siis miten voi olla mahdollista, että noilla lastentarhanopeilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneksi on pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneksi on pph

Vieras
on niin paljon ylimääräistä aikaa, että on aikaa napsia lapsista kuvia ja ajaa sitten istua koneella lähettelemässä niitä vanhemmille. Voi herran jee.

Ja sitten täällä lastentarhanopet sanoo, että kun on niin paljon hommaa. Ihme! Muutenkan ei jaksa katsoa lasten perään, lapset tippuu keinuista ja karkaa tarhasta pahimmissa tapauksessa tämän seurauksena kuolevat.

Eikös sitä aikaa voisi käyttää niiden lasten kanssa OLEMISEEN eikä niiden kuvaamiseen

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Heillä sentään on kuvattavaa siitä, mitä lapsi on päivän aikana tehnyt... Toisin olisi, jos lapsi vaikkapa viettäisi päivät kaupassa hoitajan mukana. B)

Täysosuma :laugh: :ashamed:

Ap: lastentarhanopettajilla on työkavereita, jotka katsoo lasta sen sekunnin ajan mikä kuvan ottamiseen menee. Ja kuvia lähettelevät & kasvun kansioita väkertävät sitten kun lapset ovat päiväunilla, tai jopa kotona. Tekevät (ainakin mun hyvä ystäväni) siis työtä myös silloin, kun päiväkoti on jo kiinni. Suunnittelua yms.

se on sitä nykyaikaa,dokumetointia.se kuvien lähettely tehdään siihen varatulla ajalla eikä vaaranna lapsia mitenkään.ja ne lapset tippuvat keinuista vaikka siinä olisi 3 hoitajaa vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja onneksi on pph:
on niin paljon ylimääräistä aikaa, että on aikaa napsia lapsista kuvia ja ajaa sitten istua koneella lähettelemässä niitä vanhemmille. Voi herran jee.

Ja sitten täällä lastentarhanopet sanoo, että kun on niin paljon hommaa. Ihme! Muutenkan ei jaksa katsoa lasten perään, lapset tippuu keinuista ja karkaa tarhasta pahimmissa tapauksessa tämän seurauksena kuolevat.

Eikös sitä aikaa voisi käyttää niiden lasten kanssa OLEMISEEN eikä niiden kuvaamiseen

:headwall:

Ihan samaa taivasteltiin eilen miehen kans. Ja niin kun se yksi nainen sanoi, niin eikö niitäkin kännyköihin meneviä rahoja vois käyttää sijaisten palkkaamiseen, remppoihin jne. Ja kun eteläsuomen päiväkodeissa on niin monessa homevauriot, niin eikö olis tärkeempää eka hoitaa paikat asialliseen kuntoon, ja sitten vasta tämmöseen liirumlaarumiin satsata?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Ihan samaa taivasteltiin eilen miehen kans. Ja niin kun se yksi nainen sanoi, niin eikö niitäkin kännyköihin meneviä rahoja vois käyttää sijaisten palkkaamiseen, remppoihin jne. Ja kun eteläsuomen päiväkodeissa on niin monessa homevauriot, niin eikö olis tärkeempää eka hoitaa paikat asialliseen kuntoon, ja sitten vasta tämmöseen liirumlaarumiin satsata?

Mun lasten päiväkodeissa kerättiin ainakin ihan erikseen rahat meiltä vanhemmilta, noita kuvia varten siis...eli ne eivät ole pk:n remonteista tms pois.
Tosin mun lasten päiväkodit eivät remonttia kaipaakaan, ja sijaisiakin on aina saatu =)

Tuskin siellä kuvia otettaisiin jos lapset siitä syystä keinusta putoilisivat ja kuolisivat... no, musta ainakin on kiva kun kuvia otetaan ja tarhassa digikamera sen hinnalla tuskin yhtä hometaloa korjattaisiin :).

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Mun lasten päiväkodeissa kerättiin ainakin ihan erikseen rahat meiltä vanhemmilta, noita kuvia varten siis...eli ne eivät ole pk:n remonteista tms pois.
Tosin mun lasten päiväkodit eivät remonttia kaipaakaan, ja sijaisiakin on aina saatu =)

:/ En kyllä lähtis mukaan tuommoseen. En ihan tosi ymmärrä tätä asiaa ollenkaan.

:/ En kyllä lähtis mukaan tuommoseen. En ihan tosi ymmärrä tätä asiaa ollenkaan.

:o :o

Et siis halua kasvunkansioon mitään lapselle ikimuistoisia hetkiä tallennettavan kuvien muodossa :o

Todella erikoista, todella!

Vapaaehtoistahan se onkin, mutta mun mielestä 8 euroa kahdesta lapsesta per vuosi on pieni summa siitä, että lapset saavat mukavat kasvun kansiot ja xylitol-pastilleja joka ruokailun jälkeen.
Mutta kukin saa toki pitää kiinni periaatteistaan ja tinkiä siitä minkä kokee turhaksi...

ettekö te vanhemmat TEE ITSE kasvukansioita? Tarhassa nekin pitää tehdä? Ei taida riittää aikaa lapselle. Mä ainakin kuvaan itse lastani ja teen hänelle itselleen kasvukansiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ettekö te vanhemmat TEE ITSE kasvukansioita? Tarhassa nekin pitää tehdä? Ei taida riittää aikaa lapselle. Mä ainakin kuvaan itse lastani ja teen hänelle itselleen kasvukansiosta.

En todellakaan tee, enkä tunne ketään joka tekisi :D

Kasvun kansiossa on lapsen päiväkodissa tekemiä askarteluja ja piirustuksia, hoitajien kertomuksia ja ajatuksia lapsesta, valokuvia (retket, lapsen synttärit päiväkodissa, isovanhempien juhla, isänpäivän askartelut isin kanssa, kuvia lapsesta päiväunilla ja leikkimässä, jne). Onhan meillä toki kotona kuvia lapsista, heidän piirroksiaan ja vauvakirjassa juttuja, mutta tuo on niiden lisäksi oikein mukava lisä. Ja sama kansio seuraa mukana aina esikoulun loppuun asti.

Yhteistyössä