sikiö liian pieni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja una76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pientä rusehtavaa tiputtelu vuotoa jatkui noin puoli toista vkoa (vessa käynnillä paperiin tuli aina vähän, mutta mitään pikkuhousunsuojaa ei tarvittu) Nyt la alkaen ruskea vuoto on lisääntynyt ja siinä tulee mukana limasia klönttejä ja pakko pitää pikkuhousunsuojaa. La alkoi myös järkyttävät selkäkivut. Liittyykö kova selkäkipu keskenmenoon? Lääkärihän epäili kaksi vkoa sitten, että minulla olis keskeytynyt keskenmeno kun sikiö niin pieni viikkoihin näden ja sanoi sen mahdollisesti tulevan itsestään ulos. Tänä aamuna on jo tullut vähän vertakin. Kipuja ei ole vatsassa, mutta tämä selkäkipu pakottaa minut petiin. Huomenaamuna olis sitten se eka neuvola-aika. Tuskin ne doplerilla vielä mitään näkee jos nähtävää edes on. rv 9+2. Taitaa tulla päivistykseen keikka ja jos ei anturalla sydänäänet nyt kuulu niin kaavintaan varmaan sitten.

doblerilla ei näe mitään vain kuunellaan ja monesti sydänäänet kuuluvat vasta rv12+ mutta toivottavasti siellä neuvolassa on oma ultra että voisivat tarkistaa sikiön tilanteen! VOIMIA

Piti sanoa ihan samaa eli ei sydänääniä välttämättä kuulu vielä neuvolassa. Meillä noin viikolla 10 tai 11 yritettiin kuunnella miehen toiveesta, mutta mitään ei kuulunut. Sen sijaan istukan suhina kuului ja paljasti, että jotain masussa oli.

Tiputtaa täälläkin.
Huomenna ollaan viisaampia. mulla aika vasta iltapäivällä.
Pahaa pelkään että ohi on täällä....
Vielä hetken saan toivoa/kuvitella/haaveilla olevani raskaana.....
Vielä hetken voin ajatella miltä tuntuisi pitää omaa lasta sylissä.......
Sorry, on vähän itkuinen olo.

Keskeytyneen keskenmenon jälkeen ei välttämättä tehdä kaavintaa vaan nykyisin asia voidaan hoitaa lääkkeillä. Itse olin tyhjennyksessä 30.12. ja menin siis sairaalaan ja sain lääkkeet suoraan alakautta ja toinen satsi kolmen tunnin päästä. Sitten alkoi vuoto ja kamalat menkkakivut jotka sitten helpottivat särkylääkkeillä. Vuotoa on tosin jatkunut siitä asti, huomenna on jälkitarkastus. Minulle ainakin suositeltiin tuota lääkkeellistä tyhennystä koska kaavinta on toimenpide jossa saattaa tulla komplikaatioita ja se voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista myöhemmin. Sain kyllä itse valita kummalla tavalla tyhjennys tehdään.

Toivotaan että sinulla olisi kaikki hyvin mutta kannattaa varmaan mennä yksityiselle ultraan että saat varmuuden asiaan.

Eilen illalla alkoi sitä verta tulla ja paljon, ei mulla koskaan ole ollut runsaat kuukautiset niin olipa outoa, ei mulla ollut edes vuotoon sopivia siteitä kun sitä tuli niin, että sai pöntöllä istua. Veri hyytymiä tuli hirveesti ja tosi isoja. Just kun rupes eilen sellkäkipu helpottaa niin alkoi kovat menkkamaiset kivut vatsassa.
No tänä aamuna sitten neuvolaan, josta omalääkärille. Onneksi mainitsin neuvolan tätille, että mites se veriryhmä juttu? Olen kuullut täällä keskusteltavan piikistä. Mun vanhemmilla on veriryhmä ab rh- ja en ollut varma omastani. Tiesin, että se on ab, mutta reesustekijästä ei ollut varmuutta. No omalääkärille päivystyksen kautta, joka totesi, että kesken on mennyt. Vaadin, että haluan kuitenkin kekussairaalaan ultraukseen ja tutkintaan, että tarviiko tyhjennystä tai kaavintaa. Ei meenannut antaa. Kehoitti vaan odottelemaan. No sain kuitenkin kun veriryhmä ja vasta-aineet piti selvittää . Kekussairaalalla olin sitten lääkärillä ultrassa ja sisätutkimuksessa, labrassa, piikitettävänä hoitsulla yhteensä 4 tuntia. Siellä naislääkäri oli todella mukava ja todettiin ultralla, että kesken on mennyt, mutta jotain jämiä on ja hän suositteli paria tabua emättimeen, jotta loput jämät supistelee kohdusta pois. Tarkistuskäynti on 3.2 jolloin varmistetaan, että on tyhjentynyt kunnolla. Piikinkin sit sain kun veriryhmäksi varmistui ab rh-.. Nyt makoilen tabut sisässä ja odottelin loppujen sikiön jämien tulevan ulos.
Olin jo henkisesti valmistautunut tähän kaksi vkoa, joten ei tullut yllätyksenä. Arvelin, ettei se yksityinen lääkäri sano heppoisin perustein, että ei ole nähnyt tälläisesta onnellista lopputulosta tulevan.
Nyt vaan toivon kovasti, että kohtu tyhjenee ja tervehtyy kuntoon. Odottelen sitten myös tätiä oikein äkkiä kylään, jotta uutta yritystä saa päälle. Elämä ei aina ole reilua ja potkii välillä päähän, mutta kaikki mikä ei tapa vahvistaa. Nyt minulta kysytään toisen kerran haluanko oikeasti sitä vauvaa ja olenko valmis siihen. Vastaan olen valmis ja toivon, että uskoani ja haluani ei tarvitse enää vakuuttaa vaan seuraavalla kerralla tarinassa on onnellinen loppu =)

kaikille tukijoukoille ja erityisesti una76.lle:
Kohtalotoveri hamaan loppuun asti, kaveria ei jätetä.
Vauvan alku on kuollut. vuoto alkanut. karua kertomaa. onneksi oli aikaa valmistautua edes hiukan.
Omalääkärini hoitaa minut sairaalassa loppuun asti, olen diabeetikko joten ollut jo pitkään seurannassa muutenkin.Lääkäri lupasi että kaikki tehdään että joskus saisin pitää omaa pikkuista sylissä.
huomenna sitten tabut ja perjantaina lisää, ja olen sitten sairaalassa muutaman tunnin seurannassa.
Että näin. Tänään ulvon sitten peittojen alla, ja kun tämä on ohi niin * kohti uusia seikkailuja*

Kohtalotoveri en olisi tätä sinulle toivonut, mutta olemme sitten kirjaimellisesti kohtalotoverit. Kyllä meille vielä hyvin käy ja pienokaisia hoivaillaan vielä. Kiitokset sinulle tuesta ja muille tukijoukoille kanssa. Siirrytäänkö me nyt sitten tuonne vauva haaveilijoiden puolelle? Siellähän on se kermit ketju keskenmenon kokeneille.

Pahoittelut sinne suuntaan!!!! Mutta varmasti helpompi oli tilanne kun uskalsit itse pelätä pahinta ja kohtasit tilanteen hyvin koska olit jo valmistautunut siihen,zemppiä sinnepäin vaan ja ei muuta kun täti sinnepäin ja äkkiä jot saadaan sinut takaisin plussaajiin!!Hiljaa kummiskin hyvä tulee.

Pahoittelut sinne myös!!! Toivotaan että myös sinnepäin plussatuulet puhaltelisivat vaikka kevään alun merkkien aikaan jot saadaan sinut myös plussaajiin jaksamista eteenpäin!!!

Pahoittelut minultakin Unalle ja Kohtalotoverille! Voimia teille molemmille toivotan ja kyllä teidän vuoronne vielä tulee. Tervetuloa silloin uudelleen odottajien puolelle =)

Sikiön (alkion) pituus on rv 5-6 kokoa 1-3 mm ja rv 6-7 kokoa 4-8 mm, joten kyllähän tuo 2 mm kuulostaa aika pieneltä. Itselläni oli alkio oli 5 mm ja rv 6+3 oli ilmeisesti menehtynyt.

Pahoittelut sinulle jos niin ikävästi on käynyt, mutta liian aikaisin ei myöskään pidä luovuttaa. Kaikkihan on aina mahdollista!

Minun alkion pituus rv 7+6 oli 12,5mm. Vastasi kuulemma viikkoja 7+, niin ei alkanut la:ta muuttamaan :) Siellä sen pienen sydän sykki.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä