Sinä punavalkotakkinen nainen tänään Citymarketissa, pidä lapsesi kurissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaakkuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vähän sä olet sairas...toivottavasti sulle tai lapsellesi tapahtuu jotain todella pahaa että tiedät miten joku voi kärsiä...irvaile sitten...hei kuulkaa siskot irvaillaanko sille Tyrnävän luuseri-äidille? Ai eikö? Sairasta olis vai? Niin minustakin.

Parantamisen varaa on kyllä sinunkin kommunikoinnissa, mutta olet kyllä oikeassa siinä, että turhan v-mäisiä emäntiä täällä taas kommentoimassa. Mutta se on helppo huudella ja joukolla alkaa yhtä haukkumaan, jos itsellä on ollut helppoa.

Johan tuolla alkumetreillä nää muutamat äiti-immeiset alkoi puolustella aloituksen kaltaista käytöstä sillä, että "jospa se oli erityislapsi" ja plaa,plaa..
Ja tää ei todellakaan oo eka tällänen ketju, missä siihen vedotaan tällä palstalla....
Mulla on itelläni ADHD-lapsi, eikä oo koskaan ollut epäselvää, etteikö siltä olis vaadittu tasan samanlaista käytöstä,kun muiltakin perheen lapsilta.

pitihän se arvata, joku täydellinen kaikentietävä taas, että joo mullakin on mutta mä olenkin niin hyvä että minä kyllä silti osaan ja pystyn ja blaa blaa blaaa. ja mä olen samaa mieltä ettei tuollainen käytös ole hyväksyttävää mutta joskus niin käy silti, syystä tai toisesta joten miksi tuomita, ketä se muka auttaa? ja entä jos tuo äiti kärsii ja kärsii nyt sitten enemmän, kiitos muiden tuomion. musta asioita pitäs aina lähestyä inhimillisesti ja ymmärtäväisesti ja tuomita vasta sitten kun oikeasti tiedetään 9mistä on kyse (välinpitämätön alkkis äiti vaikka...vaikka voishan sitä sillonkin olla enemmin avulias kuin tuomitseva mutta jokainen tyylillään...)

Alkuperäinen kirjoittaja Tää on just tätä;27942272:
Olin viimeviikonloppuna ennen leffaa ostamassa s-marketista irtokarkkeja, tai ainakin olin vielä ostamassa, kunnes näin n.2 vuotiaan pikkutytön kaivelevan jokaista irtokarkkilaatikkoa samalla syöden niitä. Ahmi oikein kaksin käsin että kädet oli ihan räässä. Joku teiniäiti katsoi vain vierestä, välillä yritti kauempaa huudella että "kulta älä niitä syö, masu tulee kipeäksi.." Minä sitten nostin tytön pois karkkihyllyjen välistä, jolloin äiti vain mulkaisi vihaisesti :D en ottanu irtokarkkeja.

Niin, tämän takia minä ostan ja valikoin ne karkit korkeammalta.. ei lähmänäpit lääpi niitä.

[QUOTE="...";27942669]Parantamisen varaa on kyllä sinunkin kommunikoinnissa, mutta olet kyllä oikeassa siinä, että turhan v-mäisiä emäntiä täällä taas kommentoimassa. Mutta se on helppo huudella ja joukolla alkaa yhtä haukkumaan, jos itsellä on ollut helppoa.[/QUOTE]

joo myönnän, olen vaan kärsinyt lapseni takia niin paljon...itsellä ei niin väliä, mutta kun kyseessä on viattomat lapset niin vaikea pysyä tyynenä ja varsinkin tietää miten kauheita asioita joskus tapahtuu ja sitten toiset irvailee tai heittää tuosta vaan että oma vikas...kyllä siinä monesti miettii että miten tätä elämäänsä oikein eläisi tästä eteenpäin, niin kovaa tämä meno välillä on...

Ou mai gaaaad. Eihän tässä uskalla enää käydä maitopurkkiakaan hakemassa kun saa niskaansa häiriintyneen kyylän. :O Jotain rajaa nyt jo näihin raportteihin muista ihmisistä, kiitos.

todellako? ja mulle saa sanoa ihan mitä vaan? te ette tajua sarkasmia, sitä että yrittää esittää jotain esimerkin kautta jne. ja yritin olla empaattinen ja ymmärtäväinen mun lähestymistavassa ja mitä tapahtu? mut teilataan kun joku pahantekijä. ja joo, kyllä mä toivon pahaa niille jotka satuttaa mua, vaikka sanoilla sitten. ja miksi en toivoisi, miksi mulle sitten saa tehdä mitä vaan se on mun vika vaan? joten aivan sama vaikka sinä ja lapsesi kokisitte Tyrnävän sillä se kaikkihan on ihmisen omaa syytä ja luonnehäiriöisiä toisia vahingoittavia ihmisiä ei teidän mielestä ole olemassakaan täällä joten miksi ei, senkun kuolette vaikka, oma vika. ja hui, kyllä nyt pelottaa, jos et ihan nrsisti ole niin sinusta kyllä selviän, on nääs aika paljon pahempaakin tullut koettua.

En todella ymmärrä tuollaista "sarkasmia", koska sitä se ei ollut.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="...";27942669]Parantamisen varaa on kyllä sinunkin kommunikoinnissa, mutta olet kyllä oikeassa siinä, että turhan v-mäisiä emäntiä täällä taas kommentoimassa. Mutta se on helppo huudella ja joukolla alkaa yhtä haukkumaan, jos itsellä on ollut helppoa.[/QUOTE]

Kenellä meistä on helppoa?? Ei silti kukaan täällä tollasia huutele.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
joo myönnän, olen vaan kärsinyt lapseni takia niin paljon...itsellä ei niin väliä, mutta kun kyseessä on viattomat lapset niin vaikea pysyä tyynenä ja varsinkin tietää miten kauheita asioita joskus tapahtuu ja sitten toiset irvailee tai heittää tuosta vaan että oma vikas...kyllä siinä monesti miettii että miten tätä elämäänsä oikein eläisi tästä eteenpäin, niin kovaa tämä meno välillä on...

Sinä puhut nyt aivan eri asiasta kuin muut tässä ketjussa. Oletko huomannut sitä?

Muut eivät hyväksy sitä, että ruoat pilataan kaupassa ja pahimmassa tapauksessa jonkun lapsi voi vaikka kuolla sen takia ruokamyrkytykseen. Sinä taas puhut joistain muista kauhesta asioista ja kärsivästä lapsestasi.

Todella inhottavaa kun ei lapsia opeteta käyttäytymään, mutta ällöttää ketjussa jossa puhutaan halventavaan sävyyn teiniäideistä. Tuleepa surullinen olo. Oletteko itse niin paljon parempia kuin teiniäidit?

Lapsille pitää aikuisten opettaa käyttäytymistä, MUTTA... useammin olen nähnyt aikuisen kourivan ja heittelevän takaisin niin hedelmiä kuin karkkeja kuin aikuisten. Samaten aikuiset ne jättävät pakastetuotteita hyllyille sulamaan, kun ei sittenkään raaski niitä ostaa.

Ja kengät lähellä leipiä...usko pois, kyllä ne kaikki tuotteet ovat olleet lähellä vaikka mitä kuljetusketjun aikana, eli tärkeämpää on se onko pakkaus ehjä vai ei. (Näinpä kerran leipäauton kuskin kusella auton vieressä, vähemmän ruokahalua herättävää)

[QUOTE="vieras";27942757]Lapsille pitää aikuisten opettaa käyttäytymistä, MUTTA... useammin olen nähnyt aikuisen kourivan ja heittelevän takaisin niin hedelmiä kuin karkkeja kuin LASTEN. Samaten aikuiset ne jättävät pakastetuotteita hyllyille sulamaan, kun ei sittenkään raaski niitä ostaa.

Ja kengät lähellä leipiä...usko pois, kyllä ne kaikki tuotteet ovat olleet lähellä vaikka mitä kuljetusketjun aikana, eli tärkeämpää on se onko pakkaus ehjä vai ei. (Näinpä kerran leipäauton kuskin kusella auton vieressä, vähemmän ruokahalua herättävää)[/QUOTE]

Niin, lasten piti oleman, eräs siihen kastiin kuuluva kävi vierellä ja ajatuksenkulku sotkeentui :D

En todella ymmärrä tuollaista "sarkasmia", koska sitä se ei ollut.

voi kun te ette osaa lukea, siis oikeasti lukea, rivien välistä tai muutenkaan. olen vain yrittänyt selittää asioita ja olla empaattinen tuota punavalkotakkista, ja siten kaikkia meitä väsyneitä ja taakkojensa alle joskus melkein läkähtyviä äitejä, kohtaan...yrittänyt ymmärtää, en tuomita, kas kun yleensä se lisää enemmän hyvinvointia toisin kuin tuomitseminen...ja olen ollut karkea ja inhottava vain teille jotka itsekin ilkutte ja ilkeilette!

voi kun te ette osaa lukea, siis oikeasti lukea, rivien välistä tai muutenkaan. olen vain yrittänyt selittää asioita ja olla empaattinen tuota punavalkotakkista, ja siten kaikkia meitä väsyneitä ja taakkojensa alle joskus melkein läkähtyviä äitejä, kohtaan...yrittänyt ymmärtää, en tuomita, kas kun yleensä se lisää enemmän hyvinvointia toisin kuin tuomitseminen...ja olen ollut karkea ja inhottava vain teille jotka itsekin ilkutte ja ilkeilette!

Mitä ilkkumista ja ilkeilyä sinä näet siinä, kun sanon, etten hyväksy sitä, että minun perheeni terveys vaarannetaan?

[QUOTE="Leena";27942734]Sinä puhut nyt aivan eri asiasta kuin muut tässä ketjussa. Oletko huomannut sitä?

Muut eivät hyväksy sitä, että ruoat pilataan kaupassa ja pahimmassa tapauksessa jonkun lapsi voi vaikka kuolla sen takia ruokamyrkytykseen. Sinä taas puhut joistain muista kauhesta asioista ja kärsivästä lapsestasi.[/QUOTE]

No eihän tuo toinenkaan sitä kirjoittanut hyväksyvänsä sitä lapsen käytöstä, vaan sanoi vain ymmärtävänsä, että joskus voi oikeasti olla niin väsynyt, että ei vain yksinkertaisesti jaksa tehdä asialle mitään.

[QUOTE="Leena";27942734]Sinä puhut nyt aivan eri asiasta kuin muut tässä ketjussa. Oletko huomannut sitä?

Muut eivät hyväksy sitä, että ruoat pilataan kaupassa ja pahimmassa tapauksessa jonkun lapsi voi vaikka kuolla sen takia ruokamyrkytykseen. Sinä taas puhut joistain muista kauhesta asioista ja kärsivästä lapsestasi.[/QUOTE]

Olen tietenkin, mutta kuinka monta kertaa se pitää sanoa että yritin vain esittää mahdollisen selityksen asialle, verrata itseäni tuohon äitiin ja kertoa siis oman esimerkin kautta että ehkä tuollakin perheellä on vaikeaa ja toivoin että edes joku pysähtyisi miettimään asiaa ja muuttaisi siten ehkä omaa suhtautumistaan kanssaihmisiin ymmärtäväisemmäksi ja myönteisemmäksi, sillä se on usein paljon hedelmällisempi lähestymistapa asioihin. sitä paitsi en voi olla sympatiseeraamatta jos joku vaikka kärsii! ja joo en minä tiedä kärsiikö tuo äiti vai ei mutta niinkin saattaa olla joten miksi lisätä kenenkään taakkaa ennenkuin tietää varmasti? sitä mitä tässä vain yritän näköjään turhaan selittää...

Täällä ei kukaan muu ilkeile kun sinä. Ja tosiasia on se että elämä on välillä rankkaa mutta sitä on vaan jaksettava tai tehtävä sitten jotain selvitäkseen. Muiden elämää ei voi hankaloittaa millään verukkeella.

pitihän se arvata, joku täydellinen kaikentietävä taas, että joo mullakin on mutta mä olenkin niin hyvä että minä kyllä silti osaan ja pystyn ja blaa blaa blaaa. ja mä olen samaa mieltä ettei tuollainen käytös ole hyväksyttävää mutta joskus niin käy silti, syystä tai toisesta joten miksi tuomita, ketä se muka auttaa? ja entä jos tuo äiti kärsii ja kärsii nyt sitten enemmän, kiitos muiden tuomion. musta asioita pitäs aina lähestyä inhimillisesti ja ymmärtäväisesti ja tuomita vasta sitten kun oikeasti tiedetään 9mistä on kyse (välinpitämätön alkkis äiti vaikka...vaikka voishan sitä sillonkin olla enemmin avulias kuin tuomitseva mutta jokainen tyylillään...)

Enhän mä tuominnut ketään tiettyä ;) Mä tuomitsin sen ajattelu tavan, että vedotaan siihen erityislapseen...
Ja kyllä : mä oon tasan sitä mieltä, että jos vanhemmat/vanhempi on kerran tietoinen siitä, että lapsella on joku erityisen tuen, tai hoidon tarve,niin kyllä siihen pitää olla sillä tavalla varautunut, ettei mitään aloituksessa kuvatun kaltaista pääse sattumaan!!!!
Oltava tavallaan kokoajan hälyytysvalmiudessa ja aistit valppaana.
Ja se ei ole vaikeeta, tai mahdotonta,koska jokainen vanhempi tuntee lapsensa ja tietää lapsensa oikut, oli lapsi terve, tai erityinen...
Se,jos ei vahdita/olla hälyytysvalmiudessa/ puututa tilanteisiin, on järkyttävää laiskuutta, moukkamaisuutta ja ennen kaikkea välinpitämättömyyttä.

Olen tässä lueskellut tätä ketjua läpi ja totean vain, että tämä nimimerkillä vieras/adhd ei ole millään tavalla hyväksynyt tuota käytöstä, mistä ap kertoi, ja ymmärrän pointin: joskus tulee elämässä vastaan tilanteita, kun on oikeasti niin täydellisen loppu, ettei pysty puhumaan, ei kieltämään, ei juoksemaan perässä. Tahtoo vain heittää pyyhkeen kehiin ja luovuttaa. Tämän ymmärtää varmasti jokainen, jolla erityislapsi (itselläni toinen on as-lapsi). Mutta varmasti kaikki myös ovat samaa mieltä siinä, että tuota lasta ei olisi kannattanut ottaa kauppareissulle niin huonona päivänä. Olisi pitänyt löytää joku, kuka tahansa, hoitamaan kauppareissun äidin puolesta. Jos ei miestä ole, sitten äiti tai isä, veli tai sisko, ystävä, naapuri, kuka tahansa. Eli ei tässä ruveta parjaamaan ketään, eihän? Kukaan ei ole TÄYSIN oikeassa, eikä kukaan TÄYSIN väärässä. Kaikilla on joku pointti tekstinsä takana.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="...";27942820]No eihän tuo toinenkaan sitä kirjoittanut hyväksyvänsä sitä lapsen käytöstä, vaan sanoi vain ymmärtävänsä, että joskus voi oikeasti olla niin väsynyt, että ei vain yksinkertaisesti jaksa tehdä asialle mitään.[/QUOTE]

Tuo "toinen" alkoi haukkumaan lähes samantien ihmisiä paskapäiksi (sana, jota en ole kuullut ala-asteiän jälkeen... :D) ja kertomaan, kuinka on sitten jokaisen oma syy jos heidät esim. raiskataan....

Lue ketju alusta ja jos sen jälkeen löydät jotain järkevää tuon toisen kommenteista, niin laita uudestaan viestiä ja kerro se meille muillekin :)

Kauppa ei ole hoplop. Tavarat kaupan hyllyllä on kaupan omaisuutta niin pitkään ennenkuin ne maksat. Joten joko katsotaan lasten perään. Tai jos ei jaksa/huvita/viitsi. Niin voi sitten kerätä ne lapsen tuhoamat tavarat ja maksaa ne kassalla.

Aina ei jaksa se on totta. Toisinaan vituttaa mennä lapsen kanssa kauppaan. Toisinaan ärsyttää suunnattomasta kun lapsi ei kuuntele. Siinä vaiheessa lapsi laitetaan kärryyn, autokärryyn vöihin tai sitten kaupasta löytyviin rattaisiin kiinni. Jos on tarvis pelätä, että lapsi tippuu.

Suljetaan korvat huudolta, silmät toisten katseilta ja kerätään ne pakollista pakollisimmat ostokset.

Erityislapsi tai ns. erityisvanhempi ei anna oikeutta tuhota toisen omaisuutta.

Jos tätä nyt ei onnistu ymmärtämään. Suosittelen ottamaan selvää paikkakunnan kaupoista joissa ruokatavarat toimitetaan kotiovelle.

[QUOTE="vieras";27942914]Tuo "toinen" alkoi haukkumaan lähes samantien ihmisiä paskapäiksi (sana, jota en ole kuullut ala-asteiän jälkeen... :D) ja kertomaan, kuinka on sitten jokaisen oma syy jos heidät esim. raiskataan....

Lue ketju alusta ja jos sen jälkeen löydät jotain järkevää tuon toisen kommenteista, niin laita uudestaan viestiä ja kerro se meille muillekin :)[/QUOTE]

joo kun ensin mulle ilkuttiin että narsisti-ex, hahhahhaa, että kyllä minä kannan vastuuni tekemisistäni ja minä en kyllä syyttele muita ja mene hoitoon jne. mä olen hädin tuskin hengissä selvinnyt ja sitten ilkutaan että joo "narsistihan" se taas on asialla. no niinkuin todettu, jotkut saa turpaan, toiset pääsee hengestään ja kuten esim. Lauerma osuvasti arvioikin, on nämä usein luonnehäiriöisen tekosia, joita siis keskuuudessamme elää ja meitä uhreja myös palstailee täällä mutta joo ei ole narsisteja ei mutta muistakaa itekin sitten kun joku tekee teille oikein todella pahaa että mitä tulikaan silloin joskus sanottua. ja te jotka sanotte että hei kaikilla on vaikeeta, on toki mutta on ihan eri asia olla esim. töistä stressaantunut tai tympiintynyt kun puoliso ei kuuntele tai ymmärrä kun pelätä pahimmillaan lapsensa menettämistä tai jopa henkensä puolesta. oikeasti ihmisillä on niin eritasoisia vaikeuksia yhtään vähättelemättä kenenkään tilannetta. miettikää kuinka helppoa esim. Tarja Smuralla mahtaa olla, tai Tauskin exillä, tai sitten niillä jotka menettävät omaisensa. Ei Tyrnävälläkään oltu syrjäytyneitä, ei Bulevardilla tai muuallakaan ja silti, silti te täällä ilkutte tietäen että ei, ei ole kuule mitään sellaista pahaa että katkera ex haukkuu ja oma vika. no missä luulette uhrien olevan? me olemme ihan tavallisia ihmisiä keskuudessanne, siellä ruokakaupassa, täällä palstalla eikä se päällepäin näy! neuvolassakin terkka sanoi kun aloin tilittää että hän ei olisi minut ja lapsen nähtyään ikinä uskonut mitä ollaan koettu. mutta te täällä tiedätte, ilkutte ja tyrmäätte ja vähättelette, tiedätte kaiken mutta siten ette oikeasti yhtään mitään.

[QUOTE="vieras";27942757]Lapsille pitää aikuisten opettaa käyttäytymistä, MUTTA... useammin olen nähnyt aikuisen kourivan ja heittelevän takaisin niin hedelmiä kuin karkkeja kuin aikuisten. Samaten aikuiset ne jättävät pakastetuotteita hyllyille sulamaan, kun ei sittenkään raaski niitä ostaa.

Ja kengät lähellä leipiä...usko pois, kyllä ne kaikki tuotteet ovat olleet lähellä vaikka mitä kuljetusketjun aikana, eli tärkeämpää on se onko pakkaus ehjä vai ei. (Näinpä kerran leipäauton kuskin kusella auton vieressä, vähemmän ruokahalua herättävää)[/QUOTE]
ai onko? Siis jos ajattelee, että hyllyn päällä kahden sentin päässä joku raapii kengänpohjiaan siihen rimaan, että kaikki paska karisee hyllylle? Ei toivottavasti ihan vasiten kuljetuksen aikanakaan sentään raavita kengänpohjia siinä yläpuolella.

joo kun ensin mulle ilkuttiin että narsisti-ex, hahhahhaa, että kyllä minä kannan vastuuni tekemisistäni ja minä en kyllä syyttele muita ja mene hoitoon jne. mä olen hädin tuskin hengissä selvinnyt ja sitten ilkutaan että joo "narsistihan" se taas on asialla. no niinkuin todettu, jotkut saa turpaan, toiset pääsee hengestään ja kuten esim. Lauerma osuvasti arvioikin, on nämä usein luonnehäiriöisen tekosia, joita siis keskuuudessamme elää ja meitä uhreja myös palstailee täällä mutta joo ei ole narsisteja ei mutta muistakaa itekin sitten kun joku tekee teille oikein todella pahaa että mitä tulikaan silloin joskus sanottua. ja te jotka sanotte että hei kaikilla on vaikeeta, on toki mutta on ihan eri asia olla esim. töistä stressaantunut tai tympiintynyt kun puoliso ei kuuntele tai ymmärrä kun pelätä pahimmillaan lapsensa menettämistä tai jopa henkensä puolesta. oikeasti ihmisillä on niin eritasoisia vaikeuksia yhtään vähättelemättä kenenkään tilannetta. miettikää kuinka helppoa esim. Tarja Smuralla mahtaa olla, tai Tauskin exillä, tai sitten niillä jotka menettävät omaisensa. Ei Tyrnävälläkään oltu syrjäytyneitä, ei Bulevardilla tai muuallakaan ja silti, silti te täällä ilkutte tietäen että ei, ei ole kuule mitään sellaista pahaa että katkera ex haukkuu ja oma vika. no missä luulette uhrien olevan? me olemme ihan tavallisia ihmisiä keskuudessanne, siellä ruokakaupassa, täällä palstalla eikä se päällepäin näy! neuvolassakin terkka sanoi kun aloin tilittää että hän ei olisi minut ja lapsen nähtyään ikinä uskonut mitä ollaan koettu. mutta te täällä tiedätte, ilkutte ja tyrmäätte ja vähättelette, tiedätte kaiken mutta siten ette oikeasti yhtään mitään.

ja syy miksi kerron näitä johtuu siitä että toivoisin kärsineiden saavan oikeutta, pystyväni auttamaan muita mahdollisia uhreja, ja haluaisin niin kovin jakaa empatiaa jos joku kärsii sillä itseeni on koskenut niin kovin ja tiedän miten kauheaa se voi olla. mutta suurin syy on lapset, nuo rakkaat pienet viattomat. mutta niin, tehän tiedätte minua paremmin, tiedätte miksi kirjoitan, tiedätte mitä olen tai en ole kokenut, tiedätte. no, minun sydämeni itkee kaikkien kärsivien puolesta. tulen aina suremaan kaikkia perhesurman uhreja todella syvästi toivoen ettei sellaista enää tapahtuisi mutta ei asioita voi estää, ei ainakaan niin kauan jos kukaan ei edes usko tai kuuntele tai välitä. mutta joo jääkää te vaan tänne ilkkumaan, te viisaat kaiken tietävät.