Siis miten Kela voi laskia palkan näin kun hain työmarkkinatukea?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vihainen"

Vieras
Palkkatodistuksessa lukee se todellinen summa jota sain bruttopalkkaa ja summa oli reilun 200€ (en nyt muista tarkkaa summaa, eikä mulla ole palkkatodistusta tässä). Kelan mukaan mun viime kuun palkkatulot on 860€! Jotaki hemmetin jako/kertolaskuja tehneet, että mikä on laskennallinen kuukausipalkka. No mitä hemmettiä mä sitten edes toimitin sinne palkkatodistuksen jossa lukee todellinen palkka mitä olen saanut!

Siis eihän se voi noin olla!

Alkuperäinen kirjoittaja Oikeen tais mennä;26143382:
Jos palkka vaihtelee suuresti joka kk, Kela laskee laskennallisen keskiarvon ja näin tehneet sinunkin tapauksessa.

No kun ei vaihtele suuresti! Ja kyseessä ensimmäinen työmarkkinatuki.

[QUOTE="a p";26143410]No kun ei vaihtele suuresti! Ja kyseessä ensimmäinen työmarkkinatuki.[/QUOTE]

Jaa onko sun brutto palkka joka kuukausi reilut 200 euroa sitten? Jos ei ole ei sitä työmarkkinatukea haeta vaan viimeisen palkan mukaan vaan katsotaan pidempää ajan jaksoa.

[QUOTE="a p";26143442]No suurinpiirtein aina tuon. Ei voi mitenkään laskea mulle noin isoa tuloa kun en edes saa sellaista rahaa! Tuohan on kusetusta![/QUOTE]

Mitä väliä? Et saa sen enempää tai vähempää on sun palkkas sitten ollut brutto 1000 euroa tai 200 euroa.

[QUOTE="a p";26143470]No eihän se noin voi mennä![/QUOTE]

Työmarkkinatuki on kaikille sama jos et hae soviteltua, mutta siitähän et puhunut halkaistua sanaa.

Kelan sivuilla lukee näin: Perussääntö on, että jokainen palkkaeuro vähentää työmarkkinatukea 50 senttiä.

Joo aika hemmetisti vähentää jos mun palkka on muka 860€!

[QUOTE="a p";26143497]Kelan sivuilla lukee näin: Perussääntö on, että jokainen palkkaeuro vähentää työmarkkinatukea 50 senttiä.

Joo aika hemmetisti vähentää jos mun palkka on muka 860€![/QUOTE]

Miksi et sitten maininnut jo ekassa viestissä että haet soviteltua. Jätit kertomatta aika oleellisia tietoja. Soita sinne Kelaan ja kysy mistä ovat summan laskeneet.

Työmarkkinatuki on kaikille sama jos et hae soviteltua, mutta siitähän et puhunut halkaistua sanaa.

Mitä sä oikein selität?

Ei voida mitenkään laskea mulle tuollaista palkkaa jota en edes saa!!!!!!!!! Joskus vuosia sitten kun hain samalla tavalla työmarkkinatukea niin katsottiin tuloiksi sen TODELLINEN bruttopalkka eikä keksitty mitään omia lukuja. Nyt kun hain tämän työttömyyden aikaista ekaa työmarkkinatukea niin nyt onkin muka näin!

Paskat! Mä valitan asiasta! Ja toimitan muitakin palkkatodistuksia joista näkevät, että palkka EI todellakaan ole monia satoja!

[QUOTE="a p";26143518]Mitä sä oikein selität?

Ei voida mitenkään laskea mulle tuollaista palkkaa jota en edes saa!!!!!!!!! Joskus vuosia sitten kun hain samalla tavalla työmarkkinatukea niin katsottiin tuloiksi sen TODELLINEN bruttopalkka eikä keksitty mitään omia lukuja. Nyt kun hain tämän työttömyyden aikaista ekaa työmarkkinatukea niin nyt onkin muka näin!

Paskat! Mä valitan asiasta! Ja toimitan muitakin palkkatodistuksia joista näkevät, että palkka EI todellakaan ole monia satoja![/QUOTE]

Jos et hae soviteltua sillä bruttopalkalla ei ole työmarkkinatukeen mitään virkaa. Se on sellaiselle 511 euroa kuussa ei enempää eikä vähempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Itse selität;26143538:
Jos et hae soviteltua sillä bruttopalkalla ei ole työmarkkinatukeen mitään virkaa. Se on sellaiselle 511 euroa kuussa ei enempää eikä vähempää.

No sitä hemmetin soviteltua mun pitäisi saadakin, mutta Kelassa on nyt laskettu ja päätetty aivan omiaan!

Muhun pätee tämäkin: teet osa-aikatyötä, jonka työaika sovittelujakson aikana on enintään 80 % alalla sovellettavasta kokoaikatyön ajasta

[QUOTE="a p";26143560]No sitä hemmetin soviteltua mun pitäisi saadakin, mutta Kelassa on nyt laskettu ja päätetty aivan omiaan!

Muhun pätee tämäkin: teet osa-aikatyötä, jonka työaika sovittelujakson aikana on enintään 80 % alalla sovellettavasta kokoaikatyön ajasta[/QUOTE]

Auttaisiko jos itse selvittäisit mistä summa tulee? Täällä tuskin kukaan sitä voi tietää.

Auttaisiko jos itse selvittäisit mistä summa tulee? Täällä tuskin kukaan sitä voi tietää.

No tässä on sellainen ihanuus, että täällä ei ole Kelaa. :headwall: Naapurikuntaan en enää linja-autolla ehdi vaan pitää jättää huomiselle. Menen useamman paperin kanssa sinne.

Toinen paikka mihin pitää mennä on työkkäri. Mä olen ollut työtön 16.3 lähtien, mutta Kelan päätöksen mukaan vasta 23.3 lähtien ja tuosta sitten otettu vielä pois 5 päivän omavastuu ja saan työmarkkinatukea 30-31.3. Työkkärin lausunto on saapunut 23.3, mutta ilmoittauduin kylläkin 16.3 eli omavastuut mennyt kahdesti.

[QUOTE="a p";26143598]No tässä on sellainen ihanuus, että täällä ei ole Kelaa. :headwall: Naapurikuntaan en enää linja-autolla ehdi vaan pitää jättää huomiselle. Menen useamman paperin kanssa sinne.

Toinen paikka mihin pitää mennä on työkkäri. Mä olen ollut työtön 16.3 lähtien, mutta Kelan päätöksen mukaan vasta 23.3 lähtien ja tuosta sitten otettu vielä pois 5 päivän omavastuu ja saan työmarkkinatukea 30-31.3. Työkkärin lausunto on saapunut 23.3, mutta ilmoittauduin kylläkin 16.3 eli omavastuut mennyt kahdesti.[/QUOTE]

No onko sulla kertyny lomapäiviä jotka lasketaan siihen? Ja että lomarahat ois laskettu mukaan? Siitähän en nyt millään matikalla tuu tuota 860 EUR jos pari sataa tienaat.

[QUOTE="a p";26143598]No tässä on sellainen ihanuus, että täällä ei ole Kelaa. :headwall: Naapurikuntaan en enää linja-autolla ehdi vaan pitää jättää huomiselle. Menen useamman paperin kanssa sinne.

Toinen paikka mihin pitää mennä on työkkäri. Mä olen ollut työtön 16.3 lähtien, mutta Kelan päätöksen mukaan vasta 23.3 lähtien ja tuosta sitten otettu vielä pois 5 päivän omavastuu ja saan työmarkkinatukea 30-31.3. Työkkärin lausunto on saapunut 23.3, mutta ilmoittauduin kylläkin 16.3 eli omavastuut mennyt kahdesti.[/QUOTE]

Nyt puhut ristiin. Jos olet nyt työttömänä et saa mitään soviteltua. Ja jos et sitä saa ei sillä bruttopalkalla siis ole mitään virkaa. Työmarkkinatuki on työttömälle aina sama edellisestä palkasta riippumatta.

[QUOTE="vieras";26143620]No onko sulla kertyny lomapäiviä jotka lasketaan siihen? Ja että lomarahat ois laskettu mukaan? Siitähän en nyt millään matikalla tuu tuota 860 EUR jos pari sataa tienaat.[/QUOTE]

No ei ole mitään lomapäiviä tai lomarahoja.

Nyt puhut ristiin. Jos olet nyt työttömänä et saa mitään soviteltua. Ja jos et sitä saa ei sillä bruttopalkalla siis ole mitään virkaa. Työmarkkinatuki on työttömälle aina sama edellisestä palkasta riippumatta.

Itse puhut nyt aivan sekavia. Ei todellakaan mene noin! Mä tiedän tämän asian koska olen aiemmin saanut työmarkkinatukea.

Lue kuule ihan itse täältä:
Kela - Omat työtulot vaikuttavat

Tuolla Kelan sivuilla on kohta mikä sopii muhun kun kyse työmarkkinatuen sovittelusta. Lainasin tuota tekstiä jo aiemmin tänne.

[QUOTE="a p";26143663]Itse puhut nyt aivan sekavia. Ei todellakaan mene noin! Mä tiedän tämän asian koska olen aiemmin saanut työmarkkinatukea.

Lue kuule ihan itse täältä:
Kela - Omat työtulot vaikuttavat

Tuolla Kelan sivuilla on kohta mikä sopii muhun kun kyse työmarkkinatuen sovittelusta. Lainasin tuota tekstiä jo aiemmin tänne.[/QUOTE]

Itse juuri kerroit: Mä olen ollut työtön 16.3 lähtien, eli et voi silloin saada soviteltua jos et ole töissä, sitä saadaan ja haetaan samaan aikaan kun ollaan ja käydään töissä. Kuka tässä puhuu sekavia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sä puhut sekavia;26143690:
Itse juuri kerroit: Mä olen ollut työtön 16.3 lähtien, eli et voi silloin saada soviteltua jos et ole töissä, sitä saadaan ja haetaan samaan aikaan kun ollaan ja käydään töissä. Kuka tässä puhuu sekavia.

Ei järki. Mä olen ollut työtön työnhakija 16.3 lähtien ja teen koko ajan osa-aikaista työtä!

[QUOTE="a p";26143717]Ei järki. Mä olen ollut työtön työnhakija 16.3 lähtien ja teen koko ajan osa-aikaista työtä![/QUOTE]

Et sä voi olla työtön jos teet töitä. Olet työkkärissä pelkkä työnhakija, et työtön. SOITA sinne Kelaan.

[QUOTE="a p";26143725]No eipä ole mulla ikinä mitään lomarahoja näkynyt.[/QUOTE]

No ne varmaan maksetaan kesällä ja kela laskee ne kuukausipalkkaan mukaan. Mikähän se olis, laskennallisesti ehkä jotain 5% lisää.

Yhteistyössä