Siis miten joku voi kommentoida näin tökerösti vauvan äidille!!!!!!!!!!!!!:-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tapasin tässä yhtenä päivänä erään ystäväni ystävän ensimmäistä kertaa. Kun ystäväni kertoi hänelle, että minulla on vuoden ikäinen lapsi, tämä nainen sanoi minulle, että no, se on tietysti sinun oma valintasi, mutta hänestä on kamalaa kun ihmiset vain sikiää ja sikiää, ja hän on iloinen ettei hänellä ole lapsia, eikä hän ymmärrä miksi ihmiset niitä haluaa. Ikää tällä naisella on yli 40 vuotta, eli mistään nuoresta naisesta ei ole kyse.

No joo, itse olen kärsinyt 15 vuotta lapsettomuudesta, ja kokeillut sinä aikana kaikki mahdolliset konstit, adoptiota ensin, mutta se ei onnistunut. Sitten hoitoja vuosikausia, ja siinä välillä kohdun ulkoisia raskauksia kolme, ja kaksi keskenmenoa. Ja nyt vihdoin sain terveen lapsen.

Ei voi muuta sanoa kuin että kaikkea sitä vaan jotkut ihmiset suustaan päästää. Enpä enää halua nähdä tätä ystävän ystävää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä hän ei tiennyt lapsettomuudestasi, eikä siksi osannut olla hienotunteinen.

Joo, uskon ettei olisi noin sanonut jos olisi tiennyt. Tai tuskin ainakaan. Mutta entisenä lapsettomuudesta kärsivänä meinasi mennä herne nenuun..

Tai sitten lapsettomuus ei ollutkaan oma valinta hänelle. Arvonkieltoa?

No tämäkin tuli mieleen, että olisko katkeroitunut tahattomasti lapseton.

Itse en onneksi ollut ikinä tuollainen, kun kärsin lapsettomuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkä hän ei tiennyt lapsettomuudestasi, eikä siksi osannut olla hienotunteinen.

Joo, uskon ettei olisi noin sanonut jos olisi tiennyt. Tai tuskin ainakaan. Mutta entisenä lapsettomuudesta kärsivänä meinasi mennä herne nenuun..

No onhan toi nyt ihan perse kommentti vaikkei olis lapsettomuudesta kärsinytkään!

Epäilen, että naisella on itsellä ollut lapsettomuusongelma syystä tai toisesta ja katkeruus on jäänyt päälle. Tai sitten on täysin ajattelemattomasta ihmisestä kysymys. Älä välitä, tähän maailmaan näyttää mahtuvan vaikka minkälaisia ihmisiä.

No toisaalta pidätkö itse kaikesta ruuasta?
Ei kaikkien tarvitse pitää samoista asoista kuin sinä,
toki asian olisi voinut ilmaista kauniimminkin mutta jotenkin tekstistäsi nyt kuulti läpi tuo kuinka kyllä sinun lapsestasi nyt olisi pitänyt pitää ja ihan kuin sinun lapsi olisi eri asia kuin muiden jne.
Toiset vaan ei voi sietää huutavia räkänokkaisia lapsia.
Aivan sama kun toiset ei halua niitä kutsua häihinsä tai tupareihin.

Alkuperäinen kirjoittaja MB:
No, mut onneks on ystävän ystävä.. Mulle YSTÄVÄ sanoi, kun kerroin vaikeuksista saada lapsia.. "no kaikkia ei oo tarkoitettu äideiksi"... Että sillee..

Mulle kaveri sanoi vaivaantuneena, ettei koskaan ole osannut ajatella mua "mitenkään äidillisenä tai lapsirakkaana ihmisenä", kun näki mut lykkimässä vaunuja kaupungilla... :) Voi morjens.

Tai sitten lapsettomuus ei ollutkaan oma valinta hänelle. Arvonkieltoa?

Mä tunnen tällaisen ihmisen, joka puhui aina tosi rumasti lapsista. Vasta myöhemmin selvisi, että hän kärsii lapsettomuudesta. Tuli aikanaan raskaaksi ja oli tosi lapsirakas.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Ei se välttämättä pahaa tarkoittanut. Jos ei tiennyt sun taustoista ja halusi vain tehdä selväksi sen ettei itse halua lapsia.

Heh, näin saattoi olla. En siinä tilanteessa alkanut mitenkään avautumaan, hymähtelin vaan. Mutta silti aika ajattelematon kommentti.

Alkuperäinen kirjoittaja räkänokka:
No toisaalta pidätkö itse kaikesta ruuasta?
Ei kaikkien tarvitse pitää samoista asoista kuin sinä,
toki asian olisi voinut ilmaista kauniimminkin mutta jotenkin tekstistäsi nyt kuulti läpi tuo kuinka kyllä sinun lapsestasi nyt olisi pitänyt pitää ja ihan kuin sinun lapsi olisi eri asia kuin muiden jne.
Toiset vaan ei voi sietää huutavia räkänokkaisia lapsia.
Aivan sama kun toiset ei halua niitä kutsua häihinsä tai tupareihin.

Mä kyllä ihmettelen tällaisia kommentteja. Häpeäisit, puhut ihmisistä.

Yhteistyössä