Siis niiiin ärsyttää noi helposti raskaaksi tulevat ja ne joilla on useampi lapsi!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapseton(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapseton(ko)

Vieras
Pitävät lapsia niin itsestään selvyyksiä ja yleensä vielä kohtelevat huonosti. He niitä lastensuojeluasiakkaita yleensä ovat. Me lapsettomuudesta kärsivät/kärsineet ymmärrämme lapsiemme/tulevien lapsiemme arvokkuuden ja osaamme olla onnellisia vaikka lapsi huutaisi koliikkia. Nämä helposti sikiävät vain ajattelevat, että parempi antaa tämä koliikki vauva lastensuojelulle ja tehdä uusi joka ei kärsi koliikista!

voi voi :( sinulla on kurja olo, mutta tuollaiset arviot on kyllä ihan turhia ja vääriä.

voimia :hug:

ps. sain itse lapseni tilaamatta, ehkäisykin oli, ovat olleet koliikkivauvoja ja rakastan heitä yli kaiken ja teen kaikki ratkaisuni elämässämme heidän parhaakseen. vaikka sinun on huono olla niin ei kannattaisi purkaa pahaa oloa tällaisilla aloituksilla, muiden lapset eivät ole sinulta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja lapseton(ko):
Pitävät lapsia niin itsestään selvyyksiä ja yleensä vielä kohtelevat huonosti. He niitä lastensuojeluasiakkaita yleensä ovat. Me lapsettomuudesta kärsivät/kärsineet ymmärrämme lapsiemme/tulevien lapsiemme arvokkuuden ja osaamme olla onnellisia vaikka lapsi huutaisi koliikkia. Nämä helposti sikiävät vain ajattelevat, että parempi antaa tämä koliikki vauva lastensuojelulle ja tehdä uusi joka ei kärsi koliikista!

Ei kaikki lapsettomuudesta kärsineet ole lehmänhermoisia superäitejä. Itse kärsin pitkään lapsettomuudesta, nyt minulla on kaksi lasta, umaikäinen ja vauva.

Enkä kai osaa arvostaa lapsiani, koska olen niin kypsynyt uhmaikäisen kiukutteluun ja vauvan kanssa valvomiseen. Ihan sama mitä kivaa taaperon kanssa yrittää tehdä, lopputuloksena on vaan kiukkua ja kitinää ja kettuuntuneet vanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä voin kertoo ihan omasta kokemuksesta että ihan samalla tavalla lapsettomuudesta kärsineetkin väsyy siihen kuukausien koliikki-itkuun.. :xmas:

Varmaan sinulla oli kuitenkin enemmän paineita asian suhteen. Siis siihen, ettet väsy. =)
Minun kaveri oli tosi paineinen lapsen viimein saatuaan, kun piti 24/7 olla tosi kiitollinen siitä, että sen lapsen sai (ja ansaitsi). Hän itse kertoi, että pitää nyt olla tosi ylisuoriutuja.

Hmm, provoltahan tämä vaikuttaa. Kerran tuli joku ohjelma missä adoptiovanhemmat pahoinpitelivät lapsia, että se siitä lapsettomien "äidinrakkaudesta". Tiedän myös perheen jossa lapsia odotettiin useita vuosia ja kun niitä sitten siunaantuikin niin ne piti huostaanottaa, kun ei vanhemmista ollutkaan vanhemmiksi.

Eiköhän näitä tapahdu kaikenlaisissa perheissä, oli sitten helposti tai vaikeasti raskaaksi tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä voin kertoo ihan omasta kokemuksesta että ihan samalla tavalla lapsettomuudesta kärsineetkin väsyy siihen kuukausien koliikki-itkuun.. :xmas:

Varmaan sinulla oli kuitenkin enemmän paineita asian suhteen. Siis siihen, ettet väsy. =)
Minun kaveri oli tosi paineinen lapsen viimein saatuaan, kun piti 24/7 olla tosi kiitollinen siitä, että sen lapsen sai (ja ansaitsi). Hän itse kertoi, että pitää nyt olla tosi ylisuoriutuja.

No en mä ny tiedä paineita mutta tokihan se asiaan vaikutti, ja siihen jaksamiseen. Mä tiesin kuitenki millasta vauvan kans on eikä mulla ollu ruusunpunaisia laseja :D Ja kyllä se siihen jaksamiseen vaikutti, olinhan mä aina lapsen halunnut :)

Mut kyllä kieltämättä oli vähän sellaista että mä en saa nyt väsyä jatkuvaan valvomiseen koska mähän lasta niin halusin ja nyt sen sain.

Eipä silti, palstallahan on se jo moneen kertaan toitotettu et yhen lapsen vanhemmilla on niin helppoo eikä siinä voi ees väsyä.. :D

Tulkaa hakee toi mun lapsi pois.

Ei mulla ole siihen oikeutta. Tulin helposti raskaaksi, taistelin koko raskauden, että edes tuon yhden sain (kaksosensa ei syntynyt), taisteltiin alkuaikojen refluksit ja ollaan rakastettu ja hellitty tuota lasta enemmän kuin laki sallii...

Mutta tulkaa hakemaan se pois, ei mulla ole siihen oikeutta, koska lapsi sai alkunsa ekasta yrittämästä.

Itsekin olen kärsinyt lapsettomuudesta ja hoitojen avulla saimme esikoisemme. Siltikään en jaksa aina olla iloinen, kun lapsi huutaa enkä tasan olisi osannut olla iloinen, jos esikko olisi ollut koliikkivauva. Ei niin voi olettaa, että jos on kärsinyt lapsettomuudesta ja lopulta saa sen oman lapsen niin vanhemmat eivät sen takia, koska ovat kärsineet lapettomuudesta koskaan huuda lapselle tai eivät koskaan ole ärsyyntyneitä ja väsyneitä lapsen kiukutteluun.

En myöskään allekirjoita, että he jotka saavat lapsensa helposti, ovat automaattisesti lastensuojeluasiakkaita, kohtelevat lapsiaan huonosti tai eivät arvosta. Minulla on paljon ystäviä, jotka ovat saaneet lapsensa helposti eivätkä silti koskaan kohtelisi lapsiaan huonosti tai pitäisi itsestäänselvyyksinä.

Tottakai meillä jokaisella vanhemmalla on välillä huono päivä eikä jaksaisi kiukuttelevaa lasta. Sehän on selvää, että tommoisia päiviä on jokaisella vanhemmalla riippuen siitä onko saanut lapsensa helposti vai lapsettomuushoitojen kautta.

Minusta sinä ap kyllä olit nyt todella kohtuuton. Itse ilmeisesti olet lapseton, joko tarkoituksella tai tahattomasti. Ymmärrän, että jos olet tahattomasti lapseton niin olet katkera ja kateellinen niille, joilla on lapsia. Itsekin tunsin ajoittain kateutta lapsiperheitä kohtaan, kun kärsimme lapsettomuudesta, mutta en silti koskaan ajatellut noin niinkuin sinä.

Kyllä tuommoisesta katkeruudesta ja kateudesta, mikä viestistäsi paistaa, kannattaisi päästä eroon. Ihan itsesi takia.

Yhteistyössä