Hei, mulla täysin samalla raskausviikolla 33,painoarvio 2200g,lääkäri tuumasi vain,että keskikäyrillä kasvaa. Viikolla rv 37 olin uudelleen istukan takia kontrollissa,niin painoarvio oli 3200g,edelleen lääkärin mukaan kasvaa keskikäyrällä,mutta nyt mainitsi myös vauvan masun olevan useamman viikon edellä,mutta reisiluutkin vauvalla on myös useamman viikon edellä. Mun vauvan masupyöreys lääkärin mukaan johtuu mun raskausajan diabeteksestä,joka yleensä alkaa loppuraskaudessa näkymään,joten pitää seurata vaan sokereita tarkemmin. Minullakaan ei ole enää kontrolleja. Sitten syntymän jälkeenhän tuota näkee millainen vauveli sieltä tulee. Esikoiselta nuo mitat oli mulla hyvin samanlaiset ja alle nelikiloisena ja terveenä syntyi. Toki joissain tapauksissahan iso masun ympäärys voi tarkoittaa jotain suolisto tai virtsaus ongelmia,mutta yleensä nämä näkyidi myös ultrassa. Onko sulla paljon lapsivettä vai normaalisti? Itsellä sf-mitta yläkäyrillä,mutta lapsivettä ollut tähän asti aina normaalisti.
Niin ja mulla nyt menossa rv 37+0.