Siis OU MAI KAAT mitä porukkaa täällä on :D :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Suklaat vedetään kalenterista ite ja laitetaan jotain tarroja tilalle tai sitten kielletään KAIKKI hyvä! :O Mun lapsista tulee vissiinkiin niitä vapaankasvatuksen helmiä, kun annan lapselleni kerran viikossa nanna-askin ja nyt joulukuussa JOKA PÄIVÄ suklaata kalenterista HYI minua! *piiskaus hymiö*

Ja kaikki muutkin mitä täällä on aikojen saatossa lukenut. Järjetöntä hysteriaa liittyen lapsenkasvatukseen mikä ei todellakaan ole niin vaikeaa, vaikka monet saa sen siltä vaikuttamaan...

Miksi ihmiset sekoilee niin paljon kun tulee lapsista puhe!?
En suinkaan yleistä mutta, mutta.... No, vähän taas tullut sellanen olo että hohhoi, nyt mennään yli taas niin että soi!

Ugh, olen puhunut ja nyt: *avaa sateenvarjon* :popcorn:

Kertoisitko sinä minulle mitä haittaa lapsilleni on siitä että en ole antanut heille suklaakalenteria?

Eivät vielä tiedä karkkien ja suklaan olemassaolosta, joten eivät koe jäävänsä mitenkään mistään paitsi. Kyllä se aika vielä tulee kun karkkia maistetaan, mutta jos pystyn sitä vähän venyttämään niin en koe että tekisin lapsilleni mitään vahinkoa. Sitten aikanaan tulee karkkipäivät mutta nyt kun niistä karkeista ei tiedetä ei osata edes pyytää.

Meillä syödään kyllä silloin tällöin jätskiä, keksiä jne herkkuja että täysin sokerittomia ei olla. Karkeista en näe mitään hyötyä, ja tuo "tarrakalenteri" olisi varmaan ollut minun lapsista hauskaa.

OIKEITA tapoja kasvattaa lapsi on yhtä monta kuin äitejä. Ja omista oikeista tavoista ei tingitä. Koska muut mammat on väärässä ja kateellisia ja lihavia ja lusmuja ja huonoja ja laiskoja ja nipoja ja vaikka mitä. Kuka sellaisten ohjeilla mitään tekis????????????

Siks.

[QUOTE="vieras";22578148]Kertoisitko sinä minulle mitä haittaa lapsilleni on siitä että en ole antanut heille suklaakalenteria?

Eivät vielä tiedä karkkien ja suklaan olemassaolosta, joten eivät koe jäävänsä mitenkään mistään paitsi. Kyllä se aika vielä tulee kun karkkia maistetaan, mutta jos pystyn sitä vähän venyttämään niin en koe että tekisin lapsilleni mitään vahinkoa. Sitten aikanaan tulee karkkipäivät mutta nyt kun niistä karkeista ei tiedetä ei osata edes pyytää.

Meillä syödään kyllä silloin tällöin jätskiä, keksiä jne herkkuja että täysin sokerittomia ei olla. Karkeista en näe mitään hyötyä, ja tuo "tarrakalenteri" olisi varmaan ollut minun lapsista hauskaa.[/QUOTE]

Ja osa vetää herneet nenään heti... :D

Lily puhui KAIKESTA hyvästä- mitä teillä ei kielletäkään.
Mutta mitä järkeä ostaa suklaakalenteri ja laittaa tarrat tilalle, kun tyhjiä kalentereita jotka voi täyttää vaikka millä saa joka kaupasta?
SE on vähän hassua, että äiti rohmuaa suklaat (kalama suklaaholisti ja ahnekin vielä, tekopyhä lapsilta hyväskänkieltäjä :D)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22578180:

Mutta mitä järkeä ostaa suklaakalenteri ja laittaa tarrat tilalle, kun tyhjiä kalentereita jotka voi täyttää vaikka millä saa joka kaupasta?
SE on vähän hassua, että äiti rohmuaa suklaat (kalama suklaaholisti ja ahnekin vielä, tekopyhä lapsilta hyväskänkieltäjä :D)

:laugh:

Hah, mä rohmuan jätkän kalenterista suklaat ja näytän sille vaan kuvat... :D Mut lienee ihan syystä... :laugh:

Mielipiteitä ja tapoja on yhtä paljon kun on ihmisiäkin, jokainen tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22578180:

Kivasti kiteytit mun alotuksen idean tähän :laugh: :D

kuvakalenteri on kiva, ja sellanen lapsillani on. varmaa johtuu siitä että minulla ei lapsena ollut koskaan namikalenteria, aina kuvakalenteri. enkä koe jääneeni paits vaikka joka päivä en sillon sitä yhtä suklaanpalaa saanut.

kaitpa sen suklaan voi muussakin muodossa itselleen hommata, ole pakko lapsen kalenteria ryöstellä, ostaa sitten jonkun kivan kuvakalenterin lapselle ja itselleen kassin suklaata. Voisin jopa suositella ihan Lego-kalenteria niille joilla on sopivan ikäinen / ikäisiä lapsia, pitempi hyöty ja ilo kuin siitä suklaasta jonka äiti kumminkin syö :laugh:

eihän suurin osa noista suklaakalentereiden suklaista ole edes hyvää suklaata vaan jotain pleesua halpissuklaata, jollei sitten ihan iske enemmänkin rahaa siihen kiinni mitä tuskin ihan kauhean moni tekee.

[QUOTE="vieras";22578228]kuvakalenteri on kiva, ja sellanen lapsillani on. varmaa johtuu siitä että minulla ei lapsena ollut koskaan namikalenteria, aina kuvakalenteri. enkä koe jääneeni paits vaikka joka päivä en sillon sitä yhtä suklaanpalaa saanut.[/QUOTE]

Kuvakalenterit on parhaita. mINUSTA AINOITA OIKEITA joulukalentereita.
Pitääkin jostain vielä itelle hommata.
Lapsella jo suklaakalenteri.

Mun mielestä suklaakalenterit on suoraan saatanasta.

Ja kaikki krääsäkalenterit, kuka hullu maksaa 17 euroa ja enemmänkin joulukalenterista? :rolleyes:

Ilmaiseksi saatu kuvakalenteri kiteyttää lapsilleni joulunodotuksen samalla tavalla (tai siis paremmin teitenkin, kun ne lahjat saa vasta jouluna, JOS saa eli on ollut kiltti.)
Mä olen lama-ajan lapsi ja ilostutan lapsiani kertoilemalla heille tarinoita siitä ajasta kun äiti oli pieni ja lelut patterin välissä.

Olen aikalailla ap:n kanssa samoilla linjoilla!

Kerran erehdyin uskomaan tämän kaksplussan juttuja. Aiheena oli tuolloin lasten kyyditys autossa. Kauan olin siinä luulossa, ettei pienempiä lapsia (3-9-vuotiaita) saa kulettaa auton etuistuimella, koska heillä on turvapenkit pyllyn alla. Tämän vielä kävin täältä tarkistamassa. Sitten tuli se lakimuutos, niin kahta vähemmän olen istuttanut etuistuimella. Uskonut sokeasti Kaksplussan hysteerisiä äitejä.

Nyt meille tuli ajankohtaiseksi autonvaihto. Minä vänkäsin miehelle, ettei voida ottaa semoista autoa, jossa edessä istuu kolme ja takana kolme ja että penkkien pitää olla kolmessa rivissä.

Mies kävi asian tarkistamassa poliisin sivuilta. Ylläri pylläri! Lapsia saakin korokkeen kanssa istuttaa edessä, kunhan on vain nenä menosuuntaan päin! Näitä pienempiä vauvoja ei saa, kun istutettava autoon väärinpäin ja on heille vaarallista kolarissa tuo ilmatyyny-härdellipärdelli. Ja puhun nyt vain näistä autoissa, joissa on nämä ilmatyynytsydeemit.

Joo! Tyhmästä päästä kärsii, tiedetään! En enää pidä kaksplussan höpinöitä totuuksina! Isoja ylilyöntejä täällä tehdään, kun kaikki yrittää olla se Maailman Paras Äiti!! Mutta parhaita äitejä ovat ne, jotka osaavat käyttää järkeäkin eivätkä lähde näihin mittelöihin mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22578253:
Mun mielestä suklaakalenterit on suoraan saatanasta.

Ja kaikki krääsäkalenterit, kuka hullu maksaa 17 euroa ja enemmänkin joulukalenterista? :rolleyes:

Ilmaiseksi saatu kuvakalenteri kiteyttää lapsilleni joulunodotuksen samalla tavalla (tai siis paremmin teitenkin, kun ne lahjat saa vasta jouluna, JOS saa eli on ollut kiltti.)
Mä olen lama-ajan lapsi ja ilostutan lapsiani kertoilemalla heille tarinoita siitä ajasta kun äiti oli pieni ja lelut patterin välissä.

Niin ja kuvakalentereihin jää se kiva jouluinen kuva joka pv, eikä mitään onttoa rumaa koloa.

Mä en oikein ymmärrä että miksi ostaa lapselle suklaakalenteri jos ei se kuitenkaan saa sitä suklaata syödä? :O

Joo, oon pahis, mun lapset ei tiedä edes suklaakalentereita olevan olemassa. :ashamed: Mutta ovat onnellisia omiin kalentereihinsa. Omasta kalenterista tuli tänään seimi. Siihen saa sitten hahmoja pitkin joulun odotusta.

Minä olen miettinyt tuota samaa fanatismia (eri muodoissaan) moneen kertaan tätä palstaa lukiessani.

Yksi mahdollinen selitysmalli, jonka olen keksinyt on (vanhempien lisääntyneen itsekkyyden lisäksi, mikä näkyy esim ylisuojeluntarpeena) se, ettei monella enää ole ns. luonnollista mallia lapsen kasvatukselle.
Entisajan suurperheissä oli, ellei liutaa nuorempia ja vanhempia sisaruksia ja näiden lapsia niin saman katon alla serkkuja, piikojen lapsia jne - aina vauvoja ja pilttejä.
Nämä hoidettiin parhaansa mukaan osana muuta arkea ja elämää ja näin useimmilla siihen mennessä kun itse saivat vauvan oli jo aika hyvä käsitys siitä mitä vauva ja lapsi tarvitsee kasvaakseen terveeksi tasapainoiseksi aikuiseksi ja mitä ei.

Nykyään kun mallia ei ole , etsitään sitä kirjoista, oppaista, nettsivuilta, neuvoloista jne.
Sinänsä se toki hyvä (parempi kuin olla tyystin neuvoton), mutta harva näistä antaa kokonaiskuvaa tavoitteesta. Kyse ei ole siitä onko piltillä kivaa ja turvallista ja somaa vaan siitä miten kasvattaa ehjiä, terveitä aikuisia jotka kyllin vahvoja ja tasapainoisia kestämään ja käsittelemään kunnialla sen, mitä elämä heidän kohdalleen aikanaan tuo.

Ja kylläpäs minä olen saarnaavaisella tuulella tänään! :laugh:

Viimeksi muokattu:
Mä en oikein ymmärrä että miksi ostaa lapselle suklaakalenteri jos ei se kuitenkaan saa sitä suklaata syödä? :O

Joo, oon pahis, mun lapset ei tiedä edes suklaakalentereita olevan olemassa. :ashamed: Mutta ovat onnellisia omiin kalentereihinsa. Omasta kalenterista tuli tänään seimi. Siihen saa sitten hahmoja pitkin joulun odotusta.

Niin tässä mä juuri tarkotinkin sitä että ostaisi sitten kuva kalenterin tai sellaisen kangaskalenterin mihin voi itse ostaa kaikkea kivaa :) Itse olen sinne hommannut kaikkea mukavaa mistä tyttö tykkää ja sen lisäksi meillä on myös se suklaa kalenteri :kieh: Ja ei, meillä äiti ei rohmua niitä :D

Minä olen miettinyt tuota samaa fanatismia (eri muodoissaan) moneen kertaan tätä palstaa lukiessani.

Yksi mahdollinen selitysmalli, jonka olen keksinyt on (vanhempien lisääntyneen itsekkyyden lisäksi, mikä näkyy esim ylisuojeluntarpeena) se, ettei monella enää ole ns. luonnollista mallia lapsen kasvatukselle.
Entisajan suurperheissä oli, ellei liutaa nuorempia ja vanhempia sisaruksia ja näiden lapsia niin saman katon alla serkkuja, piikojen lapsia jne - aina vauvoja ja pilttejä.
Nämä hoidettiin parhaansa mukaan osana muuta arkea ja elämää ja näin useimmilla siihen mennessä kun itse saivat vauvan oli jo aika hyvä käsitys siitä mitä vauva ja lapsi tarvitsee kasvaakseen terveeksi tasapainoiseksi aikuiseksi ja mitä ei.

Nykyään kun mallia ei ole , etsitään sitä kirjoista, oppaista, nettsivuilta, neuvoloista jne.
Sinänsä se toki hyvä (parempi kuin olla tyystin neuvoton), mutta harva näistä antaa kokonaiskuvaa tavoitteesta. Kyse ei ole siitä onko piltillä kivaa ja turvallista ja somaa vaan siitä miten kasvattaa ehjiä, terveitä aikuisia jotka kyllin vahvoja ja tasapainoisia kestämään ja käsittelemään kunnialla sen, mitä elämä heidän kohdalleen aikanaan tuo.

Mä taas pyrin tekemään maalaisjärjellä näitä kasvatus päätöksiä, enkä lue kirjoja tai muita, mulla ainakin tulee ihan luonnostaan vaistona tietyt jutut mitä tehdään ja mitä ei! Jos noudattaisin esimerkiksi palstan jokaista (tai edes osaa) neuvoista, tulisin hulluksi, kun eivät mun järkeeni käy sitten millään. :O Jossain asiassa saattaa täältä saada hyvänkin neuvon ja kiitän siitä mutta osa on kyllä jostain... kaukaa..kaukaa...jostain :D

Mä olen niiiin samaa mieltä!
Ja vanhemmuudesta on tullut pirunmoista kilpailua nykyaikana, sen näkee tällä palstallakin. Fanaatikot täällä julistavat, että heidän tapansa kasvattaa lapsia on se ainoa oikea ja kaikkien muiden pilteistä tulee vähintäänkin häiriintyneitä mummonpotkijoita. Eivät näe metsää puilta.

Niin tässä mä juuri tarkotinkin sitä että ostaisi sitten kuva kalenterin tai sellaisen kangaskalenterin mihin voi itse ostaa kaikkea kivaa :) Itse olen sinne hommannut kaikkea mukavaa mistä tyttö tykkää ja sen lisäksi meillä on myös se suklaa kalenteri :kieh: Ja ei, meillä äiti ei rohmua niitä :D

No olishan se kieltämättä jotenkin hiukan reilumman oloista, että ostettais sitten ihan rehellisesti äitille se suklaakalenteri kun kerran äiti haluaa ne suklaat syödä. :whistle: ja sitten lapsille tosiaan se kuvakalenteri tai joku omatehty kalenteri.

Meidän lapsilla on yksi mun tekemä kalenteri (vuoropäivin avataan), yksi kuvakalenteri ja muumikalenterikin vielä. :D Viime vuonna ekan kerran saatiin tavarakalenteri, ja musta se oli oikeastaan aika kätevä, kun niillä rojuilla kyllä sitten leikittiin koko vuosi. :) Varmaan me joskus hommataan se suklaakalenterikin. :D

Yhteistyössä