sijaisvanhempien koulutus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te jotka oikeasti tiedätte, niin ajatuksissa olisi sijaisperheeksi ryhtyminen, mutta täytyykö käydä ensin tuo pride tai joku muu koulutus ennen kuin voi ryhtyä tähän hommaan? Onko tuo koulutus siis pakollinen ennen aloittamista? Meillä kun tehdään vuorotyötä ja lapsiakin on, niin eipä sitä ylimääräistä aikaa jää koulutukseen.
 
Kaikki mun tutut jotka on sijaisperheiksi ryhtyneet on joutuneet käymään pride-kurssin. Olen käsittänyt että jos itse on lastensuojelussa töissä, ei välttis joudu, mutta jos ei ole alan koulutusta tai vankkaa kokemusta niin olisi pakollinen. Kannattaa ottaa oman kunnan viranomaistahoihin yhteyttä niin saa asiallista tietoa.
 
Yleensä täytyy käydä, pitäisi olla tosi hyvät syyt miksei tarttis. Mut yhtyisin tuohon aikaisempaan kysymyksee, että oletteko miettineet asiaa kunnolla jos ei ole aikaa koulutukseen. Miten sitä riittää sitten sijaislapsille? Tuskin sijoittavat mielellään lapsia perheeseen jossa ei ehditä olla lasten kanssa. Älä tosiaan siis loukkaannu, haluan vain tuoda ajatuksen esille, hyvä jos olette asiaa miettineet joka kannalta.
 
Tarkoitin tuolla tuota, että kun töistä tulen, niin vietän aikani mieluummin lapsen kanssa kuin koulutuksessa. Enkä ottanut hernettä nenään. Tarkoitus olisi jäädä työstä pois, jos sijaislapsia saisi. Mitä tuollaisissa koulutuksissa tehdään? Kuinka monta kertaa viikossa koulutusta ja kuinka kauan yksi tapaaminen kestää??
 

Yhteistyössä