N77:lle, ja kaikille muillekin samassa tilanteessa oleville, kaikkea hyvää teille, vaikka vaikealta nyt tuntuukin.
Muistan hyvin sen tunteen, joka ei tahdo hellittää vaikka järki sanoo että kaikki on nyt ohi. Huolimatta miehen kauniista sanoista ja ylistyksestä lopputulos oli se, että minut oli jätetty. Järki oli oikeassa.
Toipumiseen meni kauan - kaksi vuotta - johon mahtui surua, vihaa, epätoivoa, rakkautta joka ei tahdosta huolimatta suostunut loppumaan, ja nyt yli kymmenen vuoden kuluttua jäljellä on vain haalistunut muisto, onneksi kuitenkin hyvä sellainen.
Ei miehen kauniilla sanoilla ole mitään merkitystä. Ne ovat vain miehen keino suojata itseään rumalta erolta, niille ei kannata laittaa toivoaan mahdollisesta uudesta alusta.
Anna ajan kulua. Syitä ei kannata lähteä miettimään, todellisia syitä et koskaan luultavasti saa tietää. Ja vaikka se todellinen syy olisikin toinen nainen, kuten minun tapauksessani, ei sekään ole maailmanloppu. Ei hän ollut kauniimpi, ei kiltimpi, ei älykkäämpi, ja minuun verrattuna surkea sängyssä. Mutta silti lähetin miehen takaisin uuden naisensa luo kun tuli luokseni sen kertomaan ja pyysi uutta alkua. Sillä ei noillakaan sanoilla ollut merkitystä. Nekin olivat miehelle vain keino saada mitä haluaa, onneksi ymmärsin sen ajoissa.
Vaikka silloin luulin, että hän on minulle se Oikea, elämä näytti että se Oikea oli vielä tulossa. Minulla asiat ovat hyvin. Toivottavasti hänelläkin.