Siis WHAT?? (perunan kuorimisesta..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muistan kun me avoimesti kolmannella luokalla naurettiin yhdelle pojalla, kun se ei osannut kuoria itse. En tiedä miten oli säästynyt.

Meillä oli ala-asteellakin säännöllisesti päiviä jolloin ei perunoita oltu kuorittu, että piti väkisinkin harjoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistan kun me avoimesti kolmannella luokalla naurettiin yhdelle pojalla, kun se ei osannut kuoria itse. En tiedä miten oli säästynyt.

Meillä oli ala-asteellakin säännöllisesti päiviä jolloin ei perunoita oltu kuorittu, että piti väkisinkin harjoitella.

Sä taidatkin olla sitten niitä avoimia koulukiussjia?Jos ette parempaa syytä keksinyt nauramiseen. :headwall:

Niin, ja meillä lapsi muutenkin valittaa, että jää koulussa nälkäiseksi, kun ei EHDI syödä. Siksi eivät kuori perunoitaan. On lyhyt aika syödä, tunneilta päästään joskus vähän myöhässä, joutuu jonottamaan kauan ruokaansa. Kuoriminen olisi hidasta. Tylsää kyllä, ettei ole tarpeeksi aikaa syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onneksi nykyään se on niin yleistä, ettei siitä ainakaan enää mitään naurukohtausta kukaan saa.

Alkuperäinen kirjoittaja pottuja vai perunoita??:
siis ettekö te tiedä ettei kuorineen keitetyt perunat on terveellisempiä, kuin kuorittuna keitetyt?????

Niinhän ne väittää.Mutta miksi sitten päiväkodissa ja koulussa ei oo kuorineen keitettyjä peunoita.?

Meillä on tosi usein perunaa ja aina kuorineen keitettynä (paitsi keitoissa ja vuokaruuissa).

Kun poika (nyt 14) oli ekalla mä olin ihan ihmeissäni kun hän kertoi ettei koulussa tarvitse kuoria perunoita. Eskarissa häntä vielä opetettiin kuorimaan vaikka osasi jo itsekin.

Ja kyllä näille pienillekin opetan perunan kuorimisen, kolmevuotias harjoitteleekin jo itse.

Kuoriperunat taitavat olla katoava kansanperinne

meillä on perunaa vähintään kerta päivässä, mutta aina kuorin ne ja palottelen, kiehuvat nopeemmin. En itekään tykkää kuoria kuumia perunoita. Lapset vielä niin pieniä, etteivät niistä ees tiiä.

Alkuperäinen kirjoittaja pottuja vai perunoita??:
siis ettekö te tiedä ettei kuorineen keitetyt perunat on terveellisempiä, kuin kuorittuna keitetyt?????

jos mä saan kuoriperunoita niin syön ne kuorineen. Tuleepahan KAIKKI terveysominaisuudet hyödynenttyä. Siis oikeesti, ihan naurettava pointti. Montakohan lisäelinpäivää tai ehkä jopa -viikkoa noista kuoriperunoista hyötyy?

Älä kauhistele, tavallista tuo on. Meillä on liian harvoin kuoriperunoita ja tokaluokkalainen on aina kauhuissaan. Yhden perunan pakotan koululaisen kuorimaan ja muut kuorin avuksi 10 saakka.

Ällistyin yhtenä iltana kun jo aikuinen poikani ilahtui ääneen: "kuorittuja perunoita" ja ottikin ruokaa vaikka oli ensin sanonut ettei ole nälkä.

Meillä on sellainen perhe, jossa ei syödä perunoita muuta kuin lastun muodossa suoraan pussista... Mies ei voi syödä perunaa ja itse en perunasta tykkää, joten en tee siitä ruokaa - edes lasten takia, sillä he saavat ihan tarpeeksi perunoita koulussakin. Ja kyllä, osaavat silti kuoria perunan, niin raakana kuin keitettynäkin.

No hei, meillä oli mun serkun 13vuotias poika kylässä ja se pyysi MINUA KUORIMAAN HÄNELLE perunat!!!!!! Ei kotona oo koskaan perunaa (paitsi ranskalaisia ) ja koulussa kuulma valmiiksi kuoritut!?! Siis todella outoa kun mun kuus vuotiaskin osaa perunansa kuoria jos ne kerkee tarpeeks jäähtyä...