U
una76
Vieras
Olen tässä pidemmän aikaa noin 4 kuukautta seuraillut keskusteluja tuolla vauvahaaveet puolella. Paras joululahja oli positiivinen raskaustesti, joka eilen vaihtui järkyttävään pettymykseen. Kävin yksityisellä ensimmäisessä ultrassa. Raskausviikkoja takana 7. Sikiö liian pieni vain n. 2 mm kun pitäisi jo olla 9 mm. Pyysin lääkäriä sanomaan rehellisesti, että entäs nyt niin hän vastasi, että ei hän ole nähnyt, että ""tälläisestä"" kehittyisi juuri muuta kuin keskenmeno. Jos ei ole keskenmenoa tullut ja vuotoa alkanut 2 vkon kuluessa niin antaa lähetteen keskussairaalaan kaavintaan. Nyt vain itse mietin, että olisko mahdollista, että sikiö olisi vaan niin pieni kun minulla on ovulaatio niin myöhään, että ei vaan olisi ennättänyt kasvaa riittävästi? Voi olla toiveajattelua. Ei vaan tunnu reilulle, sillä raskautta on jo pidemmän aikaa yritetty, minulla on pieni endometriooma vasemmassa munasarjassa, miehen normaalirakenteisten siittiöiden osuus alentunut ja meille yksityisellä suositeltiin inseminaatiota, mutta nyt sille ei kuulema ole tarvetta kun lääkärin mielestä hedelmöitys näköjään tapahtuu, vaikka keskenmeno tässä todennäköisesti on tulossa. Missään vaiheessa vuotoa ei ole ollut ja raskausoireitakin edelleen on eli rinnat turvonneet ja arat, ummetusta, jano. Alkuajan vatsanväänteet ja nipistely ovat kyllä hävinneet. Olisiko vaan, että sikiö on kuollut kohtuun vähän aikaa sitten ja kohta raskausoireet loppuu? Nyt pelottaa sitten vielä sekin, että joudunko taas odottaa lähemmäksi puoli vuotta ennen kuin tulen uudelleen raskaaksi? Mites keskenmenon jälkeen voiko alkaa heti yrittämään uudelleen?