Sikainfluenssa kaataa kansaa Britanniassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22705925]Ai, meidän riskiryhmäläiset käskettiin rokottaa uudestaan ja niin tehtiin.[/QUOTE]

Näin mulle sanottiin..meillä tosin ei riskiryhmäläisiä,joten kai se sitten vaikuttaa että ei tarvii nyt ottaa

Luuletteko tosiaan te sikapiikin ottaneet että tauti ei voi teihin tarttua? Ihan sama se on kun ottaa kausi-influenssarokotteen niin voi silti saada taudin.
Nyt se sikapiikki on vain tungettu kausirokotteeseen kun sitä jäin niin paljon yli viime kerrasta.
Itse en ota enkä anna lasteni ottaa sikapiikkiä koska tutkimukset on liian vähäiset ja puutteelliset.
Kausi-influenssa tappaa enemmän ihmisiä kuin sikainfluenssa, miksi siitä ei puhuta samaan tapaan kuin tästä sika jutusta.
kauheeta vouhotusta oli myös lintuinfluenssan aikaan ja siellä missä se jylläsi pahimmillaan ja perheet oli lintujen kanssa koko ajan tekemisissä niin isosta perheesta sairastui suunnilleen yksi siihen. Niin miten ihmeesssä te ajattlette että siki. tappaisi suomessa montaakaan???

Luuletteko tosiaan te sikapiikin ottaneet että tauti ei voi teihin tarttua? Ihan sama se on kun ottaa kausi-influenssarokotteen niin voi silti saada taudin.
Nyt se sikapiikki on vain tungettu kausirokotteeseen kun sitä jäin niin paljon yli viime kerrasta.
Itse en ota enkä anna lasteni ottaa sikapiikkiä koska tutkimukset on liian vähäiset ja puutteelliset.
Kausi-influenssa tappaa enemmän ihmisiä kuin sikainfluenssa, miksi siitä ei puhuta samaan tapaan kuin tästä sika jutusta.
kauheeta vouhotusta oli myös lintuinfluenssan aikaan ja siellä missä se jylläsi pahimmillaan ja perheet oli lintujen kanssa koko ajan tekemisissä niin isosta perheesta sairastui suunnilleen yksi siihen. Niin miten ihmeesssä te ajattlette että siki. tappaisi suomessa montaakaan???

Kyllä se voi silti tarttua, mutta rokotteen pitäisi ehkäistä niitä pahimpia muotoja eli tauti tulisi lievempänä. Näin sanoi mulle lääkäri. Kausi-influenssaan kuolee lähinnä kai riskiryhmäläiset ja vanhukset, ei perusterveet pikkulapset, joten siksi mua ainakin pelottaa enemmän.

[QUOTE="vieras";22705898]Mehiläisessä rokote+ pistäminen maksaa 28 €.[/QUOTE]

Pelkkä rokote oli vain jotain 15 euroa, itse otin sen reseptillä apteekista ja kävin terveyskeskuksessa pistättämässä.

[QUOTE="totuus on";22705927]Eiköhän siellä nyt kaada ihmisiä ihan vaan ennekokematon kylmyys ja sen mukana tuomat ongelmat eli paleltumiset ja tavalliset flunssat kun ihmiset kylmettyvät.
Ottakaahan taas järki käteen![/QUOTE]

"14 kuolintapausta on varmistunut sikainfluenssaksi. Kukaan kuolleista ei ollut saanut rokotetta virusta vastaan." Aiheuttaako kylmyys sikainfluenssaa? :O

Ehkä nyt ei kannata hysteeriseksi ruveta, mentiin se sika läpi koko poppoo viimevuonna ja hengissä ja ilman lepsioita ollaan koko sakki. Eiköhän se riskiryhmien ongelma tuo tauti, meillä lapsilla oli kaikkein lievin.

rokotetta EI oteta tänäkään vuonna piste! Minä en antaisi itselleni koskaan anteeksi jos lapsille tulisi siitä elinikäinen vaurio. Kuka narkolepsiaan sairastuneen vanhempi toivoisi tehneensä toisin eli olisi jättänyt rokotteen ottamatta, jos olisi etukäteen tiennyt vaarasta?

Alkuperäinen kirjoittaja pläääh;22709271:
voi että ollaan taas niiiiin sinisilmäisiä, noh sitten on turha ruikuttaa kun rokotteesta tulee jotain seurauksia!.

Ja rivien välistä voi lukea kuinka oikein toivot näin käyvän jotta voit sitten olla ypeä ittestäs kun sattumalta teit sen oikean ratkasun.
Jokainen äiti punnitsi asiaa ja osa otti osa ei. Ihan turha ruikuttaa siellä, kukaan ei varmuudella voinut tietää onko parempi olla ottamatta vai ottaa se rokote. Eikä sitä tiedetä varmaksi vieläkään, mutta oli miten oli, turha kitistä ja vinkua.

[QUOTE="vieras";22709260]Ehkä nyt ei kannata hysteeriseksi ruveta, mentiin se sika läpi koko poppoo viimevuonna ja hengissä ja ilman lepsioita ollaan koko sakki. Eiköhän se riskiryhmien ongelma tuo tauti, meillä lapsilla oli kaikkein lievin.[/QUOTE]

Käyhän sanomassa tämä sen 8-vuotiaan perusterveen torniolaistytön äidille, jolla on kohta lapsensa kuoleman vuosipäivä käsillä...

[QUOTE="vieras";22709260]Ehkä nyt ei kannata hysteeriseksi ruveta, mentiin se sika läpi koko poppoo viimevuonna ja hengissä ja ilman lepsioita ollaan koko sakki. Eiköhän se riskiryhmien ongelma tuo tauti, meillä lapsilla oli kaikkein lievin.[/QUOTE]

Kyllä meitä riskiryhmäläisiäkin täällä pyörii. :) Tosin rokote otettiin jo viime vuonna, joten tänä vuonna ei oteta.

[QUOTE="poikia3";22706013]Eipä ole vahvistettu, narkolepsiaa voi aiheuttaa joko rokote tai itse sikainfluenssavirus.[/QUOTE]

Käsittääkseni tutkijat ovat vahvistaneet ainoastaan ajallisen yhteyden. Eli vielä voi löytyä barkolepsialle jokin muukin syy kuin virus ja rokote.

[QUOTE="totuus on";22705971]Sikapiikki itseasiassa tartuttaa taudin rokottamattomiin ihan niinkuin tavallinen influenssapiikkikin tartuttaa rokottamattomat![/QUOTE]

Ja tämä tieto perustuu??? Ei piikitetyt tautia levitä vaan ne, jotka eivät ole rokotettu ja sairastuvat.

[QUOTE="totuus on";22705971]Sikapiikki itseasiassa tartuttaa taudin rokottamattomiin ihan niinkuin tavallinen influenssapiikkikin tartuttaa rokottamattomat![/QUOTE]

Joo, ja sitten se tekee lisääntymiskyvyttömäksi, ja lopuksi päähän kasvaa pienet sarvet!

[QUOTE="vieras";22710777]Käyhän sanomassa tämä sen 8-vuotiaan perusterveen torniolaistytön äidille, jolla on kohta lapsensa kuoleman vuosipäivä käsillä...[/QUOTE]

jos et tapausta paremmin tunne älä kommentoi. kuolemaan vaikutti moni muukin asia.

Yhteistyössä