Siis mitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miehen käytöksestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei, en ole sysäämässä päätöksistä vastuuta kenellekään. Itse olen niistä vastuussa, mutta en ole pystynyt niitä aiemmin oman oikeuskäsitykseni mukaan tekemään, koska mies on ollut niin vahvoilla, että on survonut mielipiteeni aina itsekkyys- kategoriaan hirveiden syytösten ja julmien haukkumisten kera. Kun tässä on elänyt hyvin vähin kontaktein "ulkomaailmaan", on ymmärrettävää, että epänormaalista tulee normaalia. En enää oikein muistakaan, minkälaista normaalielämä edes on.

[QUOTE="aapee";22758070]Opettelen hyväksymään sen, että kukaan ei pidä minusta. Eikä tämä ole edes kärjistys.[/QUOTE]
No just just. Haluat varmaan että tässä kohti taputetaan päälaelle ja leperrellään lohduttavia?

Kun saat marttyyrinkruunusi kiilloteltua niin mietitäänpä sitten. Okei, kukaan ei pidä susta ja et edes kärjistä. No mitäs asialle vois tehdä? Miksei sun lapset pidä susta? (justhan sanoit ettet kärjistä, KUKAAN ei pidä susta). Miksei sun sukulaiset pidä susta? Miksei muut ihmiset pidä susta? Jos kerran on totta että kukaan ei pidä susta, voisko olla että sussa on jokin muukin epätoivottava piirre kuin se, että haluat vaan hyvää ja rauhaa ja rakkautta? Harvemmin ihmiset on pitämättä henkilöstä joka vaan on liian hyvä ja rakastava.

Jos taas nyt kuitenkin ehkä ihan hieman pikkasen kärjistit, niin mietipä oikein pohjamutia myöten minkä vuoksi se, että sun miesystävä ei välitä susta on sulle yhtäkuin se ettei kukaan välitä susta. Miksi se että yks ei välitä on sulle maailmanloppu. Osaatko vastata?

Lapset välittävät musta.

Sukulaiseni eivät välitä minusta. Heitä ei edes ole kuin kaksi sisarusta, mutta koska koemme ja muistamme lapsuutemme eri tavoin ja kohtelumme oli vähintäänkin eriarvoista, ei meillä ole läheiset välit. Nuorempi sisarus on masentunut, mutta hänellä on siihen oikeus, minulla ei. Minussa on joku vika, koska aina päädyn yhteen mustasukkaisten miesten kanssa tai paremminkin heistä tulee kanssani mustasukkaisia. Vanhempi sisarus valittaa olevansa yksinhuoltaja 8-17 ja tietävänsä miltä minusta siis tuntuu, joten minun on oltava hiljaa.

Ystäviä oli vielä jokunen vuosi sitten, mutta hekin ovat ymmärrettävästi kypsyneet tähän kaikkeen ja toisaalta mies ei ole halunnut, että olen kenenkään kanssa tekemisissä.

Voi olla, että mieskin on saanut minut tuntemaan niin, että kukaan ei pidä minusta, mutta toisaalta nimenomaan tuosta puhuin psykologinkin kanssa viimeksi, että miksi kukaan ei pidä minusta, vaikka itse koen olevani kiltti, joustava, empaattinen, auttavainen, välittävä. Miten itse koen asiat ja itseni niin toisin kuin vähäiset muut ihmiset ympärilläni? Tässä voi kyllä piillä tämän kaiken ydin. Ehkäpä mies sittenkin on kiltti ja ihana, mutta minä vain olen sairas, enkä ymmärrä käytöksestäni ja olemuksestani yhtään mitään. Mies vain rakkauttaan on tässä yrittänyt olla ja sietää minua, vaikka minä olenkin se hirviö. Näiden ajatusten vuoksihan tässä vielä olen ollut ja vuosikausia tosiaan tutkiskellut itseäni ja yrittänyt tulla paremmaksi ihmiseksi siinä onnistumatta.

[QUOTE="Joo";22757993]SINÄ haluat ettei mies ajattelisi SINUSTA pahaa. Et kestä ajatella että mies edes syytösten tasolla väittää että sinussa on vikaa, vaikka väitteissä ei olisi edes perää.

Sun pitää oppia sietämään sitä että mies ei koskaan, minään päivänä tule pitään sua ihanana aarteenaan, vaan paskana eukkona joka ei anna. Hyväksy se. Älä välitä siitä. Lähde menemään. Sun ei tarvi etkä sä voi sitä ennen saada miestä ajattelemaan kuinka suloisen nuppusen se sussa menettää. Kaikki maailman ihmiset ei tykkää susta. Hyväksy. Ei sen ole mitään väliä.

Mies väittää että petät. Mitä sitten? Mitä väliä? Itse tiedät miten asia on. Ei sun tarvi saada sitä uskomaan.

Mies väittää että oot laiska. Mitä väliä? Ketä kiinnostaa onko jonkun säälittävän lapasen mielestä sussa vikaa? So not. Anna hänen olla sitä mieltä ja lähde vetämään.

Siinä ei ole mitään hienoa että oot maailman ihanin väärinymmärretty sulolullukkaprinsessa joka vois olla sitä ja tätä jos ei lapset ois sitä ja lapsuus tätä ja koko maailma vastaan. Okei, sä olet tosi lupaava ylioppilas jolla on takanaan loistava menneisyys. Unohda. Elä tässä ja nyt. Tällä hetkellä sä olet käytännössä yh jonka yhden lapsen isä kohtelee sitä kun kuramattoa. Siinä ei ole mitään hienoa ja uhrautuvaa, se on ihan se tavallinen tarina. Mutta se on sun elämä, ota se omiin käsiis ja tee siitä elämästäs jotain mitä haluat. PAITSI jos se mitä haluat on suhde johonkin urpoon, siinä tapauksessa armahda edes lapsia ja hoida niille parempi koti.

Toimi. Sä oot aikuinen ihminen joka ei voi syyttää omista päätöksistään yhtään ketään. Menneisyys on menneisyys, nyt on nyt. Ja nyt rakennetaan tulevaisuus. Älä jää tuleen makaan ja soperteleen kuinka oot vaan pieni tyhmä nainen joka koitti olla mieliks. Seiso omilla jaloillas. Tää neuvo on sun omaks parhaaks.[/QUOTE]

:flower:
Hyvin kirjoitettu. Lakkaa nyt samantien tähän paikkaan tutkimasta ja analysoimasta, jäädytä ne ajatukset hetkeksi ja keskity TOIMIMAAN.
Voimia.

[QUOTE="aapee";22758174]Ehkäpä mies sittenkin on kiltti ja ihana, mutta minä vain olen sairas, enkä ymmärrä käytöksestäni ja olemuksestani yhtään mitään. Mies vain rakkauttaan on tässä yrittänyt olla ja sietää minua, vaikka minä olenkin se hirviö.[/QUOTE]
Niin, eiks oiskin kiva jos oiskin niin? Sit sun ei tarvis tehdä itse yhtään mitään vaan voisit jatkaa niinkuin tähänkin asti ja kaivella analyyttisesti omaa napaasi ja surra kuinka väärin sua kohdellaan. Voi voi pikkuraukkaa.

Koska jos asia ei oiskaan noin, niin sinähän joutuisit ihan itse tekemään sen eropäätöksen ja ryhtymään toimeen?

Miksi sulle ei riitä että sulla on lapset jotka pitää susta? Mitä sä olet tehnyt yrittääkses korjata välejä sisaruksiin tai ystäviin? Vai onko se nyt niin ettet sinä pieni raukka voi mitenkään asialle mitään, kun mies sitä ja maailma tätä?

Onko nämä kovia sanoja? Ehkä on. Mutta sinä olet näillä sivuilla säälinyt itseäsi jo sivutolkulla ja ripotellut päällesi tuhkaa, jos asiaa haluaa eteenpäin niin asioille pitäisi TEHDÄ jotain eikä vaan "analysoida vuositolkulla".

[QUOTE="aapee";22758087]Ei, en ole sysäämässä päätöksistä vastuuta kenellekään. Itse olen niistä vastuussa, mutta en ole pystynyt niitä aiemmin oman oikeuskäsitykseni mukaan tekemään, koska mies on ollut niin vahvoilla, että on survonut mielipiteeni aina itsekkyys- kategoriaan hirveiden syytösten ja julmien haukkumisten kera.[/QUOTE]

Luepas tuo vielä. Sinä itse olet vastuussa, MUTTA kun mies. Päätös on sinun, MUTTA kun mies. Pidät kiinni periaatteistasi, MUTTA kun mies. Olisit jo lähtenyt, JOS mies sitä ja tätä.

Okei, sinä kannat vastuun päätöksistäsi, mutta et pysty niitä tekemään kun mies on niin vahvoilla. Mites se eroaa siitä tilanteesta että et ota vastuuta päätöksistä, vaan sysäät vastuun miehen niskaan? Onkos se niin että sinä et ole päättänyt erota vai niin että sinä kyllä olisit päättänyt erota MUTTA kun mies?

[QUOTE="aapee";22758174]
Voi olla, että mieskin on saanut minut tuntemaan niin, että kukaan ei pidä minusta, mutta toisaalta nimenomaan tuosta puhuin psykologinkin kanssa viimeksi, että miksi kukaan ei pidä minusta, vaikka itse koen olevani kiltti, joustava, empaattinen, auttavainen, välittävä. Miten itse koen asiat ja itseni niin toisin kuin vähäiset muut ihmiset ympärilläni? Tässä voi kyllä piillä tämän kaiken ydin. Ehkäpä mies sittenkin on kiltti ja ihana, mutta minä vain olen sairas, enkä ymmärrä käytöksestäni ja olemuksestani yhtään mitään. Mies vain rakkauttaan on tässä yrittänyt olla ja sietää minua, vaikka minä olenkin se hirviö. Näiden ajatusten vuoksihan tässä vielä olen ollut ja vuosikausia tosiaan tutkiskellut itseäni ja yrittänyt tulla paremmaksi ihmiseksi siinä onnistumatta.[/QUOTE]
Tämä on todella uhriutuneen ihmisen päästä tullutta tekstiä. Täydellinen omanarvontunnon puuttuminen, muiden mielipiteisiin tukeutuminen, loputon säälin ja kiitoksen kerjääminen ja epärealistisuus eivät ole ystävyydessä kovaa valuuttaa.

Ihan kun jättäisit itsesi koko maailmalle täysin avoimeksi potkiskeltavaksi kasaksi, jonka arvo riippuu täysin siitä, miten sen hetkinen ihminen sinua kohtelee. Ihan sama onko se ihminen hullu tai juoppo, mutta annat sen silti määritellä mitä sinä olet. Ja odotat, että kunnolliset ihmiset tulevat nostamaan sinut siltä maasta pois, josta et kuitenkaan suostu millään nousemaan. Ei ihme, että siihen kyllästyy jokainen vuorollaan. Kuitenkin sinun pitäisi opetella kannattelemaan ihan itse itseäsi. Kukaan sitä ei voi puolestasi tehdä.

[QUOTE="aapee";22758174]Lapset välittävät musta.

Sukulaiseni eivät välitä minusta. Heitä ei edes ole kuin kaksi sisarusta, mutta koska koemme ja muistamme lapsuutemme eri tavoin ja kohtelumme oli vähintäänkin eriarvoista, ei meillä ole läheiset välit. Nuorempi sisarus on masentunut, mutta hänellä on siihen oikeus, minulla ei. Minussa on joku vika, koska aina päädyn yhteen mustasukkaisten miesten kanssa tai paremminkin heistä tulee kanssani mustasukkaisia. Vanhempi sisarus valittaa olevansa yksinhuoltaja 8-17 ja tietävänsä miltä minusta siis tuntuu, joten minun on oltava hiljaa.

Ystäviä oli vielä jokunen vuosi sitten, mutta hekin ovat ymmärrettävästi kypsyneet tähän kaikkeen ja toisaalta mies ei ole halunnut, että olen kenenkään kanssa tekemisissä.

Voi olla, että mieskin on saanut minut tuntemaan niin, että kukaan ei pidä minusta, mutta toisaalta nimenomaan tuosta puhuin psykologinkin kanssa viimeksi, että miksi kukaan ei pidä minusta, vaikka itse koen olevani kiltti, joustava, empaattinen, auttavainen, välittävä. Miten itse koen asiat ja itseni niin toisin kuin vähäiset muut ihmiset ympärilläni? Tässä voi kyllä piillä tämän kaiken ydin. Ehkäpä mies sittenkin on kiltti ja ihana, mutta minä vain olen sairas, enkä ymmärrä käytöksestäni ja olemuksestani yhtään mitään. Mies vain rakkauttaan on tässä yrittänyt olla ja sietää minua, vaikka minä olenkin se hirviö. Näiden ajatusten vuoksihan tässä vielä olen ollut ja vuosikausia tosiaan tutkiskellut itseäni ja yrittänyt tulla paremmaksi ihmiseksi siinä onnistumatta.[/QUOTE]
Piti olla pidempi lainaus äskeiseen.

Luetko sä ap ollenkaan näitä tekstejä joita sulle ihmiset täällä kirjoittaa? Niissä on sataan kertaan selitetty sulle nää asiat, sekin miksi sä löydät kerta toisensa jälkeen samanlaisten luusereitten seurasta.

Mä haluaisin vastauksen sulta vain yhteen kysymykseen, vastaa vain kyllä tai ei: aiotko sä jättää sun miehesi nyt vai et??

[QUOTE="vieras";22758346]Tämä on todella uhriutuneen ihmisen päästä tullutta tekstiä. Täydellinen omanarvontunnon puuttuminen, muiden mielipiteisiin tukeutuminen, loputon säälin ja kiitoksen kerjääminen ja epärealistisuus eivät ole ystävyydessä kovaa valuuttaa.

Ihan kun jättäisit itsesi koko maailmalle täysin avoimeksi potkiskeltavaksi kasaksi, jonka arvo riippuu täysin siitä, miten sen hetkinen ihminen sinua kohtelee. Ihan sama onko se ihminen hullu tai juoppo, mutta annat sen silti määritellä mitä sinä olet. Ja odotat, että kunnolliset ihmiset tulevat nostamaan sinut siltä maasta pois, josta et kuitenkaan suostu millään nousemaan. Ei ihme, että siihen kyllästyy jokainen vuorollaan. Kuitenkin sinun pitäisi opetella kannattelemaan ihan itse itseäsi. Kukaan sitä ei voi puolestasi tehdä.[/QUOTE]
Erittäin hyvin sanottu.

Ap, et sä itsetutkiskelulla pääse yhtään mihinkään. Jos oot päättäny jo valmiiks että sinä oot sun miehes käytöksen uhri joka ei millekään asialle mitään voi, niin et voikaan.

Onko joku täysijärkinen syy joka estää sua pistämästä suhdetta poikki? Ei. Ai on vai, se että tulee ilkeitä tekstareita? Vaihda numeroa. Ai sitten sua ahdistaa kun mies kuitenkin laittaa niitä ilkeitä tekstareita siihen kännykään? No voi voi. Opettele elämään sen asian kanssa. Ai sitten sulla ei oo enää ketään? No alapa etsiä. Ai sitten oot ihan yksin? No kauheeta, aikuinen ihminen joka on ihan yksin lastensa kanssa. Ai sitten sulla ei oo yhtään ystävää? No alapa hankkia. Ei sua kotoa kukaan tuu hakemaan.

[QUOTE="vieras";22758346]Tämä on todella uhriutuneen ihmisen päästä tullutta tekstiä. Täydellinen omanarvontunnon puuttuminen, muiden mielipiteisiin tukeutuminen, loputon säälin ja kiitoksen kerjääminen ja epärealistisuus eivät ole ystävyydessä kovaa valuuttaa.

Ihan kun jättäisit itsesi koko maailmalle täysin avoimeksi potkiskeltavaksi kasaksi, jonka arvo riippuu täysin siitä, miten sen hetkinen ihminen sinua kohtelee. Ihan sama onko se ihminen hullu tai juoppo, mutta annat sen silti määritellä mitä sinä olet. Ja odotat, että kunnolliset ihmiset tulevat nostamaan sinut siltä maasta pois, josta et kuitenkaan suostu millään nousemaan. Ei ihme, että siihen kyllästyy jokainen vuorollaan. Kuitenkin sinun pitäisi opetella kannattelemaan ihan itse itseäsi. Kukaan sitä ei voi puolestasi tehdä.[/QUOTE]

Juuri näinhän asia on! En pysty laittamaan omaan kategoriaansa ja painamaan villaisella edes humalaisten juoppohulluusjorinoita, vaan minua satuttaa kaikki.

Jos hetkellisesti olen yrittänyt sanoa, että minä en halua tällaista kohtelua, minusta tämä ei nyt ole oikein, on mies haukkunut itsekkääksi paskaksi kymmenin muin adjektiivein höystettynä ja lähtenyt pois ollen päiviä mykkäkoulussa tai lähetellen julmia viestejä. En minä ole osannut vain päättää, että nyt arvostan itseäni, enkä oikein tiedä, miten tehdä sitä nytkään jotenkin tuosta vain. Myös syyllisyys siitä, että olen tehnyt niin tyhmiä päätöksiä, syö minua.

Mä en vaan osaa!

[QUOTE="pauliina";22750304]Pääset vähemmälä kun vaan pistät suhteen poikki ja elät omaa elämääsi. Mies on tuskin kykeneväinen järkevään ja tunneälylliseen keskusteluun. Mitn noin nuijia miehiä edes on olemassa...[/QUOTE]

samaa mieltä...

[QUOTE="Niin";22758398]Erittäin hyvin sanottu.

Ap, et sä itsetutkiskelulla pääse yhtään mihinkään. Jos oot päättäny jo valmiiks että sinä oot sun miehes käytöksen uhri joka ei millekään asialle mitään voi, niin et voikaan.

Onko joku täysijärkinen syy joka estää sua pistämästä suhdetta poikki? Ei. Ai on vai, se että tulee ilkeitä tekstareita? Vaihda numeroa. Ai sitten sua ahdistaa kun mies kuitenkin laittaa niitä ilkeitä tekstareita siihen kännykään? No voi voi. Opettele elämään sen asian kanssa. Ai sitten sulla ei oo enää ketään? No alapa etsiä. Ai sitten oot ihan yksin? No kauheeta, aikuinen ihminen joka on ihan yksin lastensa kanssa. Ai sitten sulla ei oo yhtään ystävää? No alapa hankkia. Ei sua kotoa kukaan tuu hakemaan.[/QUOTE]

No yksi tärkeä seikka, josta olen tajunnut, että jotakin tässä elämässä on pielessä on se, että olen kokenut, että mulla ei ole ketään ja vähiten mulla on sen miehen tukea, apua tms. En ajattele, että jos ei ole häntä, ei ole ketään. Ajattelen, että ei ole kerta kaikkiaan ketään.
Psykologin ja psykiatrin voimin olemme miettineet, että sosiaalinen verkko on luotava uudelleen ja siihen saakka saan tukea psykologilla käymisestä.

Ja kyllä, aion jättää hänet.

[QUOTE="aapee";22758487]Juuri näinhän asia on! En pysty laittamaan omaan kategoriaansa ja painamaan villaisella edes humalaisten juoppohulluusjorinoita, vaan minua satuttaa kaikki.

Jos hetkellisesti olen yrittänyt sanoa, että minä en halua tällaista kohtelua, minusta tämä ei nyt ole oikein, on mies haukkunut itsekkääksi paskaksi kymmenin muin adjektiivein höystettynä ja lähtenyt pois ollen päiviä mykkäkoulussa tai lähetellen julmia viestejä. En minä ole osannut vain päättää, että nyt arvostan itseäni, enkä oikein tiedä, miten tehdä sitä nytkään jotenkin tuosta vain. Myös syyllisyys siitä, että olen tehnyt niin tyhmiä päätöksiä, syö minua.

Mä en vaan osaa![/QUOTE]
Miksi sun pitää saada selitettyä miehelle että tää ei oo sun mielestä nyt oikein? Miksi? Etkö sä voi lähteä ennen kun oot saanu miehen sanomaan että kyllä rakas, minä olin väärässä, sinä oot unelmieni nainen? Ja sitten sun ei enää tarvikaan lähteä kun teillä on taas niin ihanaa?

Pistät poikki. Ei sun tarvi oikaista mitään väärinkäsityksiä tai saada miestä ymmärtään sun näkökulmaa.

[QUOTE="aapee";22758487]Jos hetkellisesti olen yrittänyt sanoa, että minä en halua tällaista kohtelua, minusta tämä ei nyt ole oikein, on mies haukkunut itsekkääksi paskaksi kymmenin muin adjektiivein höystettynä ja lähtenyt pois ollen päiviä mykkäkoulussa tai lähetellen julmia viestejä.[/QUOTE]
Eli jos sanoisit että tää on tässä, mies lähtis pois ja pitäis mykkäkoulua.

UNELMATILANNE! Saat hoidettua käytännön asioita ja vaikka vaihdettua numeron ja lukot sen mykkäkoulun aikana.

Okei, mies sanoo sua itsekkääksi paskaksi. Aha. Mitä väliä? Vapauta hänet siitä itsekkäästä paskasta ja lähe vetämään.

Sulla on niin kova tarve saada ihailua että pelkästään sun haukkumisella mies saa pidettyä sut luonaan. Sä et pysty lähtemään ennen kun oot saanu miehen ymmärtään kuinka ihana oot. Sä et voi lähtee jos mies vielä luulee että sä et oiskaan ihana, vaikka sä oot.

Hei, se ei oo sen arvosta.

[QUOTE="aapee";22758487]
Jos hetkellisesti olen yrittänyt sanoa, että minä en halua tällaista kohtelua, minusta tämä ei nyt ole oikein, on mies haukkunut itsekkääksi paskaksi kymmenin muin adjektiivein höystettynä ja lähtenyt pois ollen päiviä mykkäkoulussa tai lähetellen julmia viestejä. [/QUOTE]
Mitä sitten???

Huomaatko kumpi tässä on vikana ja mihin pitää tulla muutos: a) miehen käytös b) sinun reagointisi siihen? Oikea vastaus on b). Siihen sinun kannattaa keskittyä, ei miehen muuttamiseen tai miehen mielipiteessä roikkumiseen. Ongelma on sinun tahdottomuutesi ja aikaansaamattomuutesi, ei mikään mitä mies tekee, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Mies täytyy vaan jättää. Et saa kuvitella, että mies ei saa suuttua, koska päin vastoin, niin varmasti käykin ja se sinun täytyy vaan kestää.

[QUOTE="vieras";22759133]Et saa kuvitella, että mies ei saa suuttua, koska päin vastoin, niin varmasti käykin ja se sinun täytyy vaan kestää.[/QUOTE]
Ja se aika mitä sitä täytyy kestää on hyvin lyhyt, koska vaan lopetat kaiken yhteydenpidon ja asioiden selvittelyn. Et vastaa puheluihin, et lue viestejä ja ilmoitat poliisille, jos jatkuu häirintänä.

[QUOTE="aapee";22758791]Ja kyllä, aion jättää hänet.[/QUOTE]

Ai aiot vai? (Koska?) No luepa sitten uudestaan alkusivuille kirjoittamia viestejäsi. Mitä väliä on sillä viettääkö mies, jonka juuri aiot jättää, kanssasi joulua? Mitä väliä on sillä saatko lumitöihin apua mieheltä, jonka joka tapauksessa jätät kohta? Mitä väliä on sillä oletko ahkera tulevan eksäsi mielestä?

Juuri näin!

Täällä ollaan...Mies soitti eilen illalla, että sopisiko hakea tänä aamuna lapsi kylään vanhemmilleen ja palauttaisi sitten vuorokauden päästä. Minusta varoitusaika oli melko lyhyt, mutta yritin olla suostuvainen. Tänään asia kuitenkin peruuntui, koska minä puutuin jotenkin aikatauluihin liikaa ja pilasin kaiken. Isovanhemmat ovat pettyneet ja hän raivoissaan. Minä olen täällä kuitenkin pakannut laukun lapselle ja ihmettelen, kuinka tässä nyt taas näin kävi.

Mies sitten viestitteli, että minun ehdotukseni voin tunkea sinne missä aurinko ei paista ja että kyllä laki hänelle tapaamispäivät järjestää ja niitä en minä voi säätää, vaikka hän peruuttaisi ne viimehetkellä hakemismatkalla.

Vastasin, että sovin tapaamisen l.valvojalle, mikäli on niin, ettei hän pysty huutamatta ja kiroilematta sopimaan tapaamisia. Hän suivaantui siitä vastaten, ettei se todellakaan ole minun asiani, vaan hän sopii lastenvalvojan kanssa mitä haluaa.Hän myös painotti pitävänsä huolen siitä, etten koskaan ole ilman kaikkia lapsia, jotten pääsisi tekemään mitä huvittaa ilman kyttäämistä.

Miksi sitten siedän tällaista ja olen sietänyt. Edelleen tunnistan syyllistymisen itsestäni ja sen, että haaveilen siitä perhehaaveesta, mikä meillä piti olla. Monet tässä ketjussa ihmettelevät, miksi suostun kynnysmatoksi ja sääliäkö täällä vain kaipaan taikka kruunun kirkastusta. Apua, neuvoja, vinkkejä tai ainakin jotakin "muun maailman" responssia kaipaan, koska nimenomaan haluan tästä kuviosta irti. Ei kuitenkaan auta se, että ihmetellään vain, kuinka tyhmä nainen voi ollakaan. Se vain ruokkii syyllistymistäni ja uskon jälleen kaiken tosiaan olevan vain oman toimintani muuttamisesta kiinni, uskon ansainneeni vain ikävää kohtelua, koska tosiaan olen niin tyhmä...

No soititko jo lastenvalvojalle? Sovi tapaaminen sinne, se voisi olla yksi selkeä askel kohti tulevaa. Tee se heti, älä odota huomiseen. Sitten olet tehnyt jotain kongreettista ja uskoisin, että asiat alkavat siitä muutenkin purkautumaan.

Yhteistyössä