Sinä punavalkotakkinen nainen tänään Citymarketissa, pidä lapsesi kurissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaakkuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27940628]Tietenkään noin ei saa lapsikaan tehdä, mutta kyllä olen nähnyt miten monet aikuiset (jätetään tarkemmin erittelemättä ketkä) käpälöi ja tekee ties mitä näille irtokurkuille ym, sen takia en osta mitään mikä ei ole tiiviisti pakattu. Miten ihmeessä 4-5v voi mahtua siihen ostoskärriin? Että mukavia hiekkalaatikkoleikkejä vaan. Kyllä sen noron saa jo pelkästään ostoskärryihin koskemalla jos on saadakseen.......[/QUOTE]

Tänään kävin Prismassa, ja hyvin sujuvasti mahtui 5v 8kk vanha poika siihen lapselle tarkoitetulle paikalle istumaan. Toisekseen noin vanha ei todellakaan juoksentele missään vaan osaa käyttäytyä hienosti muutenkin. Väsytti vain.

Viimeksi muokattu:
Hah taas joku lapseton haukkumassa se ei ymmärrä... Tuollainen on käytös tavallinen lapsella! ainakin erityislapsilla! Et voi olettaa että lapsi pysyy paikalla kaupassa? :O

No meillä ainakin kaksivuotiaskin tasan tarkkaan tietää että kaupassa ei omin luvin mihinkään kosketa. Ja on tosi vilkas tapaus kyllä mutta kun tästä on alusta asti puhuttu ja tasan tarkkaan nostetaan heti kärryyn istumaan jos sääntöä rikotaan niin ongelmia ei ole. Ja jos lapsi on jo lähtökohtaisesti väsynyt tai kränä niin sitten automaattisesti istutaan kärrystä koko reissu jos ylipäätään on pakko sinne kauppaan mennä.

[QUOTE="vieras";27940291]Mitämitä?! :O Stalkkasitko sinä sitä äitiä ja kuljit perässä tekemässä huomioita?[/QUOTE]

Jos itse näkisin ko. käytöstä hedelmäosastolla, niin ihan takuulla seuraisin, miten ko. tyypit käyttäytyy lihapuolella! JA menisin sanomaan, sekä sille äidille, että henkilökunnalle että siellä on reikäisiä puketteja nyt myynnissä.

[QUOTE="Nadia";27941277]Hah taas joku lapseton haukkumassa se ei ymmärrä... Tuollainen on käytös tavallinen lapsella! ainakin erityislapsilla! Et voi olettaa että lapsi pysyy paikalla kaupassa? :O[/QUOTE]

HÄH?! Mun 2-vuotiaskin tietää, ettei kaupassa kosketa yhtään mihinkään! Ja takuulla pysyy siellä mihin hänet käsketään, jos nimittäin ei pysy, niin pidetään väkisin.

Kyllä erityislapsikin oppii käyttäytymään, kunhan opetetaan. Voi vaatia vaan enemmän työtä opettaa, mutta vaikka tuossa ap:n kertomassa tapauksessa olisi kyse ihan normaalista lapsesta (kuka nyt sitten voi määritellä mikä on normaali ja mikä ei), ei hänkään tule käyttäytymissääntöjä sillä oppimaan, ettei äiti tee yhtään mitään. Antaa lapsen vaan rikkoa kelmuja ja häiritä muita ihmisiä.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="Nadia";27941277]Hah taas joku lapseton haukkumassa se ei ymmärrä... Tuollainen on käytös tavallinen lapsella! ainakin erityislapsilla! Et voi olettaa että lapsi pysyy paikalla kaupassa? :O[/QUOTE]

:laugh: Normaalia :confused:
Juoksenella ympäri kauppaa, uittaa käsiään tuotteissa, hajottaa jauhelihapakkauksia, kasviksia ja hedelmiä ?
Niinkö siun lapset tekee kaupassa ? :D

Mulla on itsellä kaksi lasta. 1,5-vuotias ja vajaa 4 vuotias. Ja molemmat osaa käyttäytyä kaupassa, ja jos eivät osaa niin ne pistetään käyrryyn huutamaan ja muistan kyllä myös antaa palautetta!

Ja kyllä. Olen itsekin joskus väsynyt. Milloin omaan nukkumattomuuteeni ja milloin lasten kitinään. Mutta ei kävis mielessäkään tuollainen käytös omille penskoille kaupassa.

[QUOTE="vieras";27940291]Mitämitä?! :O Stalkkasitko sinä sitä äitiä ja kuljit perässä tekemässä huomioita?[/QUOTE]

Kyllä :D Myönnän, olin kyylä.

Siinä hedelmäosastolla seurailin touhua ja lähdin sitten kyylänä lihaosastolle päin, kun he sinne menivät. Mutta ihan omaan tahtiin sinne menin, että ei mulla heidän vuoksi sentään jääny ostokset tekemättä. Mutta aikalailla samaa tahtia äiti ja tyttö kukivat kaupan läpi kuin minäkin.

[QUOTE="niin";27940262]Joskus me erityislasten äiditkin väsähdämme, olen pahoillani. Mutta niiin väsynyt.[/QUOTE]

Niinpä. Joskus taustalla voi olla hirveän vaikeita asioita tai muita häiriöitä. Ja jos olet yksin, on pieni lapsi otettava joskus kauppaan mukaan. Ja itse voi olla joskus NIIn kovin väsynyt, silloin ei vaan jaksa. Anteeksi te kaikki muut asiakkaat, etten jaksa aina kaikkea ja rakkaudestani ja kasvatusosaamisestani huolimatta en aina mahda lapselleni mitään, uskot sen tai et. Ja minä itken illalla itseni taas uneen ja toivon että joku edes joskus ymmärtäisi minuakin ja antaisi edes vähän armoa sillä minä yritän kyllä niin kovasti...

MITEN JOKU JAKSAA SEURATA YHTÄ IHMISTÄ KOKO KAUPPAREISSUN MITÄ HE TEKEE!!!!
Lähdit varmasti sen kassaepisodin jälkeen keräilemään sitten vasta omia tuotteita kärryyn koska et ihan taatusti niitä kerinnyt ottaa kun seurasit tätä huonokäytöksistä äitiä.

OLET TÄYS URPO.JEESUS SENTÄÄ MITÄ NÄITÄ OIKEIN SIKIÄÄKÄÄN
HANKI ELÄMÄ

Punavalkotakkinen äiti ilmoittautui.

Mielestäsi siis erityslapsi saa ihan rauhassa pilata ruoat? Sinä otat vastuun muiden ihmisten ruokamyrkytyksestä?

Ei helve..i sentään. Jos lapsesi ei osaa käyttäytyä, vaan tuhoaa kaupan omaisuutta ja pilaa elintarvikkeita, niin silloin vaikka sidot sen kakarasi valjailla kärryyn kiinni. Kyllä minä oletan, että vanhemmat pitävät lapsensa kurissa, olivatpa nämä normaaleja tai pääviallisia.

[QUOTE="vieras";27941420]HÄH?! Mun 2-vuotiaskin tietää, ettei kaupassa kosketa yhtään mihinkään! Ja takuulla pysyy siellä mihin hänet käsketään, jos nimittäin ei pysy, niin pidetään väkisin.[/QUOTE]

oi halleluujaa sinä armoitettu täydellinen palstamamma, sinua me kumarramme ja nielemme nöyränä neuvosi...anteeksi, kyllähän SINÄ tiedät, SINUN lapsesi kyllä osaa ja tietää, onhan HÄNELLÄ äitinä itse kaikentietävä täydellisyys! Anteeksi, en tule enää kauppaan, en ainakaan ennenkuin minäkin olen oppinut lapseni kasvattamaan. Anteeksi että olen rauhaanne koskaan ymmärtämättömyyttäni häirinnyt, hävetä sietäisin...

[QUOTE="vieras";27941830]Niinpä. Joskus taustalla voi olla hirveän vaikeita asioita tai muita häiriöitä. Ja jos olet yksin, on pieni lapsi otettava joskus kauppaan mukaan. Ja itse voi olla joskus NIIn kovin väsynyt, silloin ei vaan jaksa. Anteeksi te kaikki muut asiakkaat, etten jaksa aina kaikkea ja rakkaudestani ja kasvatusosaamisestani huolimatta en aina mahda lapselleni mitään, uskot sen tai et. Ja minä itken illalla itseni taas uneen ja toivon että joku edes joskus ymmärtäisi minuakin ja antaisi edes vähän armoa sillä minä yritän kyllä niin kovasti...[/QUOTE]

Hommaa sille lapsellesi valjaat. Tuolla tyylillä se vielä tappaa itsensä, kun kerran et jaksa valvoa sen tekemisiä.

Minulta ei heru ymmärrystä sille, että asettaa toiset ihmiset vaaraan. Tässä tapauksessa ruokamyrkytys on iso riski.

Oliko tää nyt varma tieto,että lapsi oli erityislapsi?

Ei kaikki erityislapset ole välttämättä mitään kaupan tuotteiden tuhoajia,kyllä niitä varmasti riittää myös ihan normaalimuksuissa,jos ei ole käsitystäkään siitä,mitä kaupassa saa tehdä ja mitä ei.Ja varsinkaan,jos aikuinen ei aseta rajoja lapsensa kauppakäyttäytymiseen.

Tiedän muutamia erityislapsia,jotka osaa olla kaupassa sorkkimatta elintarvikkeita ja valitettavan usein näkee myös niitä lapsia,joille kauppa on yleinen kohelluspaikka ja vanhemmat vaan viis veisaavat,mitä lapsukaiset tekevät.

[QUOTE="Leena";27941871]Mielestäsi siis erityslapsi saa ihan rauhassa pilata ruoat? Sinä otat vastuun muiden ihmisten ruokamyrkytyksestä?

Ei helve..i sentään. Jos lapsesi ei osaa käyttäytyä, vaan tuhoaa kaupan omaisuutta ja pilaa elintarvikkeita, niin silloin vaikka sidot sen kakarasi valjailla kärryyn kiinni. Kyllä minä oletan, että vanhemmat pitävät lapsensa kurissa, olivatpa nämä normaaleja tai pääviallisia.[/QUOTE]

Ei helvetti sentään saakaan, mutta JOSKUS ei vaan MILLÄÄN jaksa ja kaupassa on pakko silti käydä jos meinaa jotain syödä...yrittäkää nyt paskapäät ymmärtää joskus jotakin, luulisi sen olevan normaali kyky aikuisella että tietää jo että aina ei mene niinku Strömsössä koska elämä voi toisinaan olla hirveän kovaa jos asiat kasautuu yhden ihmisen niskaan, sillon EI JAKSA vaikka pitäisi!

[QUOTE="vieras";27941922]Ei helvetti sentään saakaan, mutta JOSKUS ei vaan MILLÄÄN jaksa ja kaupassa on pakko silti käydä jos meinaa jotain syödä...yrittäkää nyt paskapäät ymmärtää joskus jotakin, luulisi sen olevan normaali kyky aikuisella että tietää jo että aina ei mene niinku Strömsössä koska elämä voi toisinaan olla hirveän kovaa jos asiat kasautuu yhden ihmisen niskaan, sillon EI JAKSA vaikka pitäisi![/QUOTE]

Toistan: hommaa ne valjaat, niin ei tarvitse muiden kärsiä sinun jaksamattomuudestasi.

[QUOTE="Leena";27941879]Hommaa sille lapsellesi valjaat. Tuolla tyylillä se vielä tappaa itsensä, kun kerran et jaksa valvoa sen tekemisiä.

Minulta ei heru ymmärrystä sille, että asettaa toiset ihmiset vaaraan. Tässä tapauksessa ruokamyrkytys on iso riski.[/QUOTE]

Joo ja en minä oikeasti kaltaistesi ymmärrystä enää kaipaakaan sillä olen huomannut että kaikkien kapasiteetti pääkopassa ei vaan kertakaikkiaan riitä vaikka selittäisit miljoona kertaa kuin pikkulapselle...Oikein ruokamyrkytys, mikä vitsi...

[QUOTE="manta";27940595]te kaikki elämäänne kyllästyneet!!! tulkaa vko.loppuna ikaalisten kylpylään saamaan sisältöä elämäänne!!! menen sinne viiden lapseni kanssa rentoutumaan.. voin jo nyt vannoa että ei me sieltä selvitä edes muutamalla kohelluksella takaisin kotiin.. ens viikolla voitte sitten kaikki taas lässyttää täällä että hitto mikä äiti.. ku ei osannu pitää ipanoitaan kurissa.. kaikki hyppi eri altaissa ja jollain tavalla pilas muitten lomailun. eikä mun mielest niitten ees tartte mennä jonossa siin hemmetin vesiliukumäes.. tää o vaa elämää ja kerran tääl vaa eletää.. kukin tavallaan. hyvät vko.loput kaikil nipoil.[/QUOTE]

Hyvä kun varoitit, menet sitten siittämään lisää ihmiskuvatuksia ja kersat keskenään sabotoimassa muiden olemista.

[QUOTE="Leena";27941956]Toistan: hommaa ne valjaat, niin ei tarvitse muiden kärsiä sinun jaksamattomuudestasi.[/QUOTE]

Toistan, painu sinä he....ttiin neuvoinesi. Itepähän kärsit neurooseistas. Joo ei kande syödä enää koskaan mitään, pöö...ja ei mun lapsi ei ole adhd eikä se musta ole jutun pointti vaan se että koittakaa nyt vittu joskus edes suhtautua ymmärtäväisesti muihin ihmisiin vai luuletteko että tuo äiti muka välitä? Aivan varmasti saatana välittää ellei ole luonnehäiriöinen ja tunnevammainen joita kyllä on mutta harvemmassa kuitenkin!

[QUOTE="adhd";27941958]Joo ja en minä oikeasti kaltaistesi ymmärrystä enää kaipaakaan sillä olen huomannut että kaikkien kapasiteetti pääkopassa ei vaan kertakaikkiaan riitä vaikka selittäisit miljoona kertaa kuin pikkulapselle...Oikein ruokamyrkytys, mikä vitsi...[/QUOTE]

Ei näköjään riitä kapasiteettia sinunkaan pääkopassasi, kun vähättelet ruokamyrkytystä. Se ei ole leikin asia.

[QUOTE="vieras";27942005]Toistan, painu sinä he....ttiin neuvoinesi. Itepähän kärsit neurooseistas. Joo ei kande syödä enää koskaan mitään, pöö...ja ei mun lapsi ei ole adhd eikä se musta ole jutun pointti vaan se että koittakaa nyt vittu joskus edes suhtautua ymmärtäväisesti muihin ihmisiin vai luuletteko että tuo äiti muka välitä? Aivan varmasti saatana välittää ellei ole luonnehäiriöinen ja tunnevammainen joita kyllä on mutta harvemmassa kuitenkin![/QUOTE]

Sinäkö suhtaudut ymmärtävästi siihen, että sinun tai perheesi terveys vaarannetaan?