Itsekin olen kärsinyt lapsettomuudesta ja hoitojen avulla saimme esikoisemme. Siltikään en jaksa aina olla iloinen, kun lapsi huutaa enkä tasan olisi osannut olla iloinen, jos esikko olisi ollut koliikkivauva. Ei niin voi olettaa, että jos on kärsinyt lapsettomuudesta ja lopulta saa sen oman lapsen niin vanhemmat eivät sen takia, koska ovat kärsineet lapettomuudesta koskaan huuda lapselle tai eivät koskaan ole ärsyyntyneitä ja väsyneitä lapsen kiukutteluun.
En myöskään allekirjoita, että he jotka saavat lapsensa helposti, ovat automaattisesti lastensuojeluasiakkaita, kohtelevat lapsiaan huonosti tai eivät arvosta. Minulla on paljon ystäviä, jotka ovat saaneet lapsensa helposti eivätkä silti koskaan kohtelisi lapsiaan huonosti tai pitäisi itsestäänselvyyksinä.
Tottakai meillä jokaisella vanhemmalla on välillä huono päivä eikä jaksaisi kiukuttelevaa lasta. Sehän on selvää, että tommoisia päiviä on jokaisella vanhemmalla riippuen siitä onko saanut lapsensa helposti vai lapsettomuushoitojen kautta.
Minusta sinä ap kyllä olit nyt todella kohtuuton. Itse ilmeisesti olet lapseton, joko tarkoituksella tai tahattomasti. Ymmärrän, että jos olet tahattomasti lapseton niin olet katkera ja kateellinen niille, joilla on lapsia. Itsekin tunsin ajoittain kateutta lapsiperheitä kohtaan, kun kärsimme lapsettomuudesta, mutta en silti koskaan ajatellut noin niinkuin sinä.
Kyllä tuommoisesta katkeruudesta ja kateudesta, mikä viestistäsi paistaa, kannattaisi päästä eroon. Ihan itsesi takia.