siis mitä ihmettä?!? huoltajuusasiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa!

Vieras
4v.sitten tehtiin huoltajuussopimus lapsesta johon laitettiin automaattisesti yhteishuoltajuus. no nyt 1kk sitten käytiin miehen kanssa lastenvalvojalla, mies halusi dna testit ja ne tehtiin.. no papereihin kuitenkin tuli yksinhuoltajuus minulle eikä miehellä mitään oikeutta erotilanteessa siis lapseen, miksi näin? no mies oli sitten soittanut lastenvalvojalle, että miksi näin, niin lastenvalvoja sanoi, että se voidaan muuttaa yhteisellä päätöksellä, jos molemmat niin halutaan ja mennään paikan päälle, muussa tilanteessa käräjäteitse. onko tää käytäntö muuttunu näin? lastenvalvojalle sanottiin että ollaan erottu ja asutaan erillämme ja että lapsi asuu mun luona.

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
miehes ei voi vaatia huoltajuutta ja dna testiä samaan aikaan. Siitä johtuu tuo päätös

siis mitä tarkotat? ne dna testit tehtiin ensin ja sitten juteltiin vasta mukavia ja se nainen kirjoitti paperit..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miehes ei voi vaatia huoltajuutta ja dna testiä samaan aikaan. Siitä johtuu tuo päätös

siis mitä tarkotat? ne dna testit tehtiin ensin ja sitten juteltiin vasta mukavia ja se nainen kirjoitti paperit..

Oliko geeniperimä isän puolesta riitävästi jotta voi olla lapse isä?

Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
Oliko tässä siis kyse isyyden tunnustamisesta ja siihen liittyvästä dna-tutkimuksesta? Onko dna:n tulokset jo tulleet?

joo, mentiin isyyden tunnustamiseen. Sen jälkeen käytiin dna -testeissä. kun dna tulokset oli tullut ja isä varmistunut "isäksi" niin mentiin uudestaan lastenvalvojalle ja se teki ne paperit kysymättä meiltä mitään huoltajuudesta ja päätti itse kirjoittaa papereihin mulle yksinhuoltajuuden. isä ei osannut vaatia yhteishuoltajuutta enkä minäkään kun mitään ei kysytty!

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Oliko geeniperimä isän puolesta riitävästi jotta voi olla lapse isä?

joo, 99.97%

Se on varmaan siksi kun asutte erillänne. Kannattaa miettiä sitä yhteishuoltoa tarkkaan. Kun asumisjärjestelyt ja hoidot voi olla miten vaan, mutta yksinhuoltajuus takaisi sulle tiettyjä oikeuksia jos asiat menevät hankalaksi. Lastenvalvoja ei ole ehkä tätä miehesi aikana halunnut sanoa? Tai sitten on ymmärtänyt väärin.

Mutta teillä voi olla vaikka vuoroviikkosysteemi+sinä yksinhuoltajana. Mietipä tarkkaan!

Toisaalta, yhteishuoltajuudellakin on puolensa. Jos sulle esim. kävisi jotain, niin ei ole mitenkään selvää, että lasten isä saa lapset automaattisesti huoltoonsa, jos sinulla on ollut yksinhuoltajuus. Jos tulette edes jotenkin toimeen, on yhteishuoltajuus ihan hyvä vaihtoehto.
Lastenvalvojan ei olisi pitänyt kyllä olettaa mitään vaan kysyä teiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Toisaalta, yhteishuoltajuudellakin on puolensa. Jos sulle esim. kävisi jotain, niin ei ole mitenkään selvää, että lasten isä saa lapset automaattisesti huoltoonsa, jos sinulla on ollut yksinhuoltajuus. Jos tulette edes jotenkin toimeen, on yhteishuoltajuus ihan hyvä vaihtoehto.
Lastenvalvojan ei olisi pitänyt kyllä olettaa mitään vaan kysyä teiltä.

No kyllä jo uusi lastensuojelulaki painottaa sitä biologista vanhemmuutta niin kovasti, että en usko tuossa olevan edes kiistan aihetta. Kun isä mitä ilmeisimmin on mukana lastensa elämässä jne..

Yhteishuollosta on vain tosi vaikea päästä eroon jos asiat menevät aikuisten välillä mutkikkaiksi joskus. Se on myös tehokas kiusantekoväline riitatilanteissa, ja juuri niissä tilanteissa ihmisistä löytyy ihan uusia puolia eikä aina mukavia sellaisia.

sen verran olen saanut lukea täältäkin näistä, että kyllä sen yksinhuoltajuutena pidän, vaikkakin nyt tuo kulta tuntuu siltä ettei se koskaan vois tapella mua vastaan!

Yhteistyössä