Siis miten Kela voi laskia palkan näin kun hain työmarkkinatukea?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Et ole työtön voi helvetti;26143739:
Et sä voi olla työtön jos teet töitä. Olet työkkärissä pelkkä työnhakija, et työtön. SOITA sinne Kelaan.

Aivan sama. Mene jo pois koska et selvästikään tiedä mitään työmarkkinatuesta kun väität sen olevan kaikille sama riippumatta mistään.

Äläkä vaihda koko ajan nikkiä. Säännöissä lukee, että käytetään vain yhtä nikkiä eikä vaihdella sitä sen mukaan mitä on sanottavaa. Se sanottavansa kirjoitetaan viestiin.

[QUOTE="vieras";26143746]No ne varmaan maksetaan kesällä ja kela laskee ne kuukausipalkkaan mukaan. Mikähän se olis, laskennallisesti ehkä jotain 5% lisää.[/QUOTE]

Olen tuota työtä tehnyt jo pari vuotta eikä ole ikinä maksettu mitään lomarahoja.

[QUOTE="a p";26143785]Olen tuota työtä tehnyt jo pari vuotta eikä ole ikinä maksettu mitään lomarahoja.[/QUOTE]

Okei. En kyllä tiedä ketään jolle ei maksettaisi lomarahoja mutta ehkä sun työpaikka on juuri sellainen. Onhan se mahdollista tietenkin kun ei sitä laissa varsinaisesti määrätä. Luultavasti kelassa se lasketaan sulle kuitenkin tuloksi.

[QUOTE="a p";26143774]Aivan sama. Mene jo pois koska et selvästikään tiedä mitään työmarkkinatuesta kun väität sen olevan kaikille sama riippumatta mistään.

Äläkä vaihda koko ajan nikkiä. Säännöissä lukee, että käytetään vain yhtä nikkiä eikä vaihdella sitä sen mukaan mitä on sanottavaa. Se sanottavansa kirjoitetaan viestiin.[/QUOTE]

Tiedän tuhat kertaa enempi kun itse koska olen itse työtön ja saan työmarkkinatukea ja ekana vuotena sain sovitetua. Työmarkkinatuki kuten peruspäivärahakin on kaikille sama jos olet TYÖTÖN ja sinulla ei ole esim puolisoa jonka tulot vaikuuttaa siihen. Sitähän sä et ole kun käyt töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä viisastele;26143808:
Tiedän tuhat kertaa enempi kun itse koska olen itse työtön ja saan työmarkkinatukea ja ekana vuotena sain sovitetua. Työmarkkinatuki kuten peruspäivärahakin on kaikille sama jos olet TYÖTÖN ja sinulla ei ole esim puolisoa jonka tulot vaikuuttaa siihen. Sitähän sä et ole kun käyt töissä.

Oikeasti pidä nyt pääsi jo kiinni.

Mä olen ollut aiemminkin työmarkkinatuen saaja niin, että tein osa-aikaista työtä. Silloin palkka katsottiin sen mukaan mitä palkkatodistuksessa lukee eikä laskettu mulle jotakin monta sataa euroa isompia tuloja.

Eli kuka nyt ei tiedä. Lue Kelan sivuja.

kannattaa soittaa sinne ja kysyy vähän et mikä helvetin juttu tää nyt on! Meet sit huomenna käymään,mut varota jo valmiiks että oot tuloss papereittes kanssa :D

[QUOTE="a p";26143835]Oikeasti pidä nyt pääsi jo kiinni.

Mä olen ollut aiemminkin työmarkkinatuen saaja niin, että tein osa-aikaista työtä. Silloin palkka katsottiin sen mukaan mitä palkkatodistuksessa lukee eikä laskettu mulle jotakin monta sataa euroa isompia tuloja.

Eli kuka nyt ei tiedä. Lue Kelan sivuja.[/QUOTE]

Ihme valittaja. Täällähän kaikki voi tietää mitä tuloja Kela sinne laskee ja kertoa mistä tulo on keertynyt ja ei tietenkään kannata soittaa Kelaan ja kysyä. Työtön et kuitenkaan ole vaikka niin väität. Osa-aikainen on työtä siinä kun koko päiväinenkin.

[QUOTE="sirpukka";26143865]kannattaa soittaa sinne ja kysyy vähän et mikä helvetin juttu tää nyt on! Meet sit huomenna käymään,mut varota jo valmiiks että oot tuloss papereittes kanssa :D[/QUOTE]

En soita vaan menen varoittamatta. :D

Ja jankuttajille tiedoksi, että vaikka teen osa-aikatyötä niin olen oikeutettu työmarkkinatukeen. Kelassa on nyt laskettu suoraan sanottuna päin ******.

[QUOTE="a p";26143895]En soita vaan menen varoittamatta. :D

Ja jankuttajille tiedoksi, että vaikka teen osa-aikatyötä niin olen oikeutettu työmarkkinatukeen. Kelassa on nyt laskettu suoraan sanottuna päin ******.[/QUOTE]

onko täällä kukaan muuta väittänytkään ettet saa?ei ole.

[QUOTE="a p";26143932]On aika päin sanonko mitä väittää, että työmarkkinatuki on aina sama vaikka miten olisi. Kuten tämä yksi väitti.[/QUOTE]

no selvitti kyllä asian jos jaksat uudelleen lukea.työmarkkintuki on kaikille sama jos et käy töissä samaan aikaan eikä ole puolisoa jonka tulot siihen vaikuttaa.näinhän täällä on jo kerrottu.....jos tekee samaan aikaan töitä se silloin soviteltua rahaa.

[QUOTE="vieras";26143963]mutta joissain tilanteissa ne lomarahat ovat jo sisältyneet siihen maksettuun palkkaan.[/QUOTE]

Joo näinkin, mutta kyllä ne silti maksetaan :D

[QUOTE="a p";26143932]On aika päin sanonko mitä väittää, että työmarkkinatuki on aina sama vaikka miten olisi. Kuten tämä yksi väitti.[/QUOTE]

Ei täällä kukaan ole tuollaista väittänyt. Et ole nyt malttanut lukea kunnolla tai sitten et ole täysin ymmärtänyt mitä kirjoitettu.

[QUOTE="a p";26144038]Taitaa jotkut olla sitä mieltä, että on oikein laskettu Kelassa ja aivan oikein mulle. Onko oikein mun lapselle, että emme saa rahaa niin paljoa kuin pitäisi?[/QUOTE]

Koko ajan tulee uutta tietoa. Ensin olit työtön joka hakee työmarkkinatukea, sitten olet osa-aikainen (ei siis työtön) joka hakee soviteltua työmarkkinatukea ja nyt tulee lapsetkin kuvaan. Jos olisit ensimmäisessä aloitusviestissä selventänyt rahaan kaikki vaikuttavat seikat ei olisi tullut tällaista vääntöä. Joka tapauksessa Kelasta saat tarkempaa tietoa mitkä tulot sinne laskettu.

Olet nyt ap saanut epämieluisia vastauksia, koska muut eivät ole aivan päässeet kärryille mitä tarkoitat. Ei täällä nyt toivota sinulle ja lapsellesi mitään rahattomuutta:flower:
Koska ymmärrettävästi kiihdyttää, itse tuossa tilanteessa kyllä soittaisin Kelaan ja kysyisin että mitä helkuttia. Jos ovat tehneet selkeän virheen, voivat sen varmaan heti korjata.

[QUOTE="a p";26143780]Ja kerrohan sinä viisas mitä se Kelaan soittaminen auttaa kun mun pitää viedä sinne papereita?[/QUOTE]

Totta ihmeessä tossa tilanteessa pitää soittaa ja selvittää miksi palkka on laskettu noin. Voi vaikuttaa myös siihen mitä papereita pitää toimittaa vai tarvitseeko enää mitään.

Kyllä mä vaan siihen Kelan lappuun ruksailen "työtön" kohtia aika monta kuukaudessa vaikka OSA-AIKAtyössä olenkin ;) Ihme vänkääjiä tässä ketjussa. Ja minulla otetaan huomioon just ne tulot mitkä palkkakuitissa näkyy eikä enempää.

Yhteistyössä