Siis miten joku voi kommentoida näin tökerösti vauvan äidille!!!!!!!!!!!!!:-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Ei se välttämättä pahaa tarkoittanut. Jos ei tiennyt sun taustoista ja halusi vain tehdä selväksi sen ettei itse halua lapsia.

Heh, näin saattoi olla. En siinä tilanteessa alkanut mitenkään avautumaan, hymähtelin vaan. Mutta silti aika ajattelematon kommentti.

No aivan sosiaalisesti kykenemättömän ihmisen kommentti. :D Todella outo, oli sanomisen tarkoitus mikä vaan.

Minulla on eräs ystävä, jonka suusta olisin voinut kuvitella kuulevani juuri kyseisenkaltaisen kommentin. Suorasuinen ja varmaan monta kertaa olisin minäkin voinut loukkaantua etenkin noista lapsikommenteista (minulla on siis 4-vuotias poika ja toisen LA kolmen viikon kuluttua), mutta olen tottunut suoruuteensa kun ollaan tunnettu jo pitkään. Hän on yli 40 ja "aina" (olemme tunteneet yli 10 vuotta) ollut sitä mieltä, ettei missään nimessä halua lapsia, vaikka onnellisesti naimisissa onkin. Viime keväänä oli sitten vahingossa tullut raskaaksi ja teettänyt abortin, ja on kipuillut asiaa (tekikö oikein vai väärin jne.) siitä lähtien ihan depressioon saakka. Eli myös sinun ystäväsi ystävän taustalla voi tosiaan olla tällaisia kokemuksia (tai mitä vaan) ja kun ei tiennyt sinun tilanteestasi niin paukautti moisen typerän kommentin. Kannattaa siis varmasti jättää vaan omaan arvoonsa moiset puheet ja yrittää unohtaa koko juttu, vaikka koville ottaisikin. :hug:

Mulla on tollasten idiottien varalle vastaus valmiina. Mä sanoisin että toivon tosiaankin että minun lapseni ei ole sitten aikanaan se joka pesee sun persees kun makaat paskoissas jossain hoitolaitoksessa.. kannattais vähän miettiä mit hyötyä siitä on kun toiset viitsii niitä lapsia kuitenkin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja räkänokka:
No toisaalta pidätkö itse kaikesta ruuasta?
Ei kaikkien tarvitse pitää samoista asoista kuin sinä,
toki asian olisi voinut ilmaista kauniimminkin mutta jotenkin tekstistäsi nyt kuulti läpi tuo kuinka kyllä sinun lapsestasi nyt olisi pitänyt pitää ja ihan kuin sinun lapsi olisi eri asia kuin muiden jne.
Toiset vaan ei voi sietää huutavia räkänokkaisia lapsia.
Aivan sama kun toiset ei halua niitä kutsua häihinsä tai tupareihin.

Tuo tilanne meni niin, että ystäväni kertoi toiselle hlölle että minulla on vuoden ikäinen lapsi, ja toinen ihminen täysin vieras. Kyllä normaalisti kysytään esim. että onko tyttö vai poika, mikä hänen nimensä on, yms. kohteliaaseen small talkiin kuuluvaa.

Minusta tuollainen em. kommentointi nyt ei vaan kuulu hyviin käytöstapoihin, varsinkaan kun on kyse ihmisestä jonka tapaa ensimmäistä kertaa.

Miksi kaikki kommentit, jotka poikkeaa vähänkin valtavirrasta tuomitaan? Kaikkien pitäisi vain mennä muun lammaslauman mukana. Tai ainakaan ei saisi sanoa omaa eriävää kantaansa asioihin :o käsittämätöntä! Onko se tosiaan epäsosiaalista käyttäytymistä? Mä itse olen ainakin kyllästynyt muiden perseitten nuolemiseen.

Minä olen samaa mieltä kuin ap:n ystävän ystävä, mutta en sitä silti ääneen tuolla lailla töksäyttele.
Enkä minä ainakaan mitenkään katkera ole, ihan lisääntymiskykyinen olen käsittääkseni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi kaikki kommentit, jotka poikkeaa vähänkin valtavirrasta tuomitaan? Kaikkien pitäisi vain mennä muun lammaslauman mukana. Tai ainakaan ei saisi sanoa omaa eriävää kantaansa asioihin :o käsittämätöntä! Onko se tosiaan epäsosiaalista käyttäytymistä? Mä itse olen ainakin kyllästynyt muiden perseitten nuolemiseen.

Onneksi sinun tavallasi ajattelevat ihmiset kuuluvat vähemmistöön. Muuten sotia varmaankin olisi huomattavasti enemmän.

No voi hyvänen aika. Siitä kai tässä ei ollut kyse. Osaatko erottaa tuon ja hyvät käytöstavat?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onneksi sinun tavallasi ajattelevat ihmiset kuuluvat vähemmistöön. Muuten sotia varmaankin olisi huomattavasti enemmän.

Olen pasifisti :D

No mä en ole ap:n tarkoittaman naisen kanssa samaa mieltä ja itselläni on lapsia, muttei mulla siitä herne nenään mene vaikka joku kuinka lapsia inhoaisi.

Tuskin mulla sellaisen henkilön kanssa kauheasti yhteistä olisi, mutta jos ei suoraan alkaisi lapsiani moittimaan tai loukkamaan niin mulle se olisi ihan yks hailee, mitä mieltä lapsista noin yleisesti ottaen on.

Saahan sitä sanoa mitä sylki suuhun tuo, mutta jonkunlainen ihmisten kunnioitus pitäisi olla. Minusta tässä ap:n tapauksessa sitä ei ole. Voi kun me kukin vuorollaan muistettaisiin, että lapset ne meitä elämässä eteenpäin kantaa (veronmaksajina ja tulevaisuuden työntekijöinä), vaikka eivät omia olisikaan.

Ap:n kuvaileman henkilön käytös ei ollut epäsosiaalista vaan moukkamaista ja typerää. Tottakai saa poiketa valtavirrasta ja elää elämänsä aivan kuten tahtoo, samoin kuin olla jotakin tiettyä mieltä jostakin asiasta, mutta pitää osata myös käyttäytyä ja osata avata suunsa oikeassa seurassa. Kuten myös hoksata, milloin se suu kannattaa pitää kiinni. Käytöstavat näes, luulisi olevan normaalifiksulla ihmisellä edes jotenkuten hallussa. Jos tekee mieli päästää sammakoita suustaan tilanteessa kuin tilanteessa, niin kannattaa varmaan ennemmin harjoitella itsehillintää ja käytöstapoja kuin olla "ylpeä erilaisuudestaan".

Minulla on räväköitä ystäviä, jotka saattavat ihan suoraan sanoa minulle, että eivät missään nimessä haluaisi asua omakotitalossa tai eivät ikinä matkustaisi kehitysmaahan. Enkä minä ole siitä koskaan loukkaantunut, vaikka olen omakotiasuja henkeen ja vereen ja kehitysmaiden suuri ystävä.

Lapset ovat nykypäivänä valinta siinä missä nuo mainitsemani asiat. Kenenkään ei ole pakko lapsia saada, jos ei niitä halua. Eivät niitä saa kaikki haluavatkaan, mutta aloittajan lapsettomuudesta ei ystävän ystävä voinut tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Minulla on räväköitä ystäviä, jotka saattavat ihan suoraan sanoa minulle, että eivät missään nimessä haluaisi asua omakotitalossa tai eivät ikinä matkustaisi kehitysmaahan. Enkä minä ole siitä koskaan loukkaantunut, vaikka olen omakotiasuja henkeen ja vereen ja kehitysmaiden suuri ystävä.

Lapset ovat nykypäivänä valinta siinä missä nuo mainitsemani asiat. Kenenkään ei ole pakko lapsia saada, jos ei niitä halua. Eivät niitä saa kaikki haluavatkaan, mutta aloittajan lapsettomuudesta ei ystävän ystävä voinut tietää.

Mutta eikö olekin hieman eri juttu ilmaista asia niin, ettäkö muillakin "elämä olisi pilalla" lapsen hankkimisen myötä, mutta itsepähän valitsivat, tai päivitellä kuinka "kaikki sikiävät, kamalaa"? Naurettavaa, ihan kuin jonkun keskenkasvuisen idiootin suusta.

Kyllä itsellänikin löytyy räväköitä ja suorapuheisia ihmisiä lähipiiristä, mutta kyllä heiltä vaan löytyy myös käytöstapoja ja tilannetaju. Räväkkyys ja typerä turvanlouskuttaminen ovat aika eri asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

siksi pitäisikin olla hieno tunteisempi vieraita ihmisiä kohtaaan kun koskaan ei tiedä mitä kaikkea niillä on elämässään takana.itse en pidä turkiksista, mutta minulle ei tule mieleenkään sanoa ystävän ystävälle että hän näyttää siinä isolta marsulta.tai vegenä vinkata naapurin muksuille että "siinä menee bambin äiti"..

Yhteistyössä