Siis miten Kela voi laskia palkan näin kun hain työmarkkinatukea?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26144501]Kyllä mä vaan siihen Kelan lappuun ruksailen "työtön" kohtia aika monta kuukaudessa vaikka OSA-AIKAtyössä olenkin ;) Ihme vänkääjiä tässä ketjussa. Ja minulla otetaan huomioon just ne tulot mitkä palkkakuitissa näkyy eikä enempää.[/QUOTE]

No alunperin tämä alottaja ei edes kertonut tekevänsä osa-aikaista työtä eikä kertonut hällä olevan lapsiakaan ja toki silloin tulot vaikuttaa soviteltuun. Jos ei tee töitä lainkaan, ei ole puolisoa eikä lapsia työmarkkintuki on sama kaikille työttömille eli 31,36 päivässä.

No alunperin tämä alottaja ei edes kertonut tekevänsä osa-aikaista työtä eikä kertonut hällä olevan lapsiakaan ja toki silloin tulot vaikuttaa soviteltuun. Jos ei tee töitä lainkaan, ei ole puolisoa eikä lapsia työmarkkintuki on sama kaikille työttömille eli 31,36 päivässä.

Mitä hemmettiä tähän vaikuttaa lapset tai puoliso kun mulle on laskettu monta sataa euroa isommat tulot mitä oikeasti on! Onko noin vaikea lukea jo aloituksesta, että tuollaisia tuloja EI mulla ole!

Ja olenko mä teiltä mitään päätöstä pyytänyt????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

[QUOTE="vieras";26144501]Kyllä mä vaan siihen Kelan lappuun ruksailen "työtön" kohtia aika monta kuukaudessa vaikka OSA-AIKAtyössä olenkin ;) Ihme vänkääjiä tässä ketjussa. Ja minulla otetaan huomioon just ne tulot mitkä palkkakuitissa näkyy eikä enempää.[/QUOTE]

No niinpä!!! Mä kirjoitan työtön niille päiville jolloin en ole töissä. Työssä kirjoitan niille päiville kun olen töissä ja merkitsen tuntimäärän.

Aiemmin kun olin joskus työtön niin kyllä laskettiin tuloiksi se todellinen palkka kun laskettiin työmarkkinatukea. Nyt jostakin ihmeen syystä tehty toisin ja laskettu, että saan tuollaista palkkaa!

[QUOTE="a p";26144783]Mitä hemmettiä tähän vaikuttaa lapset tai puoliso kun mulle on laskettu monta sataa euroa isommat tulot mitä oikeasti on! Onko noin vaikea lukea jo aloituksesta, että tuollaisia tuloja EI mulla ole!

Ja olenko mä teiltä mitään päätöstä pyytänyt????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????[/QUOTE]

no alunperin et kertonut hakevasi soviteltua kun kerroit olevasi työtön ja jos ei hae soviteltua ei se viimeinen palkka vaikuta mitenkään työmarkkinatukeen on se sitten 100 euroa brutto tai 1100 euroa brutto eli ihan turhaan täällä enää vaahtoot :D

Alkuperäinen kirjoittaja löysää vähän :D;26144819:
no alunperin et kertonut hakevasi soviteltua kun kerroit olevasi työtön ja jos ei hae soviteltua ei se viimeinen palkka vaikuta mitenkään työmarkkinatukeen on se sitten 100 euroa brutto tai 1100 euroa brutto eli ihan turhaan täällä enää vaahtoot :D

Mä saan vaahdota juuri niin paljon kuin haluan ja jos ärsyttää niin älä lue! Ota tässä joo rennosti kun tili nollilla ja Kela vielä kusettaa!

Ei tässä mistään viimeistä palkasta ole kyse! Vaan koko ajan jatkuvasta osa-aikaisen työn palkasta joka Kelan mukaan on yli 500 euroa enemmän kuin mitä oikeasti on!

[QUOTE="a p";26144839]Mä saan vaahdota juuri niin paljon kuin haluan ja jos ärsyttää niin älä lue! Ota tässä joo rennosti kun tili nollilla ja Kela vielä kusettaa!

Ei tässä mistään viimeistä palkasta ole kyse! Vaan koko ajan jatkuvasta osa-aikaisen työn palkasta joka Kelan mukaan on yli 500 euroa enemmän kuin mitä oikeasti on![/QUOTE]

Kelasta saat tietoa. Täällä ei kukaan ole sinun hakemustasi käsitellyt ja ei voi tietää mitä Kela sinne laskenut. Ottamalla yhteyttä sinne selviää varmasti paljon.

Kelasta saat tietoa. Täällä ei kukaan ole sinun hakemustasi käsitellyt ja ei voi tietää mitä Kela sinne laskenut. Ottamalla yhteyttä sinne selviää varmasti paljon.

Onko noin vaikea ymmärtää sitä, että menen siellä käymään huomenna.

En mä teiltä mitään päätöksiä yms. vaadi. Kai mä hemmetti vieköön saa purkaa tänne vitutusta? Niinhän täällä moni tekee.

Mulle kävi joskus näin, että kun olin viikon töissä; tein osa-aikaista ja hain soviteltua päivärahaa, niin myös sain sitä, mutta se sitten vaikutti koko maksujakson ajan.Eli tuon viikon jälkeen aloitin koulutuksen, minä aikaná mulle olisi kuulunut koko ajalta täysimääränen työmarkkinatuki+ kulukorvaus.Kulukorvaus tuli kuten pitikin, mutta työmarkkinatuki oli tietyn ajanjakson verran 10€ vähemmän kuin normaalisti eli se soviteltupäiväraha vaikutti vielä koulutuksenkin ajan; kuvittelin että se vaikutti vain työssäoloajan.

Yhteistyössä