Siis mitä te ostatte kirpputoreilta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janejane
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
just tänään ostin
-tytölle Viking Wash-lenkkarit 1,5eur ihan hyväkuntoiset pihalle ja puistoon
-pojalle sadetakin uudenveroisen 4 eur
-värityskirja,käyttämätön 2 eur
-joustofroteelakanan 1 eur (tästä mä ompelen jotain joskus..)
-tytölle neljät puhtaat pikkuhousut yht 0,60 eur, meillä aiotaan opetella potalle ja niitä tarvitaan hetkellisesti paljon

Olen samaa mieltä ap, mutta tänään löysin pojalle uuden bodyn, uudehkon paidan ja käyttämättömän pehmokirjan. Ja miehen piti saada kolmas shakkilauta kirjahyllyä somistamaan |O

Joo, en minäkään ymmärrä sitä että oikeasti likaisista ja rikkinäisitä lumpuista pyydetään ihan sikahintoja :kieh: Mulla itelläni on tuossa lähikirppiksellä ollut pöytä jo 2vuotta putkeen ja tosiasia on myös se että jos joku tavara siellä kuukausikaupalla vanuttuu niin vien sen silloin kierrätykseen. Eli tavaran pitää myös vaihtua, pidän pöydän täydellisen putsauksen aina neljännesvuosittain. Ja tää kirppis on mulle mukava harrastus :) siksi pidän pöytää vuodesta toiseen. Ja tällä kirpparilla myös pöytävuokra on mielestäni kohdallaan, maksan siitä vuokraa 18e/vko. :)

No jos on kohtuu hinnalla niin ostan astioita, peltipurkkeja, lehtiä, kirjoja, kankaita, lankoja.. värkkejä askarteluun.

Viimeksi etsin täysvillaista paitaa jonka kunnolla ei ollut väliä, kunhan sen olis saanut halvalla.. no vastaan tuli kyl villapaitoja mut hinnat oli 10-15 ?, sellaisistakin paidoista jotka oli kuin jotain koinsyömää verkkoa. Vähän liian kallista työhön jossa paito olis vanutettu ja muokattu kassiksi.

Ostan huonekaluja, esim. koko terassin sisustus (pöytäliina, tuolit, jopa kaislamatot) on käytettynä ostettu. Vielä etsiskelen sopivaa pöytää :). Periaate on että mieluiten kaikki yhden elämän jo nähneenä, jos ei tosiaan löydy, niin sitten pakko ostaa uutena. Pari makeaa sinistä 50-luvun nojatuolia löysimme myös roskalavalta.

Ostan myös melkein kaikki vaatteeni kirppareilta, Valtterin kirppistä minäkin suosittelen! Ja kierrätyskeskusta. Fida on nostanut hintoja liikaa, UFFista puhumattakaan :kieh:. UFFin euron päivät tosin on jees.

Harmi että ihmiset hinnoittelee kamansa ulos ostoaikeiden ulottuvilta. Mitään joka menee yli kympin vaatteissa, en edes harkitse! Osasyy tähän on kyllä myyntipaikkojen kiskurivuokrat, mutta silloin kannattaa odottaa että myytävää on tarpeeksi ja mennä vasta sitten tai jakaa pöytä kaverin kanssa.

Ai niin ja hyväkuntoisia lehtiä on myös kiva ostella muutamalla sentillä kappale, ei ne jutut niin nopeasti vanhene :)

Meillä lasten vaatteet taitaa olla n. 60%:sesti kirpparilta, kengissä prosentti taitaa olla suurempi. Oikeasti joskus löytää helmiä. Itsekin vein just tänään kamaa myyntiin. Osa "priimaa" osa kehnoa, mut kehnot lähtee 10 sentillä. Joka oikeasti tarvitsee ehjää ei-niin-priimaa, saa niistäkin käyttövaatetta. Ja mikä ei myy, menee "ota ilmaiseksi"-pöytään.

Monilta kirppiksiltä en mitään ostakaan jos siellä on vain jotain rutkuja rytkyjä myynnissä. Lastenvaatteitakaan kirppiksiltä ei hirveästi löydä (hyviä) Huutonetistä niitäkin, myös itselleni ostan netistä. Täälläpäin on hyvä kirppis josta olen löytänyt itselleni uudenveroisia talvitakkeja, housuja, paitoja, toppeja jne. Olen käynyt vasta muutaman kerran ja sattunut bongaamaan ne sieltä. Todennäköisesti parhaat meneekin heti eli pitäisi kierrellä säännöllisesti.

Tänään ostin pienelle välikausipuvun 2,50, kurahousut 2.00 ja kurarukkaset 1.50.
Ja mies osti itselleen nappikset, paitoja ja en taida oikein edes tietää mitä.

Taannoin ostettiin teinien kanssa sähköpiano.

Laatuvaatetta joissa ei oo reikiä/isompia tahroja. Ostan ennemmin käytettyä mut laadukkaan merkkistä kuin halpisvaatteita uutena. Vinkki jos ei kirppareilta löydy, niin aika monessa kaupungissa on jo lasten second-hand -kauppoja. Niissä on taatusti vaatteet puhtaita ja ehjiä! Esim juhlavaatteet löytyy tosi helposti. =)

Minä olen myös ihmetellyt sitä, että Reimasta ym. merkkihaalareista pyydetään vähintään 25 euroa, vaikka olisivat kuinka kuluneet ja rähjäisen näköiset. En ikinä maksaisi käytetyistä vaatteista noin paljon.

Sen sijaan olen ostanut 3 v tytölle Cirafin todella siistin haalarin 3 eurolla, kevättakin 2 eurolla, 'turkis'-talvitakin 4 eurolla, juhlamekkoja 2-4 eurolla, paitoja, hameita ja housuja 0,2 - 3 eurolla. Olen tarkka siitä, että vaatteet näyttävät käyttämättömiltä eli ovat uudenveroisia. Ylihintaiset vaatteet ja tavarat saavat jäädä hyllyyn. Kallein ostokseni on ollut 1,5 v pojalle ostamani juhlapuku, jossa lisäksi villaliivi 7 eurolla. Ei ollut aikaa odotella edullisempaa löytöä, kun piti saada puku kiireesti hautajaisiin.

Minä olen käynyt yleensä vain lastenvaatekirppiksellä, joka on todella siisti. Ns. sekakirppiksillä myydään yleensä paljon nuhjuisempaa tavaraa.

Ilmeisesti mun äskettäinen viikon pöytävuokrauksen jälkeen käteen jäänyt saldo 349 euroa oli varsin mallikas kirpparimyyntitulos :) Laitoin esim. bodeja muutamalla ompeleella kiinni tyyliin 3 kpl ja sitten hinnaksi 0,5-1e. Aika paljon oli kyllä miehen työmatkoiltaan ympäri maailmaa tuomia vaatteita eli ei paljonkaan mitään h&m tai lindex -ketjujen vaatetta. Vauvan vaatteita jos sattuu olemaan paljon, niin ei niitä kerkiä kunnolla käyttää. Mullakin oli aika paljon vain käyttöönottoa varten pestyä vaatetta, mutta jäivät sitten käyttämättä. Katselin kyllä muiden hintoja vähäsen, kun en ole ennen kirpparilla käynytkään ja oli aika lailla kalliimpia muiden lastenvaatteet. Reimatecin vk-haalari taisi olla mun pöydän kallein, muistaakseni 8e. Käsittääkseni kirpparin idea on se, että tavara kiertää. Tai näin minä ainakin sen ajattelin. Ei tarvinnut montaa vaatekappaletta UFF:n laatikkoon kantaa kirppariviikon jälkeen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Joo, en minäkään ymmärrä sitä että oikeasti likaisista ja rikkinäisitä lumpuista pyydetään ihan sikahintoja :kieh: Mulla itelläni on tuossa lähikirppiksellä ollut pöytä jo 2vuotta putkeen ja tosiasia on myös se että jos joku tavara siellä kuukausikaupalla vanuttuu niin vien sen silloin kierrätykseen. Eli tavaran pitää myös vaihtua, pidän pöydän täydellisen putsauksen aina neljännesvuosittain. Ja tää kirppis on mulle mukava harrastus :) siksi pidän pöytää vuodesta toiseen. Ja tällä kirpparilla myös pöytävuokra on mielestäni kohdallaan, maksan siitä vuokraa 18e/vko. :)

Saanko kysyä, mistä sinulla riittää tavaraa niin paljon myyntiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Ilmeisesti mun äskettäinen viikon pöytävuokrauksen jälkeen käteen jäänyt saldo 349 euroa oli varsin mallikas kirpparimyyntitulos :) Laitoin esim. bodeja muutamalla ompeleella kiinni tyyliin 3 kpl ja sitten hinnaksi 0,5-1e. Aika paljon oli kyllä miehen työmatkoiltaan ympäri maailmaa tuomia vaatteita eli ei paljonkaan mitään h&m tai lindex -ketjujen vaatetta. Vauvan vaatteita jos sattuu olemaan paljon, niin ei niitä kerkiä kunnolla käyttää. Mullakin oli aika paljon vain käyttöönottoa varten pestyä vaatetta, mutta jäivät sitten käyttämättä. Katselin kyllä muiden hintoja vähäsen, kun en ole ennen kirpparilla käynytkään ja oli aika lailla kalliimpia muiden lastenvaatteet. Reimatecin vk-haalari taisi olla mun pöydän kallein, muistaakseni 8e. Käsittääkseni kirpparin idea on se, että tavara kiertää. Tai näin minä ainakin sen ajattelin. Ei tarvinnut montaa vaatekappaletta UFF:n laatikkoon kantaa kirppariviikon jälkeen ;)

Sun hinnoilla kiersi trokarille, valitettava totuus mikäli asut jossain isohkossa kaupungissa.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:

Sun hinnoilla kiersi trokarille, valitettava totuus mikäli asut jossain isohkossa kaupungissa.

Mitä väliä minne kiersi :) Mä olin tyytyväinen tuohon vaivan palkkaan ja tavoite oli päästä eroon vaatteista. Jos joku näkee niin paljon vaivaa, että tekee bisnestä kirpparilöydöillään, niin be my guest vaan :)

Yhteistyössä