Sikakalliita

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
nuo ahvenfileet. Hirveesti olis tehny mieli niitä laittaa ruuaks, mutta kauppaan jäi, kun meidän nelihenkisen perheen aterian kalat olis maksanu 15 euroa :o Että syödään vaan kalaa, joo... Ei näillä hinnoilla oo varaa tuoretta ostaa ja seiti ei meillä maistu :/

Ahven on kallista, mutta itse on sitä osaa arvostaa, kun saan sen mitä tarviin ilmatteeksi, kun itse kalastamme ne kesällä. Tosin ne on pienempiä mitä kaupassa, mutta ihan yhtä hyviä taatusti.

Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Ahven on kallista, mutta itse on sitä osaa arvostaa, kun saan sen mitä tarviin ilmatteeksi, kun itse kalastamme ne kesällä. Tosin ne on pienempiä mitä kaupassa, mutta ihan yhtä hyviä taatusti.

Juu, puuttuu vaan se onkija ja varsinkin siivoaja ja fileoija. Itestä ei noihin puuhiin ole.

Ei muuta kuin kalakauppaan ja mato-onki ( ja matoja, jos et itse tongi niitä ) ostoskoriin ja järvelle onkimaan ja opettelemeen se kalan perkkuu. Kyllä muakin aluksi ällötii, mutta kun miestä puraisi kalastuskärpänen niin pakko oli opetella, kun miehenllä on niin "neitimäinen" ote nuihin hommiin. Tarkoitan neitimäisellä sitä että pitää tyyliin kahdella sormella kiinni kalsta ja yrittää perata sitä :headwall:

Perkaaminen ei ole vaikeaa. Eik niitä tarvii fileoida. Kun paistaa niin sen jälkeen syö sormin ;)
Mun isä on kuulema saanut paljon muikkuja mökillä ja siellä ne pakkasessa odottavat. Mä en ole vuosiin syönyt paistettuja muikkuja mutta nyt tekee mieli.

Ei muuta kuin kalakauppaan ja mato-onki (ja matoja, jos et itse tongi niitä) ostoskoriin ja järvelle onmimaan ja opettelemeen se kalan perkkuu. Kyllä muakin aluksi ällötii, mutta kun miestä puraisi kalastuskärpänen niin pakko oli opetella, kun miehenllä on niin "neitimäinen" ote nuihin hommiin. Tarkoitan neitimäisellä sitä että pitää tyyliin kahdella sormella kiinni kalsta ja yrittää perata sitä :headwall:
Hyvä idea, vielä pitäisi vaan hankkia se järvi :D

Mä vastasin jo äsken tähän ketjuun, mutta mihinköhän se kirjoitus katosi :/ Mutta enivei, kala on kallista, kun sen joutuu kaupasta ostamaan. Eikä hinnat torillakaan sen halvempia ole. Meillä kuitenkin syödään kalaa 3-4 kertaa viikossa, koska en jaksa joka päivä laittaa kaksia eri ruokia enkä edellytä 15 veen pojan ryhtyvän kasvissyöjäksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei muuta kuin kalakauppaan ja mato-onki (ja matoja, jos et itse tongi niitä) ostoskoriin ja järvelle onmimaan ja opettelemeen se kalan perkkuu. Kyllä muakin aluksi ällötii, mutta kun miestä puraisi kalastuskärpänen niin pakko oli opetella, kun miehenllä on niin "neitimäinen" ote nuihin hommiin. Tarkoitan neitimäisellä sitä että pitää tyyliin kahdella sormella kiinni kalsta ja yrittää perata sitä :headwall:

Mä vastasin jo äsken tähän ketjuun, mutta mihinköhän se kirjoitus katosi :/ Mutta enivei, kala on kallista, kun sen joutuu kaupasta ostamaan. Eikä hinnat torillakaan sen halvempia ole. Meillä kuitenkin syödään kalaa 3-4 kertaa viikossa, koska en jaksa joka päivä laittaa kaksia eri ruokia enkä edellytä 15 veen pojan ryhtyvän kasvissyöjäksikään.

Kyllä meilläkin useammin syötäis jos lompakko sallis. Vaan nytkin tilillä oli 45 euroa ja sillä piti muonittaa koko sakki viikoks + ostaa pesuaineita ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kyllä meilläkin useammin syötäis jos lompakko sallis. Vaan nytkin tilillä oli 45 euroa ja sillä piti muonittaa koko sakki viikoks + ostaa pesuaineita ym.
Luonnollisesti rahatilanne sanelee sen, paljonko voi ruokaan satsata =)

Käytkö vielä keskustassa töissä?

Kalaa, kalaa ja vielä kerran kalaan!Kyllä se iso ahven ei ole niin vain otettavissa kalastajallakaan,työtä teettää. On se sit hyvää juuri fileroituna. Ahvenen voi nylkeä eikä tuu kamalaa suomusipellystä!
Jos oisit lähellä ni voisin järjestää kalaa????

Luonnollisesti rahatilanne sanelee sen, paljonko voi ruokaan satsata =)

No ikävä kyllä sanelee... Ja kohta sanelee vielä enemmän, kun rahaa ruokaan on 160 euroa kuussa vähemmän :( Mikäli en pääse kurssille, jolloin "ruokaraha" melkein kattaa hoitomaksut.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Kalaa, kalaa ja vielä kerran kalaan!Kyllä se iso ahven ei ole niin vain otettavissa kalastajallakaan,työtä teettää. On se sit hyvää juuri fileroituna. Ahvenen voi nylkeä eikä tuu kamalaa suomusipellystä!
Jos oisit lähellä ni voisin järjestää kalaa????

Et vissiin asu Pohjois-Savossa päin?

No ikävä kyllä sanelee... Ja kohta sanelee vielä enemmän, kun rahaa ruokaan on 160 euroa kuussa vähemmän :( Mikäli en pääse kurssille, jolloin "ruokaraha" melkein kattaa hoitomaksut.
Kurja juttu :( Ei meilläkään kalaa pahemmin syöty silloin, kun opiskelin ja olin vain puolipäivätöissä. Se, mitä syötiinkin, oli silakkaa ja seitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
No siitä sä pääset äkkiä keskustaan ja ongelle vaikka kaivopuistoon töiden jälkeen
;) Hakaniemessä olen nähnyt onkijoita ja kaivopuiston rannassa ...
Joo ja istun niitten sinttien kanssa tunnin 35 asteisessa bussissa...ehken söisi niitä enää sen jälkeen :D

No siitä sä pääset äkkiä keskustaan ja ongelle vaikka kaivopuistoon töiden jälkeen
;) Hakaniemessä olen nähnyt onkijoita ja kaivopuiston rannassa ...
Joo ja istun niitten sinttien kanssa tunnin 35 asteisessa bussissa...ehken söisi niitä enää sen jälkeen :D

No sä tietenkin otat kylmälaukun mukaan
;)

Ajattele kun pääset päättäriltä (keskusta) ottamaan hyvän paikan kylmälaukun kanssa.

;)

Ajattele kun pääset päättäriltä (keskusta) ottamaan hyvän paikan kylmälaukun kanssa.
Huoneenlämpöinen kylmälaukku ei taida paljon auttaa asiaa. Mun olisi tehnyt eilen mieli hakea torilta kalaa, mutta en sitten viitsinyt, kun se fisu olisi tosiaan joutunut olemaan pitkään kuumuudessa. Talvella on eri juttu, kun ei ole kuuma.

;)

Huoneenlämpöinen kylmälaukku ei taida paljon auttaa asiaa. Mun olisi tehnyt eilen mieli hakea torilta kalaa, mutta en sitten viitsinyt, kun se fisu olisi tosiaan joutunut olemaan pitkään kuumuudessa. Talvella on eri juttu, kun ei ole kuuma.

No töissä tietenkin kylmäkallet pakkaseen.

No se oli vitsi, tiedän että teille on keskustasta matkaa. En mäkään käy yleensä keskustassa lihoja ... ostamassa kun matkaan menee aikaa ja mulla on lyhyempi matka.

Yhteistyössä