Siis oonko mä vainoharhainen vai onko mun anoppi oikeesti vähän ilkeä mulle?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos jos vastaatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos jos vastaatte

Vieras
Tuntuu, että "pommittaa" mua vähän joka sivulauseessakin...

Tässä tämän päivän saldo, kun kävin kylässä hänen luonaan.
(Mun mielestäni siis hänen puheensa olivat tarkoitettu vähän loukkaaviksi)

- Tulossa hänen viisikymppisensä. Kertoi haluavansa rennot juhlat, johon vieraiden ei tarvitsisi pukeutua hienosti. "Olisihan se vähän naurettavaa, jos joku tulisi sitten piikkikorot jalassa tallomaan nurmikkoa, kun pihalla juhlitaan kaiken lisäksi!" (Tietää tarkalleen, että käytän enimmäkseen vain korkokenkiä.)

- Oli puhetta siitä, että mieheni käy eri paikkakunnalla töissä. Anopin kysyessä tuleeko poikansa viikonlopuksi kotiin, sanoin että ei tule mikä on sinänsä ihan hyvä juttu, koska "eroaminen" on aina niin vaikeaa (eli se kun mies taas lähtee työpaikkakunnalle). Anoppi tokaisi, että on hyvä että pojallaan on töitä, että miksi poikansa pitäisi tuntea siitä huonoa omaatuntoa. (Mitä hittoa?!)

- Toin laivalta hälle pari kartonkia tupakkaa pari päivää sitten. Anoppi haukkui tupakan, ja ihmetteli, miten en osannut ottaa sitä vahvempaa. (Ei ollut sitä vahvempaa ja luulin, että maistuvat samalta - yritin selittää.)

Kirjoitettuna nuo eivät kyllä tunnu enää niin pahoilta, ja toisaalta nyt kun sain purkaa ärtymystäni oloni helpottui. Mutta jotenkin se anopin äänensävy ja ilmeet kertovat sellaisesta tahallisesta kettuilusta, eikä se kyllä hyvältä tunnu. Että miksi pitäisi yrittää loukata vihjailuilla - miksei voisi sen sijaan puhua suoraan, kun anoppi sen kyllä taitaa! Kysyä en viitsi, sillä voihan ongelma olla mun ajattelutavassani.

Ah anopit! Se on vaan kestettävä, voimia sulle. Lohtua tästä (osaa ne muidenkin anopit): Laihdutin ja kuntoilin viime keväänä 20 kg:n ylipainostani puolet pois ja olin kovin ylpeä, anoppi huomasi hoikistuneet linjani tuossa huhtikuun korvilla ja kehui kovasti ja sanoi: ".. jatka vaan samaan malliin niin oot kesään mennessä jo ihan hyvä." Ihanaa, kiitos rakas anoppi noista kannustavista sanoistasi!

Monet anopit on tollasia. Niitä jollain tapaa vituttaa että joku nainen "vie" heidän poikansa!

En tosin ymmärrä sellaist ajattelutapaa. Ite ajattelisin, että olisi kiva jos pojallani joskus olis mukava tyttöystävä.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemp:
Ah anopit! Se on vaan kestettävä, voimia sulle. Lohtua tästä (osaa ne muidenkin anopit): Laihdutin ja kuntoilin viime keväänä 20 kg:n ylipainostani puolet pois ja olin kovin ylpeä, anoppi huomasi hoikistuneet linjani tuossa huhtikuun korvilla ja kehui kovasti ja sanoi: ".. jatka vaan samaan malliin niin oot kesään mennessä jo ihan hyvä." Ihanaa, kiitos rakas anoppi noista kannustavista sanoistasi!

Voi ei :D Ei tainnut anoppi tajuta mitä suustaan päästi.

Mä oon kyl kans sellainen sammakon päästäjä, että melkein toivon, etten saa koskaan miniöitä :ashamed: Toisaalta kun tekstissä ei kuulu äänensävyjä, niin ei tiedä onko kyseessä sammakko vai kenties harkittukin loukkaus.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja tsemp:

Voi ei :D Ei tainnut anoppi tajuta mitä suustaan päästi.

Kuule kyllä se tajus! Se ei oo ikinä voinu sietää pulskia naisia.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä oon kyl kans sellainen sammakon päästäjä, että melkein toivon, etten saa koskaan miniöitä :ashamed: Toisaalta kun tekstissä ei kuulu äänensävyjä, niin ei tiedä onko kyseessä sammakko vai kenties harkittukin loukkaus.

Mulla kuuluu kaveripiiriini monia tuollaisia sammakonpäästelijöitä, mutta heidän seurassaan mulle harvemmin tulee loukattu olo. Vaikka sammakot ovat joskus todella harkitsemattomia. :D Ja tosiaan kun niistä ilmeistä ja äänensävyistä voi päätellä jo niin paljon... Toisaalta toivon, että oma mielikuvitukseni liioittelee asiaa, sillä on todella kurjaa jos anoppi -aikuinen ihminen- haluaa tahallaan pahoittaa minun (tai kenenkään) muun mieltä. Ja ilman tietämääni syytä.

Pikkusen kuulostaa sen sortin akalta, että yrittää haastaa riitaa. Ehkäpä paras konsti on vaan tyyni ylenkatse, et siis provoidu noista typeryyksistä.

Itse tosin sanoisin heti suorat sävelet, mutta onko se aina viisasta, en tiedä.

Toisaalta myrskyn jälkeen tulee tyyni sää.

No, niissä juhlissa ei kannata ainakaan tietty alkaa ilmaa puhdistamaan, kun tuo akkanen tekee kunnon näytöksen tyyliin marttyyri humalispäisään. Jos semmottis juhlat.

Vaan joskus sanot syyttelemättää kommentteihin: "Minusta tuntuu pahalta...".

Ei kyllä kuulosta ihan tasapainoiselta ihmiseltä, joten ei kannata odottaa ihmeitä. Jos ei siis siinä samantien "parane", niin älä ota itseesi. Onneksi sinä olet sentään fiksu ihminen. :D

Yhteistyössä