sinulle PETIN MIESTÄNI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen ollut aivan samassa tilanteessa ja ainoa neuvo tässä kohtaa on että älä vaan kerro miehellesi jos hän ei sitä tiedä. Sillä omasta kokemuksesta voin sanoa että ihminen on erehtyväinen ja ei ole maailman loppu vaikka sinulle on käynyt noin. Aiheutat käsittämättömän tuskan miehellesi kertomalla, oma olosi ei siitä helpotu. Minä olen pettänyt miestäni 3 kertaa ja aina humalassa mutta silti hyvin tietoisesti. Koskaan ei ole sen jälkeen kovin hyvältä tuntunut mutta en myöskään koskaan ole edes aikonut kertovani..toisaalta olen tiennyt että kiinni jääminen olisi ollut täysin mahdottomuus.Täällä palstalla hyvin usein dramatisoidaan pettämistä ja kuinka se on maailman loppu näin ei kuitenkaan ole. Parempi tietenkin erota jollei saa suhteessa jotakin mitä pitää sitten hakea muualta mutta nämäkään asiat ei ole niin mustavalkoisia. Meidän suhteessa omat syrjähyppyni ei ole heilauttanu liittoa suuntaan jos toiseen. Minä en kadu omia tekojani, elämä on aivan liian pitkä ja ainutlaatuinen murehtimiseen.Voimia sinulle ja muista et ole yhtään sen huonompi ihminen kuin kukaan meistä.

No kuule se on aivan yksilöllistä, mulla olo helpottui taas niin että pystyin jälleen elämään.Jos en olisi kertonut olisin tosiaan varmasti jossain hullujen huoneella masentuneena.Oli yhtä helvettiä se aika mulle minkä ajan salailin tekoani.

Kirjoitat näin: "Parempi tietenkin erota jollei saa suhteessa jotakin mitä pitää sitten hakea muualta mutta nämäkään asiat ei ole niin mustavalkoisia. Meidän suhteessa omat syrjähyppyni ei ole heilauttanu liittoa suuntaan jos toiseen. Minä en kadu omia tekojani, elämä on aivan liian pitkä ja ainutlaatuinen murehtimiseen."

Herää kysymys, miksi et sitten itse eroa?!?

Näin se on.

Mie aikoinaan exän kans ollessani ja tarpeeksi kauan mollausta kuunnelleena päätin kokeilla pitikö exän puheet paikkaansa, etten kelpaa kenellekään muulle :D - hyvin kelpasi, ihan yli odotusten.... eikä niitä kotona puhuttu, suhtauduin vaan vähän toisin niihin exän juttuihin - eikä avioliitto uskottomuuteen loppunut.

Jos minun pitäisi pettää miestäni, jättäisin hänet. Jos en saa kaikilla elämän alueilla tyydytystä ja iloa omalta mieheltä, miksi tyytyisin huonoon, ja hakisin muualta iloa?

Mulle olisi maailmanloppu se, että eläisin niin huonossa liitossa, että joutuisin hakemaan jännitystä, vaihtelua tai tyydytystä muualta.

Kun täällä nyt ylistetään sitä että jokaisella on oikeus mielipiteisiin niin miksi ihmeessä tulette tätä mielipidettä tähän aloitukseen lynkkaamaan?
Kaikki ei aina todellakaan ole mustavalkoista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ollut aivan samassa tilanteessa ja ainoa neuvo tässä kohtaa on että älä vaan kerro miehellesi jos hän ei sitä tiedä. Sillä omasta kokemuksesta voin sanoa että ihminen on erehtyväinen ja ei ole maailman loppu vaikka sinulle on käynyt noin. Aiheutat käsittämättömän tuskan miehellesi kertomalla, oma olosi ei siitä helpotu. Minä olen pettänyt miestäni 3 kertaa ja aina humalassa mutta silti hyvin tietoisesti. Koskaan ei ole sen jälkeen kovin hyvältä tuntunut mutta en myöskään koskaan ole edes aikonut kertovani..toisaalta olen tiennyt että kiinni jääminen olisi ollut täysin mahdottomuus.Täällä palstalla hyvin usein dramatisoidaan pettämistä ja kuinka se on maailman loppu näin ei kuitenkaan ole. Parempi tietenkin erota jollei saa suhteessa jotakin mitä pitää sitten hakea muualta mutta nämäkään asiat ei ole niin mustavalkoisia. Meidän suhteessa omat syrjähyppyni ei ole heilauttanu liittoa suuntaan jos toiseen. Minä en kadu omia tekojani, elämä on aivan liian pitkä ja ainutlaatuinen murehtimiseen.Voimia sinulle ja muista et ole yhtään sen huonompi ihminen kuin kukaan meistä.

Sulle olis siis ihan sama myös, jos sun mies juoksis vieraissa? Miksi sitten pitää liittoa kasassa? Oletko ajatellu, että saattais liitto huojua vaikka kuinka paljon, jos sun mies tietäis asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Jos minun pitäisi pettää miestäni, jättäisin hänet. Jos en saa kaikilla elämän alueilla tyydytystä ja iloa omalta mieheltä, miksi tyytyisin huonoon, ja hakisin muualta iloa?

Mulle olisi maailmanloppu se, että eläisin niin huonossa liitossa, että joutuisin hakemaan jännitystä, vaihtelua tai tyydytystä muualta.

Se kun ei ole välttämättä suhteesta tahi kummanista riippuvainen teko.Eli nämä kaksi asiaa eivät välttämättä vaikuta millään tavalla siihen mitä sinun päässäsi sillä hetkellä liikkuu kun petät.

Itselläni suhde on parhaista, mitä voi olla.Koskaan ei mieheni minulle mitään pahaa ole tehnyt, aina olen saanut huomiota osakseni niin paljon kuin olen vain halunnut.

Se voi olla myöskin itsestä riippuvainen teko (tai ainahan se on), voi johtaa syvällekkin menneisyyteen, miten käyttäydyt joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Mitäpä sitä eroamaan jos muuten menee hyvin.

Tämmösellä ajattelumallilla ei kyllä ole arbomaailma ihan kohdallaan + annetaan lapsille pikkusen vääristyneitä malleja...

niinpä. ja jos kolme kertaa pettää ja nekin tietoisesti niin ei suhteessa kyllä silloin kaikki voi olla hyvin. tai sitten nainen on kyllä suuremman luokan pissis.

kun muuten kaikki menee hyvin. Haluan myös omaa miestäni seksuaalisesti ja seksi on ihan hyvää hänen kanssaan mutta mutta...jokainen tekee miten parhaalta tuntuu.10 vuoden liitossa alkaa välillä vaan kaipaamaan muutakin ja etenkin kun suhde mieheen on niin tasaisen turvallisen kaverillinen. Ja toisaalta syyttää ei voi kuin itseään mutta yhdyn siihen että tarpeeksi kauan kuin naiselle toistetaan ettet ole mitään niin kerrankos sitä kokeilemaan josko muut huolii..ja hyvin toimii!!!!!!!!Nainen kostaa aina tavalla tai toisella henkisen välinpitämättömyyden, se on varma.

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Jos yhden kerran erehtyy eikä aio toistaa mokaansa, niin mitä sitä toisen mieltä pahoittamaan? Kärsii mahdolliset omantunnon tuskansa itse ja sillä hyvä.

entä jos kolme kertaa ja tietoisesti....?

No sitten on. Mitäpä tuo minulle kuuluu, jokaisella on oma moraalinsa.

Jos yhden kerran erehtyy eikä aio toistaa mokaansa, niin mitä sitä toisen mieltä pahoittamaan? Kärsii mahdolliset omantunnon tuskansa itse ja sillä hyvä.

ja kuitenkin toisella pitäisi olla mahdolisuus valita, haluaako elää ihmisen kanssa joka noin toimii.. sekin pahoittaa mielen varmasti jos se harhahdus tulee myöhemmin julki ja petetystä tuntuu kaiken muun lisäks siltä että on huijattu jatkamaan suhdetta. jota ei olisi jatkanut jos olisi tiennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.vieras:
kun muuten kaikki menee hyvin. Haluan myös omaa miestäni seksuaalisesti ja seksi on ihan hyvää hänen kanssaan mutta mutta...jokainen tekee miten parhaalta tuntuu.10 vuoden liitossa alkaa välillä vaan kaipaamaan muutakin ja etenkin kun suhde mieheen on niin tasaisen turvallisen kaverillinen. Ja toisaalta syyttää ei voi kuin itseään mutta yhdyn siihen että tarpeeksi kauan kuin naiselle toistetaan ettet ole mitään niin kerrankos sitä kokeilemaan josko muut huolii..ja hyvin toimii!!!!!!!!Nainen kostaa aina tavalla tai toisella henkisen välinpitämättömyyden, se on varma.

eli siis huonon itsetunnon kohotusta!

Yhteistyössä