on työttömänä, niin eikös hänen olisi sillä perusteella ihan yhtä helppo muuttaa...

Tuota minäkin ihmettelin. Ja kuvittelisin, että miehen olisi yksinään helpompi muuttaa kuin AP:n lasten kanssa. Ja jos AP sanoo olevansa hoitovapaalla niin eikö silloin pitäisi olla työpaikka odottamassa kun vapaa päättyy?

Kummallinen tyyppi, en kyllä lähtisi moisen kelkkaan.

Oudolta tyypiltä kuulostaa. Mutta pohjanmaalla asuneena, tollasethan ne pohjaalaaset miehet on! Asennevammasia ja oman edun tavottelijoita. Niin juntteja ja maalaisia ku voi olla. Voitte uskoa, että lähdin sieltä nopeeta pois, etsimään äijäni muualta.
Ja hei, ei toi välimatka ole matka eikä mikään! Jostain muusta kiikastaa nytte ja toi sun miehes ei nyt oikee hiffaa. Jo se että piti valehdella asuinpaikkakunta "kun et muuten huolisi", herrantähe, mitä se seuraavaksi valehtelee vain pikkuvalheena että olsi helpompaa. EI EI EI ja EI. Järki käteen nyt ap hyvä!!

Vaihtoehtoja; haluaa kontrolloida sinun elämääsi täysin käskyttämällä eli nyt aluksi kauniisti yrittää saada sinut muuttamaan luokseen. Kyllä työttömän olisi helpompi muuttaa sinun lähelle. Testaa sitä jotenkin miten reagoi puheisiisi eli alkaako käskyttää tee näin tai näin. Miksi on työtön?
Jotenkin kuullostaa yhdeltä mieheltä jonka tiedän ja hyvin aikaisessa vaiheessa alkaa ihme verukkeilla pyytää rahaa lainaksi tai olisi myymässä sinulle laitetta jolla voit katsoa salaa maksukanavia(sen ystävä osaa muka rakentaa semmoisia kun on jossain firmassa töissä). Nimikirjaimet V.W. No ei varmaa ole sama, mutta kuullostaa niin samalle käskytyksineen (treffeillä huomasin, että siskoni oli soittanut ja sanoin miehelle tästä niin se jankkasi niin kauan sitä miksi en soita sille ja soita sille, että oli pakko soittaa).

Yhteistyössä