Siis syödäänkö teillä oikeesti MAKARONIMÖSSÖÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anis Nin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aijai, kiitos ap:lle ja arvon kommentaattoreille illan makeimmista hysteriatyrskähdyksistä. Humoristista on miettiä, onko makaroni-jauhelihaseuos enemmän "ruokaa" kuin makaronilaatikko... :laugh:

Makaronimössö on vaan niin hyvää! Aina kun teen makaronilaatikkoa, ennen sen jauheliha-makaroni-sipuli-mausteseoksen kippaamista vuokaan ja munamaidon laittamista päälle syön kuormasta sitä seosta sellaisenaan vähintään lautasellisen :)

[QUOTE="Vieras";25970060]Heh, meillä tuota kutsutaan " keskeytetyksi".
harvemmin syödään, vaikka mies usein kun makaroonilaatikkoa teen kysyy että eiks voitais syödä se tollein. Lapsetkin tykkää, ja munkin mielestä ihan ok, tykkään kuitenkin himpun verran enempi makaronilaatikosta joten harvoin susotun " keskeyttämään".[/QUOTE]

Tää oli hyvä!!! Tajusin juuri, että taisin juuri viime viikolla tarjota "keskeytettyä" lapsille, kun niillä oli niin kova nälkä, eivätkä malttaneet odottaa että makrulaatikko paistuu :D

Joskus syödään kyllä ja just ketsupin ja salaatin kanssa tarjoillaan, usein myös raejuustoa. Ja syödään koska se on helppo, nopee ja oikeesti HYVÄÄ! Mä teen makamössön täysjyvämakaronista ja yleensä sekoitussuhde on 750 g jauhelihaa ja 400 g pussi makaronia. Ja jos vaan sattuu olemaan, ni herne-maissi-paprikaa pussi sekaan.

Mä olen siinä mielessä pervo, että teen samantyyppistä mössöä myös HK:n sinisestä (sipulia ja hookkania voissa ja keitetyn makaronin sekaan), toisinaan tonnikalasta (paloina öljyssä, kaipaa kyllä pikkulirun kermaa kyytipojaksi) tai A-luokan nakeista.

En näe eroa makaronilaatikon ja tuon välillä noin ravitsemuksellisesti, paitsi että "mössö" valmistuu nopeemmin kun ei tarvii uuniin tunkea. Ja sit joku jauhelihakastike? Ookoo, ihan yhtä nopee tehdä, mutta mitä rasvassa ja jauhoissa (ja ehkä tomaattimurskassa ja/tai kermassa) on niin ravitsemuksellisesti erinomaista että sitä pitäisi olla tarjolla? Siis jos joku tuossa on höttöpaskaa ni se makaroni itsessään...

Pataruoat ei yleensäkään ole mitään järin esteettistä ruokaa, mutta tarviiko varsinkaan arkiruoan sitä aina ollakaan. Mössöä syödään kotona, julkisesti koulussa tai muualla olen tainnut syödä makoronipataa tai vastaavaa.

Itse asiassa meillä ei tehdä varsinaisesti ruoaksi ko mokkoa (meillä se siis on makaroonimokkoa), mutta aina laitan vähän enemmän aineita kun tarvitsen ja mitä vuokaan mahtuu ja sen ylimääräisen sitten yleensä minä syön itse, mutta se on myös muksujen herkkua ja yleensä ovatkin heti hollilla kysymässä, että jäikö sitä.

Syön koska on hyvää, ei sen kummempaa syytä.

meillä syötiin makaronimössöö sillon kun mä olin pieni, ja se oli maailman paras päivä aina ku sitä sai :D se oli lempparia! ja ihan älyttömän hyvää. miks sitä ei sais lapsille antaa jos ne tykkää?

Makaroni ja jauheliha on lasteni lempiruokaa! Jauhelihaan lisätään sipulia ja extrahyvää se on, kun laitetaan sekaan vähän juustoraastetta ja sopivasti mausteita. Makaronista en itse niin välitä, mutta tässä muodossa se on herkkua. Eikä ole mikään halpa ruoka. Juustoraaste ja jauheliha maksavat sen verran, että ihan on samoissa hinnoissa kuin mikä tahansa muukin ruoka. Tästä tykätään meillä enemmän kuin perinteisestä makaronilaatikosta, joka on lastenkin mielestä vähän turhan mössömäistä.

Kerran-pari vuodessa jos teen jotain esim. tulisempaa jauheliharuokaa mitä tyttö ei halua syödä, otan sille jauhelihat sivuun ja keitän makaroonit siihen. Kasviksia viereen. Kelpaa tytölle.

Melkein samalla vaivalla voisi tehdä oikeaa ruokaa, vaikka makaronilaatikon, tai ihan jauhelihakastikkeen.

Makaronilaatikko ei eroa makaronimössöstä muulla kun muna-maidolla. Makaronimössö saattaa jopa olla terveellisempää jos käyttää täysjyvä tms parempaa makaronia ja naudan paistijauhelihaa, kun toinen taas saattaa tehdä makaronilaatikon epäterveellisestä vaalesta makaronista ja jauhelihasta josta hädintuskin 50% on kunnon lihaa.
Jauhelihakastikekkin on epäterveellisempää kuin makaronimössö jos sen suurustaa hirveään määrään voita ja vehnäjauhoja.

En näe eroa makaronilaatikon ja tuon välillä noin ravitsemuksellisesti, paitsi että "mössö" valmistuu nopeemmin kun ei tarvii uuniin tunkea. Ja sit joku jauhelihakastike? Ookoo, ihan yhtä nopee tehdä, mutta mitä rasvassa ja jauhoissa (ja ehkä tomaattimurskassa ja/tai kermassa) on niin ravitsemuksellisesti erinomaista että sitä pitäisi olla tarjolla? Siis jos joku tuossa on höttöpaskaa ni se makaroni itsessään...

Ravitsemuksellisesti tomaattipohjainen jauhelihakastike on kyllä terveellisempää kuin makaronimössö, jonka päälle lurautellaan ketsuppia.

Kyllä meillä syödään silloin tällöin. Joskus vaan on niin julmettu kiire eikä ole aineksia tehdä sillä hetkellä muuta niin kyllä makaroonimössöä peliin ja lapset tykkää :D ketsuppia kasa päälle, nam!

Jauhelihapastaa, nam juu kyllä silloin tällöin! Jauhelihaa, pastaa, mustapippuria, yrttitomaattimurskaa, valkosipulia,sipulia, kasvissuikaleita. Tarjoillaan tsatsikin kanssa :) Lisänä salaattia! Hyvin maistuu kun osaa tehdä oikein.

Yhteistyössä