Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Millaistakohan kasvatusta samaiset ammattilaiset suosittelivat sata vuotta sitten, todennäköisesti käskettiin antamaan remmiä ja pistämään pimeään huoneeseen ja silloinkin oli näitä ihmisiä jotka seurasivat vain sanoen että kyllähän ammattilaiset tietävät. Mieti omalla järjellä niin huomaat, muutaman kymmenen vuoden päästä ne samat ammattilaiset todennäköisesti puhuvat niin kuin minä.
Eipä riitä järki kertomaan joten kerro SINÄ miten pitäisi toimia tilanteissa, joissa pieni lapsi tekee "typeryyksiä" Ihanko tosiaan olet sitä mieltä, että pieni lapsi ymmärtää kun selittää. Entäpä sitten isompi? Mitä pitäisi tehdä jos puhumisesta huolimatta tekee typeryyksiä?
Äläkä vaan sano, että hyvin kasvatetut ei koskaan noita tee, koska jos lapsi ei koskaan uhmaa niin olisin itse todella huolissani.
Kerro miten itse toimisit!
Ennen kuin lapsilla on säännöt selvillä niin tottakai he tekevät pahoja tekoja ja vääryyksiä, eiväthän he voi tietää että se on väärin. Eivät lapset tiedä että mikä asia on väärin ennen kuin asiasta keskustellaan, eli jokainen lapsi tekee niitä tuhmuuksia, mutta sen jälkeen jutellaan ja yhdessä sovitaan että niin ei tehdä sitten enää toista kertaa ja äiti tai isä selittää perinpohjaisesti mitä asiasta voi seurata jos vaikka vetää pöydästä pöytäliinan lattialle. Lapselle selitetään asiat vasta sitten kun hän ne ymmärtää, vuoden ikäiselle on aivan turha vielä selittää, silloin lapsi vaan viedään pois tilanteesta ja huijataan tekemään jotain muuta.
Kyllä meidän lapset ainakin ovat 2-vuotiaana olleet jo ihan valmiita vastaanottamaan tietoja ja jokaisesta väärästä teosta sitten jutellaan ja ne poistetaan yksitellen korostaen että jokainen ihminen tekee vääryyksiä ja se ei tarkoita että lapsi olisi huono.