Sikainfluenssan riskit raskaana oleville jopa 13-kertaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kalikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kalikka

Vieras
Nyt sitten kannattaa oikeasti miettiä sitä rokotetta kun siitä on niin paljon puhuttu, että kannattaako vaiko eikö ottaa???

MTV3:n uutisista tämä:

Sikainfluenssa saattaa olla raskaana oleville naisille paljon vaarallisempi kuin on luultu.

Lääketiedejulkaisu British Medical Journalin verkossa julkaisemien tutkimustulosten mukaan H1N1-virus voi olla 20. raskausviikon ohittaneille naisille jopa 13 kertaa vaarallisempi kuin niille, jotka eivät ole raskaana.

Australiassa ja Uudessa-Seelannissa toteutettuun tutkimukseen osallistui 209 raskaana ollutta naista, joilla oli todettu sikainfluenssa. Naisista seitsemän kuoli, neljä lasta syntyi kuolleena, ja kolme kuoli vauvana.

(MTV3 - AFP)

Peter D'Adamon perusteos "Syö Oikein Oman Tyyppisi Mukaan"

1980 ja 90-luvuilla naturopaattilääkäri Peter D'Adamo kehitti hypoteesin, jota hänen isänsä James D'Adamo oli jo alustavasti tutkinut 1960-luvulla. Hypoteesin mukaan veriryhmillä (A, B, O ja AB) on huomattava vaikutus siihen, millaista ruokaa ihmisen pitäisi syödä, Peter D'Adamo perusti teoriansa kliinisiin havaintoihin ja koeputkitutkimuksiin lektiinien ja veriryhmien välisistä vuorovaikutuksista. Lektiinit ovat hiilihydraatteja sitovia proteiineja, joita esiintyy kaikissa ruuissa. Molemmat tutkijat ihmettelivät miksi osa potilaista parani hyvin suunnitellulla kasvisruokavaliolla ja liiallisten rasvojen poistamisella kun taas toiset tulivat huonompaan kuntoon. Ratkaisevaksi tekijäksi löytyi veriryhmien välinen ero.

Itse olen veriryhmä O- ja näille ei missään nimessä suositella raskaana mitään influenssa rokotteita, ylivilkkaan immuniteetin takia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Fiinukka:
Peter D'Adamon perusteos "Syö Oikein Oman Tyyppisi Mukaan"

1980 ja 90-luvuilla naturopaattilääkäri Peter D'Adamo kehitti hypoteesin, jota hänen isänsä James D'Adamo oli jo alustavasti tutkinut 1960-luvulla. Hypoteesin mukaan veriryhmillä (A, B, O ja AB) on huomattava vaikutus siihen, millaista ruokaa ihmisen pitäisi syödä, Peter D'Adamo perusti teoriansa kliinisiin havaintoihin ja koeputkitutkimuksiin lektiinien ja veriryhmien välisistä vuorovaikutuksista. Lektiinit ovat hiilihydraatteja sitovia proteiineja, joita esiintyy kaikissa ruuissa. Molemmat tutkijat ihmettelivät miksi osa potilaista parani hyvin suunnitellulla kasvisruokavaliolla ja liiallisten rasvojen poistamisella kun taas toiset tulivat huonompaan kuntoon. Ratkaisevaksi tekijäksi löytyi veriryhmien välinen ero.

Itse olen veriryhmä O- ja näille ei missään nimessä suositella raskaana mitään influenssa rokotteita, ylivilkkaan immuniteetin takia!!!

Heeeeiii, mikä juttu tää on?Lisää tietoo... :)

Mun mielestä on tosi välinpitämätöntä olla ottamatta rokotetta, vaikka alusta asti oli selvää, että kyllä se tauti voi joillekin olla hengenvaarallinen ja nyt kun tämä vielä tuli tutkittuna tietona niin olen aivan samaa mieltä ap:n kanssa ja hoitoalalla työskentelen.

Mitä te nyt kohkotatte taas jostain possurokotteesta, kun mokomaa tautia olekaan. Tasaisin väliajoin tulee mediaan joku uhkakuva asiasta sen takia, että ihmiset ottais niitä kalliita ja turhia rokotteita, jotta THL näyttäis paremmalta. Mutta onhan sekin jo julkisesti todettu, että liioiteltua tuli ja rutkasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:
Mun mielestä on tosi välinpitämätöntä olla ottamatta rokotetta, vaikka alusta asti oli selvää, että kyllä se tauti voi joillekin olla hengenvaarallinen ja nyt kun tämä vielä tuli tutkittuna tietona niin olen aivan samaa mieltä ap:n kanssa ja hoitoalalla työskentelen.

No sitten on. Mutta ei tulisi mieleenkään ottaa rokotetta, otan tän osalta raskauden riskillä. Tuli possuflunssa nyt keväällä tai ens syksynä, tosin voi olla että sairastin sen jo viime syksynä kun oli flunssaa. Enemmän haittaa mä näen rokotteessa.

Toi koko sikainfluenssa ja rokote on niin ufo tarina ettei se uppoa muhun. Ihan hölynpöly tauti joka on saanut aikaan liian suuret mittakaavat medissa, joukkohysteriaa.

joo tauti ei ollut niin hurja kuin aluksi luultiin, mutta kyllä se siihen sairastuneille on edelleen yhtä kauhea ja vaarallinen, epidemia vaan ei levinnyt niin pahaksi. Johtuiko kenties suht hyvästä rokottamisesta??

Mä en nyt ihan käsitä että kerta kaikki on niin hyvin rokotettu ja sillä tauti saatiin pois niin miten se nyt sit yhtäkkiä hyökkääkin takas?Jossain kohtaa on menty harhaan tän touhun kanssa ja ite veikkaisin tilannetta ja tautia huomattavasti harmittomammaks kun mitä siitä on annettu ymmärtää..

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en nyt ihan käsitä että kerta kaikki on niin hyvin rokotettu ja sillä tauti saatiin pois niin miten se nyt sit yhtäkkiä hyökkääkin takas?Jossain kohtaa on menty harhaan tän touhun kanssa ja ite veikkaisin tilannetta ja tautia huomattavasti harmittomammaks kun mitä siitä on annettu ymmärtää..

Seuratkaa vähän mitä ulkomailla puhutaan, Suomihan tekee itsensä naurettavaksi tämän feikkipandemiansa kanssa. Järki hoi.

ei ole kaikkia rokotettu, kuten varmasti tiedämme. Kansasta tulee 95% olla rokotettuna, jotta tauti saadaan kitkettyä pois kuten esim isorokon kanssa on tapahtunut. Tuhkarokko on hyvä esimerkki, saksalaiset eivät halua rokotetta, siellä vain 70% ottaa sen kun Suomessa se annetaan kaikille. Sopii katsoa kuolleisuuslukuja siihen tautiin esim.....

juuri eilen kuulin lääkäriluennolla aika pitkän sepostuksen tästä taudista, ennen kuin tämä tänpäiväinen oli edes tiedossa vielä. Kai ne lääkärit on väärässä myös, jotka opettavat hoitoalan opiskelijoita ja työskentelevät lääkärinä.....heillä on varmaan juu joku oma lehmä ojassa tai tarve ruokkia lääkefirmoja`???

Ehkä sun silmät aukeaa joskus. Manipulaatio ja aivopesu alallasi on valitettavan kova ja siksi tämänkin aan pahoinvi niin suuri. Itsekin olin hoitoalan koulutuksen uhri kunnes otin käyttöön omat aivot.

ei ole kaikkia rokotettu, kuten varmasti tiedämme. Kansasta tulee 95% olla rokotettuna, jotta tauti saadaan kitkettyä pois kuten esim isorokon kanssa on tapahtunut.

No miten ihmeessä se tauti on sitten kuitenkin mysteerisesti täältä kadonnu?

joo olkoon, turhahan tästä on kiistellä. toivottavasti kaikilla on faktaa tarpeeksi perustellakseen itselleen omaa päätöstään oli se mikä hyvänsä. Itsehän jokainen saa tästäkin päättää ja hyvä niin. Heippa vaan ja mukavaa perjantaita rokotetut ja rokottamattomat!

joo tauti ei ollut niin hurja kuin aluksi luultiin, mutta kyllä se siihen sairastuneille on edelleen yhtä kauhea ja vaarallinen, epidemia vaan ei levinnyt niin pahaksi. Johtuiko kenties suht hyvästä rokottamisesta??

Jännästi se meni samoin ohi niissäkin maissa, joissa tauti oli jo ennen rokotteita.

joo olkoon, turhahan tästä on kiistellä. toivottavasti kaikilla on faktaa tarpeeksi perustellakseen itselleen omaa päätöstään oli se mikä hyvänsä. Itsehän jokainen saa tästäkin päättää ja hyvä niin. Heippa vaan ja mukavaa perjantaita rokotetut ja rokottamattomat!

Eijei, äläs nyt karkaa, justiinha sitä oli joka lööppi pullollaan kuinka sikapossu on suomesta kokonaan hävinnyt. Joten perustele nyt nämä juttus?

Tietojen mukaan sikainfluenssaan oli 4. joulukuuta mennessä kuollut Suomessa 17 ihmistä. THL on suositellut, että kuolemantapauksista ei enää erikseen uutisoitaisi.

Helmikuuhun 2010 mennessä tautiin oli Suomessa kuollut luokkaa 50 ihmistä, infektioita oli erään arvion mukaan ollut 100 000.

Että miten niin kadonnut kokonaan???

Yhteistyössä