Petin miestäni ja hän antoi anteeksi. Mä kuitenkin tajusin, että en halua olla tässä suhteessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Inkeri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Inkeri"

Vieras
Yhteisiä vuosia takana kahdeksan ja yksi ekaluokkalainen lapsi. Mies on sellainen unelmavävy ja se täydellisyys on varmaan se, miksi mä aina hoen itselleni, että olisi suorastaan hullua erota. Meillä ei silti ehkä koskaan ole ollut sitä henkistä yhteyttä, mitä suhteessa kuuluu olla. Mies ei ole mun paras ystäväni ja kaikesta täydellisyydestä huolimatta jotakin puuttuu.
Olen koko suhteemme ajan vähän väliä miettinyt eroa ja aina joku pinnallinen asia on jättänyt mut suhteeseen. Mies on niin komea, en saisi enää yhtä komeaa.. Mies on niin varakas, ei mulla olisi yhtä loisteliata tulevaisuutta ilman miestäni, tai mies on niin tunnollinen ja ei toista samanlaista ole.
Se jokin on koko ajan puuttunut.

Petin miestäni syksyllä ja kerroin rehellisesti kaiken. Mies olisi valmis jatkamaan kanssani ja on sanonut, miten paljon mua rakastaa.

Rehellisesti sanoen... mä vähän toivoin, että mies ei olisi antanut anteeksi. Pettäminen oli ihan random juttu, eikä mies ole mun elämässä mukana millään tapaa enää. Silti siihen pettämiseen ajoi joku syy. Se syy on se jokin, mitä tämä suhde ei tajoa.

En silti oikein osaa ja pysty jättää miestäni, sillä en halua loukata häntä. pelkään ympäristön reaktiota yms. Ihan kauhea olotila:(

Eniten satutat teitä kaikkia, jos jäät valheellisesti suhteeseen. Jos toinen kuvittelee olevansa rakastettu, muttei olekaan. Jos lapsi kuvittelee vanhempiensa olevan onnellisia, mutteivät olekaan. Jos käytät elämäsi tuossa ja katkeroidut.

Kannattaisiko ekana nyt harkita jotain pariterapiaa? Rakastaminen on osittain tahdon asia, eikä siinä kaikilta osin ole kyse siitä miltä tuntuu. Ne tunteet voi saada heräämään uudestaan.

Tiedän sattuttavani kaikkia. En ehkä osaa sanoa riittävän suoraan asioita. En mä jotenkin osaa ja pysty sanoa miehelle suoraan tyyliin, että koita nyt ymmärtää jo ja lähde.

Tämä suhde on jo katkeroittanut minut. Olen vielä aika nuori, joten olisi mahdollisuus vielä aloittaa uusi elämä. En vaan jotenkin pysty tähän.

Älä sano, että suhde on katkeroittanut sinut. Nyt syyllistät miestäsi sinun ongelmistasi.

Olet ihan itse ajautunut suhteeseen. Jos et vieläpä osaa sitä lopettaa, vaan ajattelet miehen selän takana katkeria ajatuksiasi kertomatta niistä hänelle suoraan, olet todella itsekäs. Et yhtään mitään muuta.

Jos todellakin jo eroaminen on noin vaikeaa, suosittelen, että hankit itsellesi keskusteluapua jostakin. Sinulla on selkeästi ongelmia itsesi kanssa. Ja tämä kaikki on sanottu pelkällä hyvällä sekä sinua, että koko perhettäsi ajatellen.

Tuo tilanne ei ole hyvä, ja siihen voi löytyä helpotusta. Joko todellakin saat erotuksi, tai sitten tajuat, että miehesi ei olekaan ongelmasi.

Älä sano, että suhde on katkeroittanut sinut. Nyt syyllistät miestäsi sinun ongelmistasi.

Olet ihan itse ajautunut suhteeseen. Jos et vieläpä osaa sitä lopettaa, vaan ajattelet miehen selän takana katkeria ajatuksiasi kertomatta niistä hänelle suoraan, olet todella itsekäs. Et yhtään mitään muuta.

Jos todellakin jo eroaminen on noin vaikeaa, suosittelen, että hankit itsellesi keskusteluapua jostakin. Sinulla on selkeästi ongelmia itsesi kanssa. Ja tämä kaikki on sanottu pelkällä hyvällä sekä sinua, että koko perhettäsi ajatellen.

Tuo tilanne ei ole hyvä, ja siihen voi löytyä helpotusta. Joko todellakin saat erotuksi, tai sitten tajuat, että miehesi ei olekaan ongelmasi.

Olet ihan oikeassa..

Meillä sama.
Aikaa on kulunut nyt useampi vuosi, ja tajusin että mies on mulle oikea. rakkaus on kasvanut suureksi vasta viimeisinä vuosina.
Yhteisiä vuosia nyt 15..