[QUOTE="Juulia";22756553]Mille oli liian myöhäistä? Erolle? Sille ei ole vieläkään liian myöhäistä. Siis JOS haluaisit erota.
Voi sinua raukkaa. Entäpä lapset, entä heidän järkyttymisensä? Ovatko he vakaasti päättäneet etteivät halua huutoa perheeseensä? Onko sillä väliä?[/QUOTE]
Oli liian myöhäistä sille, että olisin voinut olla vaativa. Tuntui, ettei minulla enää ollut oikeutta. Mies oli näyttänyt, kuinka huolehtivainen ja kiltti hän osaa olla. Kun hän ei sitten ensin hetkittäin enää ollutkaan, oli syy minussa. Olimmehan kaikki nähneet, kuinka kultainen hän on perusluonteeltaan ja oli kertomansa mukaan aina ollut. Tilanteet kärjistyivät vain ja ainoastaan minun takiani.
Aloin tutkia ja kontrolloida käytöstäni niin tiukasti kuin vain osasin. Olin tavannut hienon miehen ja vain minusta oli kiinni, saisimmeko onnellisen perheen. Miehen sanojen mukaan aloin "kävellä pitkin seiniä" omassa kodissani. Mies epäili muita miehiä syyksi, mutta huutojen alkaminen oli syynä. Yritin kaikkeni, mutta hän suuttui silti, yhä useammin.
Masennuin ja lähdin hakemaan apua. Ensialkuun en todellakaan pystynyt näkemään syytä kuin itsessäni ja minun oli muututtava. En vain käsittänyt yhtään, miten. Tunsin vain, ettei todellakaan kukaan voi minusta koskaan välittää ja näinhän mieskin sanoi.
[/QUOTE]No voi harmi kun lapset eivät antaneet sinun erota vaikka olisit halunnut. Ja harmi ettet pysty nytkään eroamaan vaikka haluaisit, ja se taas on....öööö.... lasten syy? Sun vanhempien syy? Yhteiskunnan syy? Globalisaation syy? Suinkaan tietenkään sinussa itsessäsi ei voi olla syytä siihen että olet parisuhteessa.
Onpas hölmö selitys. Kuinka hölmö pitää olla että sellaisen nielee?[/QUOTE]
Ei. Syy on ainoastaan siinä, että en halua miehen olevan vihaisen. Haluaisin hänen ymmärtävän, että olen tehnyt kaikkeni, enkä mitään tahallani, vaikka hän toisin väittää. Hän kertoo kerta toisensa jälkeen, kuinka tahallani aiheutan riidat niin, että hän pakenee paikalta ja minä saan tyhjän pelikentän toisille miehilleni. En käsitä itse näistä puheista mitään, koska yritän kaikin tavoin välttää riitoja, olla sovitteleva, antaa omaa tilaa ja rauhaa, olla vaatimatta jne.
Minun syyni on se, että en kestä vihaa enkä sitä, että mies uskoo ja elää väärinkäsityksissä.
Hölmö olen. Olen todella, todella hölmö, kun en pitänyt alunperin kiinni siitä, mitä olin päättänyt eli että huutoa en siedä ollenkaan. Minun olisi sinä ensimmäisenä kertana pitänyt jo pitää siitä kiinni. Miehen mielestä sellainen on tyhmä päätös ja vaatimus, mutta minulla olisi ollut oikeus siihen jo silloin.
[/QUOTE] Niin, mites ne lapset? Onko heillä mitään osaa tässä sun unelmaprinssi-utopian tavoittelussa? Eikös sulla oo mitään vastuuta heistä? Onko tosiaan niin kauhean kamalaa olla ilman miestä, että sen eteen on valmis uhraamaan omien lasten lapsuuden? Onko mies pyytänyt lapsilta anteeksi? Oletko sinä?[/QUOTE]
Minulla on vastuu heistä ja kannan sen. Kaiken kaikkiaan meillä ei ole miehiä lähellä, ei kummeja eikä pappoja, niin olen kyllä mielestäni kuvitellut ajavani lasten parasta siinä, että perheeseemme kuuluisi mies. Minä en todellakaan ole saanut mieheltä yhtään mitään ja yksin pärjäisin paremmin. Lapset ovat vain kaivanneet häntä tai näin minä olen asian kokenut/tulkinnut. Todellakin olen perhe/lapsikeskeinen ihminen, en niinkään parisuhdeihminen. En kaipaa aikaa miehen kanssa kahdestaan ja tämä on varmaan yksi ongelmakin. Onhan mieskin kertonut, ettei saa minulta mitä tarvitsisi. En kuitenkaan ole roikkunut tässä lasten vuoksi, vaikka tämä teksti nyt siltäkin voisi kuulostaa, vaan nimenomaan miehen vihasta tulevan ahdistuksen vuoksi sekä koska tosiaan olen elätellyt toiveita siitä elämästä, joka meillä piti olla.
Olen pyytänyt lapsilta anteeksi.