silkkivillaset sukat

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Mä oon nyt kutonut tolla meidän ipanalle sukat, jotka on 70%villaa ja 30%silkkiä. Eiks ne nyt ainakin pitäis olla vielä lämpeemmät kuin pelkät villasukat?
Pitäiskö ne pukea suoraan ihoa vasten, ja vaikka sitten niitten päälle vasta tavalliset sukat, jos sellaset haluu laittaa?
Meinaan kutoo vielä toiset sukat ja vanttuutki aattelin tehdä. Pipokin vois olla lämmin, mut sit taitaa olla jo kylmät kelit loppu, kun se ois valmis mun kutomistahdilla... :whistle:

Joo, meillä on mummun kutoma alpakkahaalari, pipo, vanttuut, kauluri ja sukat :) Mut mä ihastuin ite tohon silkkivillaan, ja kudoin ite siitä :)
Mut siis noitakin voi pitää ihan ihoo vasten? Onko lämpimämmät niin, vaiko niin, että välissä on joku tavallinen sukka? Tai kannattaako, onko mitään järkeä/hyötyä laittaa alle tai päälle tavallinen sukka?

en ainakaa päälle lähtis vetämään tavissukkaa.
itse voisin pitää pelkkiä villasukkia jos ois semoset mitkä ei kutita, meillä keskimmäinen pitää joko tavansukkaa alla tai sit pelkkää villasukkaa.. jotkut sanoo että villasukan alle ei sais laittaa tavansukaa koska silloin ei lämmitä kunnolla.
Junnulla taas sitten on yleensä sukkahousut/potkarit villasukan alla, tosin nyt ei olla käytetty villasukkia kun käyttää ulkona turkistöppösiä niin tarkenee ilmankin.

Yhteistyössä