V
vieras ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Miksi sitten kasvatusalan ammattilaiset on suositelleet meillekin jäähyjä ja palkitsemisia?
sama homma. Ihan palavereissa neurologian hoitojaksolla moniammatillinen työryhmä suositellut. Johon on kuulunut mm. toimintaterapeutti, psykologi, lääkäri, puheterapeutti jne. Että eiköhän heillä ole enemmän tietoa ja ammattitaitoa kuin jollain joka nimettömänä esiintyy keskustelupalstalla väittämässä tälläisesta asiasta.
Millaistakohan kasvatusta samaiset ammattilaiset suosittelivat sata vuotta sitten, todennäköisesti käskettiin antamaan remmiä ja pistämään pimeään huoneeseen ja silloinkin oli näitä ihmisiä jotka seurasivat vain sanoen että kyllähän ammattilaiset tietävät. Mieti omalla järjellä niin huomaat, muutaman kymmenen vuoden päästä ne samat ammattilaiset todennäköisesti puhuvat niin kuin minä.
tässä oli juuri jossain kasvatuskeskustelussa juttua siitä että tämä sinun esittämäsi kasvatustapa on juuri syypää niihin nykyajan kalanpalapolemiikkeihin ja muihin koulupaloihin.se vapaampi 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun kasvatus. mikä kieltää kaiken vastaanpanemisen ja myötäilee vaan lasta siten ettei hän loppupelissä tiedä edes mitä saa ja mitä ei saa tehdä...
Ikinä en myötäile, meillä on samat säännöt ja ne ei siitä muutu mihinkään vaikka lapsi niitä kuinka vastustaisi. Ihan eri asia tuo curling-vanhemmuus. Minun mielestä lapsen ei tarvitse kokea kaikkea tietääkseen että se on väärin. En minäkään ole tehnyt mitään rikoksia ja silti tiedän niiden olevan väärin, koska ne asiat on minulle opetettu, ei niin että minä teen jotain ja siitä rankaistaan, vaan niin että asioista puhutaan ja ne kielletään ennen kuin lapsi on tehnyt kaikki maailman pahuudet.