Eilen illalla alkoi sitä verta tulla ja paljon, ei mulla koskaan ole ollut runsaat kuukautiset niin olipa outoa, ei mulla ollut edes vuotoon sopivia siteitä kun sitä tuli niin, että sai pöntöllä istua. Veri hyytymiä tuli hirveesti ja tosi isoja. Just kun rupes eilen sellkäkipu helpottaa niin alkoi kovat menkkamaiset kivut vatsassa.
No tänä aamuna sitten neuvolaan, josta omalääkärille. Onneksi mainitsin neuvolan tätille, että mites se veriryhmä juttu? Olen kuullut täällä keskusteltavan piikistä. Mun vanhemmilla on veriryhmä ab rh- ja en ollut varma omastani. Tiesin, että se on ab, mutta reesustekijästä ei ollut varmuutta. No omalääkärille päivystyksen kautta, joka totesi, että kesken on mennyt. Vaadin, että haluan kuitenkin kekussairaalaan ultraukseen ja tutkintaan, että tarviiko tyhjennystä tai kaavintaa. Ei meenannut antaa. Kehoitti vaan odottelemaan. No sain kuitenkin kun veriryhmä ja vasta-aineet piti selvittää . Kekussairaalalla olin sitten lääkärillä ultrassa ja sisätutkimuksessa, labrassa, piikitettävänä hoitsulla yhteensä 4 tuntia. Siellä naislääkäri oli todella mukava ja todettiin ultralla, että kesken on mennyt, mutta jotain jämiä on ja hän suositteli paria tabua emättimeen, jotta loput jämät supistelee kohdusta pois. Tarkistuskäynti on 3.2 jolloin varmistetaan, että on tyhjentynyt kunnolla. Piikinkin sit sain kun veriryhmäksi varmistui ab rh-.. Nyt makoilen tabut sisässä ja odottelin loppujen sikiön jämien tulevan ulos.
Olin jo henkisesti valmistautunut tähän kaksi vkoa, joten ei tullut yllätyksenä. Arvelin, ettei se yksityinen lääkäri sano heppoisin perustein, että ei ole nähnyt tälläisesta onnellista lopputulosta tulevan.
Nyt vaan toivon kovasti, että kohtu tyhjenee ja tervehtyy kuntoon. Odottelen sitten myös tätiä oikein äkkiä kylään, jotta uutta yritystä saa päälle. Elämä ei aina ole reilua ja potkii välillä päähän, mutta kaikki mikä ei tapa vahvistaa. Nyt minulta kysytään toisen kerran haluanko oikeasti sitä vauvaa ja olenko valmis siihen. Vastaan olen valmis ja toivon, että uskoani ja haluani ei tarvitse enää vakuuttaa vaan seuraavalla kerralla tarinassa on onnellinen loppu =)